Režie:
Scott DerricksonKamera:
David TattersallHudba:
Tyler BatesHrají:
Keanu Reeves, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Kathy Bates, John Cleese, Jaden Smith, Robert Knepper, James Hong, Kyle Chandler, Brandon T. Jackson, John Rothman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve snímku Den, kdy se zastavila Země, který je remakem klasického stejnojmenného sci-fi filmu z roku 1951, se uznávaná vědkyně dr. Helen Bensonová (Jennifer Connellyová) ocitne tváří v tvář mimozemšťanovi jménem Klaatu (Keanu Reeves). Ten přicestuje na Zemi s jediným úkolem – varovat lidstvo před hrozící globální krizí. Když síly, které Helen nedokáže ovládat, začnou s mimozemšťanem zacházet jako s vetřelcem a odmítnou jeho požadavek jednat se světovými mocnostmi, Helen společně se svým odcizeným nevlastním synem Jacobem (Jaden Smith) rychle odhalí smrtící důsledky Klaatuova tvrzení, že je "přítelem Země". Helen teď musí najít způsob, jak přesvědčit někoho, kdo má v rukou rozhodnutí o naší budoucí existenci, že lidstvo stojí za záchranu – možná je ale příliš pozdě. Proces už začal. (HBO Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (1 189)
Poma to možná neurazilo, ale mě ano. Vdova s malým, extrémně otravným černouškem přesvědčují mimozemšťana, aby nezničil neekologicky se chovající lidstvo? Tohle NIKDY nemohlo vyjít. Nefunguje to ani jako katastrofický popcorn, ani jako inteligentní sci-fi a už vůbec ne jako oboje dohromady. Všechno (a všechny! - Reevese jako hackujícího mesiáše zachraňujícího lidstvo před roboty, Connelly jako svobodnou matku i Smithe Jr. jako haranta s jen jedním rodičem) jsme to už někde viděli a mnohem lépe. Esencí ubohosti celého veskrze zbytečného filmu je pak trapně citově vydírající scéna na hřbitově. ()
Ekologický odpad. Recyklovaný. Příručka multikulturalismu a filmových rasových a genderových klišé na šetrném papíře. Každých pět minut vyslovené We can change mi připomínalo Saddáma v South Parku. Viděl jsem to z úcty k Jennifer Connelly (včera měla narozky), ale tohle byl asi první film, kde bych byl radši, kdyby v něm nebyla. ()
Nejvíc jsem si užíval Tattersallovu kameru, která měrou GORTovskou přispívá k fantastickému dojmu z technické strany mince celého díla. Podařený vizuál a z něj pramenící chytlavá atmosféra naštěstí bilancuje veškeré trhliny v rozkolísaném vyznění, jenž má ke smířlivosti hodně, hodně daleko. Obzvláště Klaatuovo prohlédnutí působí šíleně uspěchaně a nepodloženě, jako by chyběla hodina vystřiženého materiálu. Děravost a polovičatost příběhu (od pozadí galaktické mise až k přítomnosti dalších klaatuovců na Zemi) a nedošití otevřených ideologických ran obecně má proto za následek pouze velmi dobrý a jednorázový film, který uvízl někde na půli mezihvězdného vandru. A Země se točí dál. ()
Líbí se mi Derricksonův styl i Reevesova prkennost, ale za pomalým tempem a bezuzdným mentorováním by se mělo skrývat trochu lepší vyvrcholení. Čert vem průměrné triky a otravného Smithe Jr. Divák se zastaví až ve chvíli, kdy Reeves souhlasně kývne, a doslova pár okamžiků po vybombardování trávníku na kterém stojí, prostě uzná, že nejsme takoví necitové. Já teda budu, takže dávám milosrdnou, ale přesto facku. ()
I dostal se myšlenkově hodnotný film do rukou dnešního Hollywoodu a vznikl remake, který se pokusil jednotlivé dílky skládačky přeházet a jít na to trošku jinak. Ale protože k sobě skvěle pasovaly tak, jak byly, vylezla z toho jen vizuálně honosná mainstreamová fraška, ve které Klaatu bez špetky osobnosti jezdí mezi McDonaldy a lesními chajdami, aby měnil svá zásadní rozhodnutí dle toho, v jaké fázi se právě nachází vztah jeho nové kamarádky a jejího "synka". Derrickson se sice snaží, a hlavně díky němu je první hodina nadmíru fajn (přistání má dokonce atmosféru jak sviň), jenže pak se scénář utrhne ze řetězu a film zamíří do horoucích pekel. Závěr je potom čirá demence, nad kterou budu ještě dlouho kroutit hlavou. 6/10 ()
Galerie (53)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (24)
- Keanu Reeves (Klaatu) byl první a jedinou volbou producenta Erwina Stoffa. (HellFire)
- Severoamerické tržby dosáhly 79,4 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 233,1 mil. (NIRO)
- Režisér Scott Derrickson byl velkým obdivovatelem režiséra Roberta Wisea a chtěl natočit remake jeho filmu (či, přesněji řečeno, novou adaptaci povídky Harryho Batese "Rozloučení s pánem") Den, kdy se zastavila Země (1951) už od roku 1993. (3DD!3)
Reklama