Reklama

Reklama

Dramatická kritika chování velkých společností v průmyslu rychlého občerstvení vypráví příběh, jímž se prolínají tři základní dějové linie. V první jde o ilegální přistěhovalce do USA pracující v masném velkozávodu. Další je o vysokoškolské studentce pracující jako brigádnice v rychlém občerstvení a koketující s aktivismem. A poslední nás zavede doprostřed vyšetřování správy podniku. Don Henderson (Greg Kinnear) je marketingovým vedoucím řetězce Mickey's Fast Food Restaurant a má obrovský problém. Kontaminované maso se nějak dostává do karbanátků potřebných pro výrobu jejich nejoblíbenějších hamburgerů Big One. Aby zjistil jak, vypraví se ze svého útulného hnízdečka v jižní Kalifornii do příbytků středoamerických dělníků obsluhujících jejich masné závody a objevuje tam skutečný "rychloobčerstvovací národ" konzumentů, kteří si sami vůbec neuvědomují, že to oni jsou konzumováni průmyslem lačnícím po čerstvém mase a výdělku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (164)

KatanaCZ 

všechny recenze uživatele

Četl jsem zde celou řadu zajímavých komentářů týkajících se tohoto filmu a zajímal mě už jen kvůli tomu, co zde napsal Radek99. Těšil jsem se.........chyba! Normální divák se dívá na film kvůli zábavě a ne aby v něm hledal nějaké více či méně skryté bůh ví co. Takže řeči o kapitalismu, levicové orientaci apod. jsou naprosto zbytečné, stejně jako několik příběhů, které se prolínají během filmu. Vlastně jsou to úplně zbytečné dějové linie, bez kterých by se film klidně obešel. Pokud se přeci jen chce někdo nudit, tak mu tento snímek vřele doporučuji! ()

bogomira 

všechny recenze uživatele

Ta pasáž ke konci je silně nechutná a pro masožrouta, což já jsem, poměrně demoralizující. Ale o něčem jiným. Scénka s krávama v ohradě by se v českým filmu před dvaceti lety použila jako alegorie na komoušskou éru. Přijde mi docela zajímavý, že tady ji používá amík s poukazem na dnešní vývoj konzumní společnosti. Hm. Prostě krávy tam neměly žádnýho indiána, kterej by prohodil půl koupelny oknem... ()

Reklama

wipeout 

všechny recenze uživatele

Nechcem vôbec podkopávať možno ušľachtilé ciele širokej osvety medzi "instantnou" generáciou, no osobne si myslím, že vhodnejšou formou na tieto ciele je asi dokument- viac sa držiaci faktov a reálií, ktorý si pri sile témy vystačí bez dramatických emocionálnych výlevov nahrádzajúcich obete ich krátkodobými imitátormi, po ukončení nakrúcania sa vracajúcich do pohodlia a bezpečia svojich zlatých klietok. Viem si síce predstaviť pod váhou vlastného svedomia do náručia odľahčujúcej charity sa náhliacich vlajkových lodí Showbiznisu a ich "ušľachtilú" motiváciu upozorniť na aktuálne problémy. Bol som schopný akceptovať túto hru až do momentu, keď sa na scéne objavila "pseudoaktivistka" Avril. Ale držiac sa hesla: lepší vrabec v hrsti ako holub sa streche film svoj účel zaiste splní. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Myslím, že tenhle film mohl být kratší, protože přeci jen je to občas trošku zdlouhavější, ale zase by to tím mohlo ztratit dost atmosféry. Ten Gregem Kinnearem s chutí snězený Big One mě naprosto znechutil (Jednou jsem něco podobnýho viděl v Delvitě u úseku uzenin, až na to, že tomu chlápkovi stekla žgrinda do salámu, kterej balil, náhodou. Jenže on ho dobalil a chtěl ho dát zákazníkovi, hnus). Některé scény, jako třeba porážka dobytka, by mohly slabší povahy na pár dnů odradit od návštěvy řeznictví. Jenže je tu trochu problém. Knížka byla velkou kritikou fastfoodů a jejich politiky a chování vůči svým zákazníkům i zaměstnancům. Jenže to tady vlastně skoro není. Že Mexikáni utíkají přes hranice a potom pracují v nevyhovujících podmínkách a na černo s tichým souhlasem policejních orgánů, to je známý fakt, že všechny ty hamburgery a přepáleným olejem fritovaný hranolky jsou zdraví škodlivé, to je taky jasné, že se ty společnosti zajímají spíš o výdělek a až potom o lidi, to je svatá pravda. A vlastně o moc víc toho tu není. Dá se to trochu připodobnit podobné kritice společnosti jako v Děkujeme, že kouříte nebo Obchodníku se smrtí. Jenže tady není použit žádný humor, žádná nadsázka, žádná extra šokující fakta a ani tu ta kritika není dovedená dál, než jen na prah dveří. Ta absurdita sebepožírajícího se hada tak nevyjde moc najevo, člověk ji tuší, ale nevidí, prostě to skončí ve ztracenu. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Slepenec několika příběhů, které se točí kolem hamburgerového řetězce. Mexicko-imigrantská část mě nudila permanentně, linie s jedním z vedoucích činitelů fastfoodového řetězce byla lepší, ale někde po půlce skončila, příběh prodavačky v jedné pobočce byl asi nejlepší, ale časem se stočil také nezajímavým směrem. Režisér si největší trumfy nechal na závěr, ale to už bylo pozdě a ani záběry z porážky na jatkách už mě nedokázaly vytrhnout z letargie. Film je zkrátka moc dlouhý a zasloužil by razantně zkrátit (první bych vyhodil scénu s Brucem Willisem). ()

Galerie (75)

Zajímavosti (4)

  • Ve scéně, kdy se Don Anderson (Greg Kinnear) vydá na služební cestu, jede ve vozidle Ford Explorer 4. generace. Nedlouho poté však vystupuje ze staršího Fordu Explorer 3. generace. V dalším střihu pak lze vidět opět původní auto. (alambert)
  • Avril Lavigne, která zde v menší roli ztvárnila vegetariánskou aktivistku bojující za osvobození krav, je vegetariánkou i ve skutečnosti. Jednou nicméně uvedla, že by se za vegetariánku nepovažovala, pro případ, že by ji někdo viděl jíst maso. (GreatestFan)
  • Režisér Richard Linklater bol nominovaný na Zlatú palmu na filmovom festivale v Cannes. (Greenpeacak)

Související novinky

Vůz plný zlata

Vůz plný zlata

01.06.2006

Zatímco čeští filmaři stahují své snímky z většiny festivalů na protest proti nepochopitelnému jednání naší vlády, která neodsouhlasila novelu zákona o české kinematografii, v Cannes se tuto neděli… (více)

Prst v chilli gratis

Prst v chilli gratis

21.05.2006

Co byste dělali, kdybyste začali jíst právě čerstvě připravené chilli a náhle v něm objevili článek lidského prstu? Já pravděpodobně zvracel. Tohle se stalo právě před rokem a před půl rokem byli… (více)

Reklama

Reklama