Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dětství, které v Kalifornii prožila patnáctiletá Vanessa Lutz připomínalo peklo. Její nevlastní otec Larry obchoduje s drogami, matka Ramona je narkomanka a prostitutka, která už několik let předstírá, že nevidí, jak muž Vanessu pohlavně zneužívá. Když se nakonec otčím dostane za její zneužívaní a drogy za mříže a matka je zatčena za prostituci, usoudí sotva gramotná Vanessa, že se nechce dostat do žádné pěstounské rodiny a raději se rozhodne najít svou babičku, kterou v životě neviděla a začít u ní nový život. Ukradne auto sociální pracovnici, která měla na starost její rodinu a uteče z domu. Cestou se však auto porouchá a tak Vanessa pokračuje v cestě s mladým, příjemným a na první pohled slušným Bobem Wolvertonem, který pracuje jako právní poradce ve škole pro problémové chlapce. Bob si pomalu získává Vanessinu důvěru a nakonec ji přesvědčí, aby mu vyprávěla o tom, jak ji nevlastní otec pohlavně zneužíval. Jenže zanedlouho si šokovaná Vanessa uvědomí, že to, co vypráví, Boba vzrušuje. Vzápětí se ukáže, že muž je psychopatickým "vrahem z I-5", o němž se mluví ve zprávách. Muž, který zabíjí a znásilňuje ženy na dálnici I-5. A teď si jako další oběť vybral Vanessu. Dívka se pokusí z jeho auta uniknout, ale zjistí, že muž odstranil vnitřní kliku dveří. Podaří se jí zmocnit pistole a zasáhnout ho několika výstřely. Jako zázrakem však vrah přežije, Vanessa je zatčena a policie ji obviní z pokusu o vraždu. Americký film, který je zdařilou směsí road movie a vězeňského dramatu, vznikl v roce 1996 a původně byl určen pro televizní obrazovky, Velmi kladné recenze a příznivé přijetí nakonec vedly k rozhodnutí uvést film v kinech. Podle vlastního scénáře ho natočil jako svůj režijní debut scenárista Matthew Bright. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Arach.No 

všechny recenze uživatele

No to byla sračka! No jo, možná geniální satira, možná skvělý výkon Reese Witherspoon (btw, díky těmto dvoum věcem jsem to nehodil z fleku do odpadu), ale když je to taková hovadina tak si to víc než 2* nezaslouží. Naprostá amatérština, jeden příklad za všechny: když jede Reese s Kieferem v autě tak si všimněte že nejenom že nejedou (na čemž není nic divného), ale tvůrci si nedali práci ani s tím, aby nějak zamaskovali že auto stojí, krajina kolem neubíhá a okolní auto ho jenom tak míjí. Jestli si myslí, že divák bude natolik uchvácený rozhovorem 2 hlavních protagonistů, tak se sakra spletli. A když Reese do Kiefera vystřílela celej zásobník (část i do hlavy), tak jsem ze srandy řekl. "On to přežije a zažaluje ji!" A ono to tak fakt bylo, no co budu vykládat. Stupidní mrhání časem. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Nejsem stoprocentně přesvědčená, že bych normálně dala čtyřku, přece jen tam nějaké to "ale" bylo. Nicméně když jsem viděla jak Reese ve svých dvaceti letech neslezla zpoza klapky a hrála naprosto jedinečně a přesvědčivě, tak to musím zvednout. Byla skvostná postavička se vším všudy. Kiefer hrál psychopata taky báječně, nicméně tady ho Reese trumfla. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Matthew Bright je buďto prokletý génius, pro kterého v Hollywoodu nebylo místo, nesoudný magor nebo jen filmařský pankáč, který zvysoka kašle na klasické řemeslné normy. Jeho filmografie se vychyluje mezi póly kultovního undergroundového úletu "Forbidden Zone" a hvězdně obsazeného zhůvěřile zpatlaného melodramatu "Tiptoes". "Freeway" stojí někde uprostřed a ukazuje Brighta rovným dílem jako neotesaný drahokam i podvratného anarchistu. Režijní debut, který byl svého času uveden v hlavní sekci Sundance, mu produkčně zaštítil Oliver Stone, který se sám tou dobou nořil do vyšinutých vizí odvrácených stran Ameriky s projekty jako "Takoví normální zabijáci" a "U Turn". Ve štábu se mísili šestákoví fantasti odchovaní Rogerem Cormanem s věhlasnými jmény v čele se střihačkou Maysie Hoy odchovanou Robertem Altmanem a Brightovým starým kámošem Dannym Elfmanem. Navzdory hvězdnému obsazení dává film hrdě na odiv svůj punkový rodokmen dlouhými nepřerušovanými záběry a exaltovaným herectvím, které evokuje klasiky undergroundu jako Christopha Schlingensiefa. Ostatně s jeho projekty sdílí "Freeway" nejen zastřešující princip produkce, který můžeme shrnout jako "rychle, levně a zběsile", ale také základní koncept hystericky podvratného přivlastnění si mainstreamových motivů a jejich emancipačního přesazení do odvráceného prostředí, v tomto případě do světa delikventů, pouličních prostitutek a smažek. Brightova parafráze na Červenou Karkulku lavíruje mezi exploatační vyhroceností i soapoperovou teatrálností, zatímco servíruje nazlobenou pohádku, která s feministickým nádechem účtuje s tradičním sexismem a privilegovanou povýšeností. Cesta téhle Karkulky s hodně pošpiněným trestním rejstříkem z bezútěšného domova na periferii, nasyceného sexuálním zneužíváním, drogami a sociální mizérií, do babiččina domečku v trailer parku vede přes hodně spletité odbočky, včetně klasické kulisy delikventských bijáků, pasťáku. Ale stejně jako ve vzorové vyprávěnce bratří Grimmů i tady přináší setkání s vlkem nejen ohrožení, ale také prozření a uvědomění si vlastní ceny, a to nejen ve smyslu kolik si účtovat za kuřbu v postranní uličce. ()

MATADOR 

všechny recenze uživatele

Úchylný zabiják vs. negramotná blondýna. Hehe, no tak po shlédnutí tohohle filmu mám opravdu dilema, byl horší on, nebo ona?! Samozřejmě, vyjet po Vás v autě nějaký úchyl s tím, že Vám provede ty nejhorší věci, na které pomyslí, a měli byste u sebe zbraň, jednali by jste stejně jako hlavní hrdinka. Nejzajímavější na tomhle filmu je, že oba dva hlavní představitelé, aniž by za sebou měli hromadu rolí, předvádí výkon, který se v dnešní době oceňuje soškami. Spousta násilí, drsného chování a nadávek, ale samozřejmě dobře užitých. Drama, které až na pár nelogičností je naprosto výborné. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Trochu drsnější verze červený karkulky. Co se stane když psychopat Sutherland potká maniaka Witherspoonovou? No asi se semele pořádná porce zabíjení a satirickýho humoru. Ano napsal jsem hádám toho maniaka ke správný postavě, protože předpokládám, že je název filmu směřován spíš k hlavní hrdince než k zabijákovi z dálnice. A v tom je trochu problém. Zatím co Reese mi přišla naprosto bezchybná a fakt bych nechtěl tuhle holku nasrat, tak Sutherland ač ho jeho herecký schopnosti a charizma předurčovali k zářnému výkonu, tak na mě působil jenom jako extrémně neschopnej a totálně vylízanej nekrofil a závěrečná scéna jak si hraje na vlka v posteli, taky stojí za to. To jsou zkurvený velký oči Bobe! Ale jinak solidní nálož plná zjevný nadsázky a samozřejmě i nějaký tý správný sociální kritiky těch skvělých vyjetých spojených států. To můžu.75% ()

Galerie (40)

Zajímavosti (4)

  • Ve scéně, kdy Vanessa (Reese Witherspoon) zvrací, byl použit jogurt. (zajda404)
  • Make-up, který má Bob (Kiefer Sutherland) ve Vanessiných (Reese Witherspoon) nočních můrách, pochází už z prvních zkoušek kostýmů. Původně měla být použita složitější verze, která byla ale později zamítnuta. Líčení totiž trvalo šest hodin, což si štáb nemohl dovolit. (zajda404)
  • Muž na fotce, kterou Vanessa (Reese Witherspoon) ukazuje Bobovi (Kiefer Sutherland) jako fotku svého otce, je ve skutečnosti masový vrah Richard Speck. (zajda404)

Reklama

Reklama