Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píšící režisér M. Night Shyamalan (Vesnice, Znamení, Vyvolený, Šestý smysl) přináší originálně pojatý příběh svým dětem – Žena ve vodě. Údržbář Cleveland Heep (Paul Giamatti) se straní lidí a tiše žije mezi vyhořelými žárovkami a pokaženými spotřebiči obytného komplexu Cove. Jednou však přijde noc, která navždy změní jeho život - objeví tajemnou mladou ženu Story (Bryce Dallas Howard), která žije v přívodních šachtách pod bazénem obytného komplexu, kde se stejně jako on skrývá před zraky ostatních. Cleveland zjišťuje, že Story je vodní nymfa z pohádek na dobrou noc, které tajemná stvoření brání v tom, aby podnikla náročnou cestu z našeho světa do toho jejího. Story je obdařena schopností předjímat osudy Clevelandových sousedů, jež jsou úzce svázány s tím jejím. Společně pak všichni musí rozluštit sled tajemných kódů, které jí opět otevřou cestu ke svobodě. Čas však běží jako splašený kůň a lhůta, během které se Story může vrátit domů, se chýlí ke konci - ale všichni nájemníci dávají své životy solidárně v sázku, aby jí pomohli. Cleveland je pojednou nucen utkat se s démony, se kterými do Cove přišel a kteří se jej drží, všichni obyvatelé domu pak musí užít zvláštních schopností, jež jim Story pomohla objevit, aby zachránili nejen její svět… ale i ten náš. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (534)

Lavran 

všechny recenze uživatele

Suché a křečovité, s prapodivnou kamerou navrch. Nejhorší film od Shyamalana, co jsem viděl. Většina hodnocení je za hudbu Jamese Newtona-Howarda a několik minimomentů se solidně vystavěnou atmosférou, kterou ale musela pokaždé pohřbít lavina nelogičností a přihlouplých průpovídek. Ne všechno, co svým dětem před spaním nabulíkujeme je prostě snesitelné na plátně... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Pohádka? Provokace? Pitomost? Tento film nebude snadné zhodnotit a myslím to vážněji než kdy jindy. Hned na úvod vtipná, chytře vyřešená scéna s likvidací brouků – originální představení koktavého správce bytového komplexu, kam nově přichází arogantní filmový kritik, tudíž první problém . Ať si Shyamalan ve svých (beztak lživých) dokumentech říká co chce, tohle laciné provokování je hodně ubohé. Tím se dostáváme ke druhému problému – cokoliv proti režisérově záměru řeknete/napíšete, může být použito proti vám s odůvodněním, že to, čili vaše negativní reakce, byl záměr pana „mám ego nemalé“. Ten si přihřívá polívčičku ve spasitelské roli nadějného spisovatele, což je problém třetí . Dalším a zdaleka nejzásadnějším problémem jsou četné logické díry ve scénáři, zahrnující mimo jiné ochotu všech postav uvěřit existenci vodní víly a jejího světa, všechna měřítka překračující komplikovanost (slušelo by se napsat „pošahanost“) onoho světa a v neposlední řadě lehkovážné skládání jednotlivých scén za sebe. ___ Žena ve vodě má problém. Nejeden problém. Co s ní? Potopit, utopit, zapomenout, coby blbost zavrhnout? Zkoumat, analyzovat, hledat skryté symboly? První přístup je pohodlnější, vlastně od nás mnoho nevyžaduje, jenom sedět na zadku, čučet na tu debilní pohádka a hlasitě klít. Druhý přístup buďto odsoudíme nasupeným výkřikem „se na to můžu…“, nebo odvážně, pro svou důvěřivost v Shyamalanovu sofistikovanost snad trochu naivně, ponoříme hlavy do bazénu. Prvotní zjištění? Smrdí chlórem. Druhotní zjištění – Paul Giamatti hraje opět výborně. Snadno vyvoditelný fakt, neboť jeho podivínskému chlapíkovi s pupkem a temnou minulostí se budete těžko smát na místech, kde to režisér nezamýšlel. Těch je většina, z toho lze subdukční metodou odvodit další skutečnost – Žena ve vodě není moc vtipná. Naopak, v momentech, kdy by vtipná být měla/chtěla (setkání kritika se scruntem), nás nutí k zamyšlení nad duševní pohodou režiséra. Má jít o projev maximální nezávislosti, „autorství“ (režie, scénář, do značné míry i produkce v rukou jediného člověka), nebo o otevřený útok, o výzvu k válce? Bude podobná výzva zajímat diváka? Má ho vůbec zajímat? ___ V jádru banální pohádka je pohledem nezasvěceného (snad každý kromě režiséra) překombinována, těžko srozumitelná a jako pohádka tudíž neakceptovatelná. Zajímavější jsou myšlenky kolem ní vyvstávající, ne nutně myšlenky zapracované do mnohovrstevnaté sítě úmyslně. Věčné zkoumání hranic mezi fikčním a skutečným světem dostává zcela ojedinělou podobu, jelikož se sami stáváme svědky vzniku příběhu, který není o ničem, pouze sám o sobě. Story: cosi magického vynořené z hlubin čehosi všedního. Nosí každý kdesi v nitru podobnou Story, jinak známou jako „múza“, nebo musíme vyčkat, až sama přijde? Pakliže ano, podle čeho si vybírá své „nositele“? Je v tom nějaký plán? Osud? A jaký význam má postava, kterou si Shyamalan napsal přímo na tělo? Forma pokání po vzoru Kimova Jara, léta… ? Nezažírám se do toho příliš? Nedokážu přesně popsat, co mi na tom filmu dělalo radost a co mě na něm rozčilovalo. Zcela určitě vím, že vyprovokoval mé zlenivělé mozkové závity k činnosti asi zbytečné (beztak je to jen pohádka s poselstvím), leč, je-li podnětem k ní film, zároveň činnosti potěšující. 80% Zajímavé komentáře: Renton, kiddo, Bluntman, Nick Tow, Natascha, Wormboy, jahol, E=mc2, Triple H, Ulrich () (méně) (více)

Reklama

Jossie 

všechny recenze uživatele

Shyamalanova Žena ve vodě mě potěšila, nakonec dobrých pohádek není nikdy dost a tahle byla navíc docela strašidelná. Trochu mi vadila překombinovanost (až moc často tam řešili, kdo jsou ti správní lidé), ale ten detektivní nádech byl zajímavý, atmosféra a triky moc pěkné, herci výborní (včetně Shyamalana, který si střihl sakra velkou roli) a opravdu hodně se mi líbil Paul Giamatti, jak herecky, tak jeho postava. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Time is running out for a happy ending. Možná nejlepší, pro mě osobně ale rozhodně nejzajímavější a nejemociálnější Shyamalanův film, který sofistikovaným způsobem vypráví o důležitosti a čistotě příběhů jak v rámci vyprávění, tak i v životě. Žena ve vodě je krom filmu o příbězích a jejich důležitosti a (pra)podstatě též filmem o různých typech diváctví, kdy to dětsky naivní, které rádo podléhá přiběhům, je bráno jako to správné, a to špatné je kriticko-cynické, které si myslí, že ho už nemá co překvapit a originalita nejen z filmů vymizela. Docela nechápu tu drtivou diváckou a i kritickou odezvu, když seriál z nedávné doby, pracující na stejném principu jako Žena ve vodě (tj. rekonstruování fabule, viz Heroes) je tolik populární a sklízí různá ocenění a jsou na něj jenom samá slova chvály. Postava kritika zde neslouží k vyřizování si účtů, ale má zde svůj opodstatnitelný dramaturgický účel a i on najde své místo ve vyprávění, stejně jako ostatní postavy. Jistý problém vidím v práci s žánrem, který Shyamalan nejdříve ovládne přesně stylisticky pravými prostředky, aby ho následně rozboural. Po technické stránce není filmu co vytýkat, James Newton Howard složil kouzelnou pohádkově-fantasy-hororovou hudbu se vzletnými heroickými motivy, Doyleova kamera vykazuje vynikající práci s hloubkou ostrosti (viz úvodní scéna, první útěk před skruntem, "ano/ne" v koupelně, závěr se smetákami ad.) a okaté triky mají svůj smysl, krom toho jsem s Giamattim a ostatními herci neměl sebemenší problém a neměl jsem ani čas zabývat se logickými nedostatky. Nebýt to film M. Night Shyamalana, tvůrce Šestého smyslu a Znamení, imho by se Žena ve vodě na ČSFD červenala a většina hodnotících by neměla problémy s očekáváním, která se poté na výsledném počtu hvězdiček odrážejí - a stačí přitom tak málo, brát ji jako propracovanou a otevřenou komedii. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Je z modrého světa. Má poslání. Snaží se člověku pomoci. Jenže člověk už zapomněl naslouchat...... . V některých pasážích poznávám ,,svého" Shaye, ale celkově je to hodně nevýrazné. Dialogy v sobě nemají tu sílu na kterou jsem zvyklej. A bohužel u mně nefunguje ani vazba na postavy. Kamera i hudba jsou v pohodě, ale scénář je divnej. Mněla-li být scéna ,,oživení" dojemná, tak prostě se mnou nezatočila. A to jsem se snažil věřit jako dítě, že všichni mají poslání. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (17)

  • Ve filmu si zahrál sám M. Night Shyamalan, a to postavu spisovatele, který píše "kuchařku". (T-enter)
  • Shyamalan objevil pro svůj film neznámou Cindy Cheung a byl ochotný zaplatit jí z rozpočtu 65 000 dolarů, což je minimum požadované hereckou asociacií. Její agent však žádal rovný milion, ale nakonec se dohodli na sumě 100 000 dolarů. (imro)
  • Celosvětová premiéra proběhla 17. července 2006 v New York City (New York, USA). (BMW12)

Související novinky

A profesorem Moriartym se stává...

A profesorem Moriartym se stává...

30.09.2010

Když se mluvilo o obsazení hlavního padoucha v Sherlocku Holmesovi 2, padala zvučná jména: od Brada Pitta přes Hugha Laurieho až po Daniela Day-Lewise. Roli nakonec získal Jared Harris. Kdo, k čertu,… (více)

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

01.06.2007

Nightovi (jak mu říkají anglicky mluvící publicisté, pro něž je přízvisko Shyamalan nezvládnutelný jazykolam) se to nakonec podařilo. Jak asi víte, po vlažně přijaté Ženě ve vodě už se hollywoodští… (více)

Blizard ve filmu

Blizard ve filmu

10.05.2006

Resident Evil, Doom, Mortal Kombat, Alien vs. Predator, Street Fighter, Super Mario Bros, Wing Commander a Dvojitý drak mají něco společné s novým projektem v těchto chvílích dorážejícím na pracovní… (více)

Reklama

Reklama