Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Revoluční futuristická noir detektivka si mě podmanila hlavně svojí dech beroucí vizuální stránkou. Příběh nepřináší nic moc nového (zlá korporace versus málomluvný detektiv) a na to, že je tak přímočarý jsem v něm měl občas docela hokej. Nicméně atmosféra věčně setmělého města byla skvělá a celá ta hra se světlem a stínem inspirovaná Rembrantem se vskutku povedla. Netradiční filmová podívaná, především pro fajnšmekry. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tak SIN CITY to nieje, aj keď to nieje až v tak vizuálnej či štýlovej pozícií, ale nejaká tá inšpirácia tam bude. A dosť jasná. Čiernobiele prevedenie, temná atmosféra. SIN sa ubral filmovejším smerom, tento je skôr ódou animačnou. Nie zlou, ale v celku nudnou. A myslím, že rozvláčnosť nepomáha žiadnemu filmu. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokud existuje v současné době nějaký film, který dokonale pracuje s komiksovou estetikou a dokáže ji navíc vsadit do skutečně filmového scénáře, pak je to právě tahle neonoirová futuristická detektivka. Černobílé provedení jednak vychází z černobílých komiksů provedených perokresbou a americkou retuší, jednak navazuje na klasický černobílý noirový film. Je sice pravda, že příběh není až tak originální, ale přesto poráží většinu komiksových adaptací s naprostým přehledem. Ty hrané obvykle nabízí nějaké hvězdy v hlavních rolích a především velkorysý rozpočet. Renesance je audiovizuální skvost, kde si můžeme vychutnat hru stínů, nejrůznější výtvarné detaily a skutečné charaktery. Navíc rozuzlení je poměrně překvapivé a dobro ani zlo nejsou dopředu jasně identifikovatelné a navíc se v postavách překrývají - což je znakem dobrého příběhu a opravdu dobrého komiksu. Se Sin City mají společný pouze komiksový základ. Jako filmový útvar Renesance Sin City drtivě poráží. Celkový dojem: 90 %. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kriminálny príbeh ozvláštnený zaujímavou vizuálnou stránkou, pri ktorej som si hovoril, ako by to super vyzeralo, ak by film nebol animovaný a čiernobiely. A to hlavne pri zobrazení Paríža blízkej budúcnosti. Snímok pripomína atmosférou Blade runner, pomalším tempom Immortel. Príbeh je zakončený celkom originálne, čo je po niektorých klišé (suspendovaný policajt,milostný pomer) príjemným prekvapením. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nadupaný vizuál, ale bohužel je to celé poněkud 2D. Pardon, chtěl jsem říct ploché...až sterilní. Neříkám, že některá políčka bych si nedal zarámovat a některé scény nepoužíval jako spořič. A že bych si s radostí netrsnul v takovém klubu, na takovou muziku a s takovými roštěnkami;) Ale říkám, že originalitu nebo alespoň režijní talent nelze rovnocenně nahradit pouhými pěknými obrázky. Bylo to jako sledovat celovečerní Animatrix: Detective Story, ale bez jeho poutavosti, síly a hlavně bez film-noir:P Zato se sem nějak přimíchalo pár vychytávek z I, Robot a GITS...nejlépe asi citovat Cimrmana - nápad jistě dobrý...výsledky nebyly dobré. Škoda, potenciál rozhodně byl, aspoň do chvíle než se kluci z kdysi mocné franské říše rozhodli pro tak nanicovatý scénář. Otázkou je, zda bychom Renesanci takhle shazovali, kdyby senor Rodriguez nezfilmoval Sin City. Možná bychom odpustili to slabší, tedy prakticky všechno kromě obrazové kvality a stylu, podobně jako u Final Fantasy: Essence Of Life. Jenže jenže je pořád jen jenže...takže ode mě 60% a poznámka, že Daniel Craig je naprostá nula a že někdo, kdo neumí hrát ani když může uplatnit všechny výrazové prostředky (a tím nemyslím sval tady a pekáč buchet tamhle, dámy), by se neměl pokoušet hrát, když má k dispozici jen hlas. Moment, on vlastně neodehrál vůbec nic, tak na co si stěžuju?:) ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Daniel Craig, který namluvil hlavní postavu, přislíbil svoji účast ještě předtím, než byl obsazen do nové bondovky. (Siriuss)
  • Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)
  • Mark Miance jako první se svým týmem animátorů vytvořil emoce projevované očima na plátně. (Geriel)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama