Reklama

Reklama

Kronika smrti

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Manolo Bonilla je zkušeným, ale ambiciózním reportérem bulvární zpravodajské show v Miami. Jako španělsky mluvící pokrývá "senzace" v Jižní Americe. Tentokrát byl vyslán do Ekvádoru, aby přinesl reportáž o případu masového vraha dětí, který umučil a poté zavraždil na 150 obětí, známého jako "Babahoyská zrůda". Po pohřbu posledních tří obětí přímo na místě se Manolo se svým štábem stane svědkem náhodné dopravní nehody, při níž zahyne chlapec. Dav, rozcitlivělý smrtí tolika dětí, řidiče auta téměř zlynčuje a upálí na místě. Manolo v poslední chvíli zasáhne a zachrání mu život. Jako správný reportérský tým mají vše natočeno. Řidič Vinicio je také dvojnásobným otcem a jeho žena je znovu těhotná. Manolo hned pro svůj pořad "Hodina s pravdou" zpracuje aktuální reportáž, z niž Vinicio vyjde jako oběť lynčování, již údajně neschopná policie kvůli vyšetřování posadila do vězení. V dalším rozhovoru Manola s Viniciem se však začnou vyjevovat podivné souvislosti. Vinicio tvrdí, že se setkal se Zrůdou a něco ví. A Manolo, který touží po slávě a vlastním pořadu, cítí, že je blízko dalšímu senzačnímu odhalení.

Největší ekvádorská filmová produkce všech dob, kterou podpořili slavní mexičtí producenti a režiséři Alfonso Cuarón a Guillermo del Toro, je inspirovaná skutečným případem kolumbijského masového vraha, který podobně jako "Babahoyská zrůda" po deset let unikal spravedlnosti.

Novinová zpráva a šokující interview s nic netušící manželkou masového vraha se stala ideálním námětem pro ekvádorského režiséra Sebastiana Cordera, již dřív oceněného za svůj debut Ratas, ratones, rateros (1999). Jak sám řekl, již dříve hledal příběh, v němž by mohl odkrýt dualitu lidské bytosti, a tento extrémní, krutý případ mu poskytl prostor pro fascinující studii člověka, v němž se skrývají dvě zcela protilehlé polohy. S motivem postavy slavného reportéra bulvární publicistiky však ve filmu sleduje přesvědčivě i druhou, neméně fascinující linii vlivu médií na veřejné mínění a osobní zodpovědnosti novináře. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (38)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Proslulá jihoamerická krutost lidí nezná místy hranic, "vendetta" na denním pořádku, přestřelky místnách gangů, vysoká kriminalita, brutalita obyčejných lidí, kteří se v tlaku v okamžiku proměňují na vražedné šílence. Tady nejlépe vidíme, co se z nás může brzy stát, pokud povedeme takto svět dále "kupředu" a nebudeme-li se ohlížet na pouhou slušnost a úctu před životem každého jednotlivce..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-(( ()

Haymar 

všechny recenze uživatele

Mrazivé a syrově natočené drama z exotického a špinavého prostředí jakési ekvádorské periférie - údajně inspirované skutečnou událostí. Už úvodní scéna - lynchování a (skoro) upálení viníka nehody rozlíceným davem, je fakt neuvěřitelnej nářez (a to i bez explicitních brutalit). To samé platí i v případě úplného finále! Kronika smrti neustále balancuje na hranici: viny vs. strachu / odplaty vs. trestu / lží vs. fikcí / úspěchu vs. svědomí, kde hlavní hybnou silou je manipulace s lidskou psychikou a obrovský vliv médií na veřejné mínění (jde o jakousi obdobu amerických 15 minut s DeNirem a Rodenem). Slabší scénář a fakt, že divák v podstatě už od začátku filmu , kompenzují slušní herci, dobré zpracování a samotný (naléhavý, alarmující) námět! ()

Reklama

klima777 

všechny recenze uživatele

Pozitiva: Pseudodokumentární styl celého filmu a Damian Alcazar (v roli Cepeda), jehož výraz se zasněně "přeléval" od ustrašeného taťky rodiny k brutálnímu vrahovi. Negativa: Od počátku je divákoví vše jasné. Kdo je vinen; jak se bude chovat investigativní novinář atd. A pokud se mělo jednat o hlubší psychologickou studii, nebo pokus o vykreslení negativních vlivů médií, pak se minuly účinkem úplně. Výsledek: Kronika smrti je počinem až školácky snaživým a křečovitým, který je většinu času pohlcen sám sebou. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Keď už mi došlo, čo sa Cronicas snaží povedať, chvíľu mi následne vadilo spracovanie - v porovnaní s angažovanosťou napríklad takého Olivera Stonea príliš suchopárne, v porovnaní napríklad s autentičnosťou takého Mesta bohov zase málo agresívne. Táto zdanlivo jednoduchá (skôr však civilne presná) réžia však vo finále zafungovala nad všetky očakávania a počas záverečných titulkov sa vo mne naplno, možno viac ako kedykovľek predtým, miešali pocity hnevu a znechutenia. Kurvy novinárske (blbé)! ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Výborný úvod a konec, který ve vás bude doznívat. Ten film má vynikající odpal, dobrého Leguizama a myšlenku hlubší než by se při letmém podání zdálo. Jenže, hodina mezi startem a cílem je naprosto prázdná, vatová - jakoby pátrali, jakoby vyslýchali... ale ve skutečnosti se postavy prakticky nehýbají z místa a čekají jen na závěrečné rozuzlení. Škoda. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Porota Filmového festivalu v Mexické Guadalajaře udělila snímku tři ceny, a to v kategoriích nejlepší herec (Damián Alcázar), nejlepší film a nejlepší scénář (obě Sabastián Cordero). (Terva)
  • Damián Alcázar získal mexickou cenu Ariel v kategorii nejlepší herec. (Terva)
  • Film získal na filmového festivalu Sundance cenu pro nejlepší světové drama. Vyhrál však snímek Hrdina (2004). (Terva)

Reklama

Reklama