Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píšící režisér M. Night Shyamalan (Vesnice, Znamení, Vyvolený, Šestý smysl) přináší originálně pojatý příběh svým dětem – Žena ve vodě. Údržbář Cleveland Heep (Paul Giamatti) se straní lidí a tiše žije mezi vyhořelými žárovkami a pokaženými spotřebiči obytného komplexu Cove. Jednou však přijde noc, která navždy změní jeho život - objeví tajemnou mladou ženu Story (Bryce Dallas Howard), která žije v přívodních šachtách pod bazénem obytného komplexu, kde se stejně jako on skrývá před zraky ostatních. Cleveland zjišťuje, že Story je vodní nymfa z pohádek na dobrou noc, které tajemná stvoření brání v tom, aby podnikla náročnou cestu z našeho světa do toho jejího. Story je obdařena schopností předjímat osudy Clevelandových sousedů, jež jsou úzce svázány s tím jejím. Společně pak všichni musí rozluštit sled tajemných kódů, které jí opět otevřou cestu ke svobodě. Čas však běží jako splašený kůň a lhůta, během které se Story může vrátit domů, se chýlí ke konci - ale všichni nájemníci dávají své životy solidárně v sázku, aby jí pomohli. Cleveland je pojednou nucen utkat se s démony, se kterými do Cove přišel a kteří se jej drží, všichni obyvatelé domu pak musí užít zvláštních schopností, jež jim Story pomohla objevit, aby zachránili nejen její svět… ale i ten náš. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (534)

Matty 

všechny recenze uživatele

Pohádka? Provokace? Pitomost? Tento film nebude snadné zhodnotit a myslím to vážněji než kdy jindy. Hned na úvod vtipná, chytře vyřešená scéna s likvidací brouků – originální představení koktavého správce bytového komplexu, kam nově přichází arogantní filmový kritik, tudíž první problém . Ať si Shyamalan ve svých (beztak lživých) dokumentech říká co chce, tohle laciné provokování je hodně ubohé. Tím se dostáváme ke druhému problému – cokoliv proti režisérově záměru řeknete/napíšete, může být použito proti vám s odůvodněním, že to, čili vaše negativní reakce, byl záměr pana „mám ego nemalé“. Ten si přihřívá polívčičku ve spasitelské roli nadějného spisovatele, což je problém třetí . Dalším a zdaleka nejzásadnějším problémem jsou četné logické díry ve scénáři, zahrnující mimo jiné ochotu všech postav uvěřit existenci vodní víly a jejího světa, všechna měřítka překračující komplikovanost (slušelo by se napsat „pošahanost“) onoho světa a v neposlední řadě lehkovážné skládání jednotlivých scén za sebe. ___ Žena ve vodě má problém. Nejeden problém. Co s ní? Potopit, utopit, zapomenout, coby blbost zavrhnout? Zkoumat, analyzovat, hledat skryté symboly? První přístup je pohodlnější, vlastně od nás mnoho nevyžaduje, jenom sedět na zadku, čučet na tu debilní pohádka a hlasitě klít. Druhý přístup buďto odsoudíme nasupeným výkřikem „se na to můžu…“, nebo odvážně, pro svou důvěřivost v Shyamalanovu sofistikovanost snad trochu naivně, ponoříme hlavy do bazénu. Prvotní zjištění? Smrdí chlórem. Druhotní zjištění – Paul Giamatti hraje opět výborně. Snadno vyvoditelný fakt, neboť jeho podivínskému chlapíkovi s pupkem a temnou minulostí se budete těžko smát na místech, kde to režisér nezamýšlel. Těch je většina, z toho lze subdukční metodou odvodit další skutečnost – Žena ve vodě není moc vtipná. Naopak, v momentech, kdy by vtipná být měla/chtěla (setkání kritika se scruntem), nás nutí k zamyšlení nad duševní pohodou režiséra. Má jít o projev maximální nezávislosti, „autorství“ (režie, scénář, do značné míry i produkce v rukou jediného člověka), nebo o otevřený útok, o výzvu k válce? Bude podobná výzva zajímat diváka? Má ho vůbec zajímat? ___ V jádru banální pohádka je pohledem nezasvěceného (snad každý kromě režiséra) překombinována, těžko srozumitelná a jako pohádka tudíž neakceptovatelná. Zajímavější jsou myšlenky kolem ní vyvstávající, ne nutně myšlenky zapracované do mnohovrstevnaté sítě úmyslně. Věčné zkoumání hranic mezi fikčním a skutečným světem dostává zcela ojedinělou podobu, jelikož se sami stáváme svědky vzniku příběhu, který není o ničem, pouze sám o sobě. Story: cosi magického vynořené z hlubin čehosi všedního. Nosí každý kdesi v nitru podobnou Story, jinak známou jako „múza“, nebo musíme vyčkat, až sama přijde? Pakliže ano, podle čeho si vybírá své „nositele“? Je v tom nějaký plán? Osud? A jaký význam má postava, kterou si Shyamalan napsal přímo na tělo? Forma pokání po vzoru Kimova Jara, léta… ? Nezažírám se do toho příliš? Nedokážu přesně popsat, co mi na tom filmu dělalo radost a co mě na něm rozčilovalo. Zcela určitě vím, že vyprovokoval mé zlenivělé mozkové závity k činnosti asi zbytečné (beztak je to jen pohádka s poselstvím), leč, je-li podnětem k ní film, zároveň činnosti potěšující. 80% Zajímavé komentáře: Renton, kiddo, Bluntman, Nick Tow, Natascha, Wormboy, jahol, E=mc2, Triple H, Ulrich () (méně) (více)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Ajaj, Shyamalanovy předchozí filmy (s výjimkou Znamení), téměř zbožňuji, takže by se dalo mluvit o velikém zklamání. Nenašel jsem svou oblíbenou atmosféru, kterou jsem si zamiloval ve všech jeho dřívějších počinech. Byla skutečně jen místy, bohužel na mě působila příliš chtěným dojmem a nebylo to tak přirozené jako dřív. Poprvé se mi také u Shye stalo, že mě zápletka ale absolutně minula, což souvisí s poměrně značnou nudou, která mě provázela. Stále jsem si říkal, jaký to má smysl? Vždyť je to jen snůška hovadin! A závěr filmu mi tento pocit ještě zvýraznil. Asi jsem nedával moc pozor, do příběhu jsem se vůbec nevžil. Rovněž se mi nelíbí zaměření filmu pro dětského diváka. Neobjeví se sprostá slova, krev, nahota (což mi vadí v souvislosti s puritánstvím v USA, tak i s tím, že je to prostě nepřirozené) ani moc mrtvol a k tomu všemu, patrně jako omluva, přijde sebeparodizující vložka, která do celého kompletu nezapadá. Přechody mezi atmosférickými scénámi a teenagerskou komedií (či čím) působí jako pěst na oko. Hudba Jamese Newtona Howarda je slušná, ale jak to tak u filmových skladatelů bývá, velmi podobná Vesnici. Při závěru filmu a sletu fantaskních potvor se mi dokonce přihodila nešťastná věc, kterou se skoro bojím prezentovat. Poměrně kontrolovaně (ale přesto) jsem vyprskl smíchy. Mrzí mě to, ale to se stává i těm nejlepším :-), a ještě něco k hercům. Paul Giamatti a Bryce Dallas Howard mi nesedli svým zevnějškem, na Shyamalana jsem se až moc soustředil, takže jsem mu nevěřil (ale to by se stalo každému, u koho bych zkoumal každou čmouhu), a tak jedinou personou, která mě dostala, byl Freddy Rodríguez, který dostal ale pramálo prostoru a jeho scéna v závěru byla prostě nedotáhnutá, skoro by se mi chtělo říct, jako celý film. ()

Reklama

Jossie 

všechny recenze uživatele

Shyamalanova Žena ve vodě mě potěšila, nakonec dobrých pohádek není nikdy dost a tahle byla navíc docela strašidelná. Trochu mi vadila překombinovanost (až moc často tam řešili, kdo jsou ti správní lidé), ale ten detektivní nádech byl zajímavý, atmosféra a triky moc pěkné, herci výborní (včetně Shyamalana, který si střihl sakra velkou roli) a opravdu hodně se mi líbil Paul Giamatti, jak herecky, tak jeho postava. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavý filmík, někdy mě trošičku i mrzí že si na sebe Shyamalan upletl pořádný bič svými prvními filmy, takže je logické že publikum očekává pořádné pecky. Já si ale nějak nestežuju a s Ženou ve vodě překvapivě nemám problém. Příběh je velmi citlivý, krásná hudba a skvělí herci, zkrátka taková ta všehochuť všeho na co se ve filmu dobře kouká. 60% ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pohádka na dobrou noc se vším, co k tomu patří v režii člověka, který mohl být novým Hitchockem, ale snaží se pouze plnit si své touhy místo natáčení kvalitních filmů. BD Howard je krásná herečka a P. Giamatti mě trochu nudí. Režisér si napsal větší roličku a stal se tak součástí děje a podle mě ztratil nad příběhem potřebný nesubjektivní nadhled. Pohádkově magická atmosféra je k dobru filmu, který však nikdo takto nebude brát vážně. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (17)

  • Režisér odmítl natáčet, pokud nebude natáčecí set postavený do vzdálenosti 45 minut autem od jeho domu v Pennsylvánii. Producenti mu vyšli v stříc a cesta do práce mu trvala rovných 43 minut. (imro)
  • I když byl M. Night Shyamalan věrný Disneymu, jeho čtyři snímky vydělaly studiu pouze v kinech 1,5 miliardy dolarů. Kvůli „tvůrčím rozporům“ proto odešel k Warner Bros. Zákulisní tahanice se dokonce staly námětem na knihu s názvem „The Man Who Heard Voices: Or, How M. Night Shyamalan Risked His Career on a Fairy Tale“. (imro)

Související novinky

A profesorem Moriartym se stává...

A profesorem Moriartym se stává...

30.09.2010

Když se mluvilo o obsazení hlavního padoucha v Sherlocku Holmesovi 2, padala zvučná jména: od Brada Pitta přes Hugha Laurieho až po Daniela Day-Lewise. Roli nakonec získal Jared Harris. Kdo, k čertu,… (více)

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

01.06.2007

Nightovi (jak mu říkají anglicky mluvící publicisté, pro něž je přízvisko Shyamalan nezvládnutelný jazykolam) se to nakonec podařilo. Jak asi víte, po vlažně přijaté Ženě ve vodě už se hollywoodští… (více)

Blizard ve filmu

Blizard ve filmu

10.05.2006

Resident Evil, Doom, Mortal Kombat, Alien vs. Predator, Street Fighter, Super Mario Bros, Wing Commander a Dvojitý drak mají něco společné s novým projektem v těchto chvílích dorážejícím na pracovní… (více)

Reklama

Reklama