Režie:
Farah KhanKamera:
V. ManikandanHrají:
Shahrukh Khan, Arjun Rampal, Kiron Kher, Deepika Padukone, Shreyas Talpade, Bindu, Amrita Arora, Nasser Abdullah, Malaika Arora, Shabana Azmi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jsou léta sedmdesátá a Om (Shahrukh Khan) je vyhledávaným hercem. Ovšem jen pro role "křoví". Za svým snem stát se velkou hvězdou jde odhodlaně jen proto, aby měl šanci setkat se a okouzlit božsky krásnou herečku Shanti (Deepika Padukone). To se mu podaří při natáčení jedné scény, kdy ji vysvobodí z ohně a stanou se z nich přátelé, či možná něco víc, jak Om doufá. Pak se ale dozví "závažné skutečnosti" z jejího osobního života, přesto se ale rozhodne ji zachránit z ohně ještě jednou... a skáčeme o 30 let v čase a přichází rok 2007... (bolly.cz)
(více)Videa (1)
Recenze (42)
Indická takřka paranormální romance? No proč ne. Navzdory tomu, že hlavní hrdina byl ve své sedmdesátkové inkarnaci hrozný debil, je to fajn film. Ostatně, Shahrukh Khan mi tu přišel obecně hrozně nesympatický a nepříjemný, až div, že je to ten samý herec, co hrál v Chak De! india. Připadlo mi, že se tam ani moc netancuje, na tu stopáž rozhodně méně, než by člověk čekal. Ale zase se tam více zpívá, pravda. Pobavily místní popkulturní odkazy (hlavně Abhishek Bachchan potěšil). Technicky vzato to jsou vlastně dva filmy v jednom. 3.5* ()
Přiznávám, že začátek byl pro mě průměrnější, ale když se to konečně rozjelo (což netrvalo zas tak dlouho), tak už se to nezastavilo. SUPER! Bavil mě příběh, hudební vystoupení, hvězdné obsazení - možná lépe řečeno mega hvězdné, protože se tam alespoň na chvilku objevily téměř všechny hvězdy Bollywoodu :-D :-D :-D Příběh byl skvělý, zajímavý, překvapivý, nečekaný, ... a konec? WOW! :-D A moc se mi líbilo, jak byly pojaty závěrečné titulky :-) ()
Už som asi dospel do štádia, že nie som natoľko očarený bollywoodskymi hopsandami ako tomu bolo pri Kal ho naa ho, či Jab tak hai jaan a ani Shahrukhovou charizmou (ako tomu bolo rovnež pri oboch spomínaných filmoch...). Z priemeru to vytrhávajú dve skutočnosti: 1) niekoľko tuctov kameí (a ako som sa dočítal to dali bez nároku na honorár.. takéto gestá na mňa vždy spoľahlivo fungovali) 2) Záverečná scéna v kombinácii s až mraziacim "zvratom". Čakal som viac, ale nedá sa uprieť, že režisérka má všetko precízne pod palcom a vo svete silných mužov na tvorivých stoličkách sa nestráca. (A jej zmysel pre sebairóniu dokonalo podtrhla záverečnou scénou, kde sa predstavili všetci členovia štábu. Aj posledný technik prechádzal "hviezdnou" uličkou a komparz búrlivo tlieskajúci každému jednému. Až dorazila Farah a pod obrazom nápis "written, produced and directed by ... " tam už boli len upratovači s metlami. :-) to bolo krásne) ()
Om Shanti Om není film pro začátečníky s indickou kinematografií, je to výrazmě hudební, taneční film, ale také uvědomělá žánrová hříčka, která zvládá složit poctu éře 70.let, uvědoměle parodovat indický filmový průmysl a jen tak mimochodem si jet linku milostného, detektivního příběhu. To vše za doprovodu výrazně povedených hudebních čísel, jejichž kvalita stoupá. Narážek, odkazů a fórků jsem dozajista postřehl jen určité procento, protože bohužel historii indického filmu dopodrobna neznám. Ale některé věci jsem si fakt užil (znalí ví, že Amithab Bachchan soupeřil s plyšovými tygry:)), vyhlašování filmových cen mě také zničilo, jedno hvězdné cameo za druhým. Vynikající Sharukh Khan, Arjun Rampal a tehdy začínající Deepika Padukone. Tohle je prostě film na opakované reprízy jak dělaný. ()
Stále jsou tu přítomné iritující prvky Bollywoodu jako pestrobarevné výjevy, které mě při sledování nutí nasazovat si sluneční filtr. Pořád si myslím, že indičtí herci nemají žádný filmový sexappeal. Stále trvá moje přesvědčení, že ty taneční scény mají nahrazovat sex. Ale někdy mezi tím a hlavně po přenesení filmu do současnosti se z pastiše stala trefná, ale laskavá parodie. A scénka, kdy se tanec a zpěv konečně účinně zapojí i ve vyprávění (konec - převyprávění), je pro mě vrcholem nejen tohoto bollywoodského filmu. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (5)
- Hudební scéna Dhoom Taana, ve které Deepika Padukone vystupuje po boku se Sunil Duttem, Rajesh Khanem a Jeetendrou, byla složena ze záběrů z filmů Amrapali (1966), Saccha Jhutha (1970) a Jay-vijay (1977). Požadované scény musely být digitálně restaurovány a původní herečky z nich byly vymazány. Deepika Padukone byla natočena před modrým pozadím ve stejných pozicích jako původní herečky a nakonec byla digitálně vložena na jejich místo do restaurovaných scén. (Raztubyl)
Reklama