Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (367)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Poměrně dlouhou dobu jsem byl přesvědčen, že forma zcela zvítězí nad obsahem. Někde za polovinou se konečně příběh rozjel a začal šlapat. Po vizuální stránce je uhrančivý a jistě vyvolá vzpomínky na ve stejném roce vzniklý Temný obraz, na tvůrci zmiňovaný Blade Runner, Sin City, Metropolis, Predátora, japonské animované sci-fi filmy....a samozřejmě i klasické noir comicsy. Vcelku nenápaditý příběh má v závěru velké dilema - jakým způsobem zachránit unesenou dívku? Jestliže divák má brzy jasno, pak zachraňující kapitán váhá až do poslední chvíle... Na evropský film jsem čekal více sexu, kterým však snímek zbytečně šetřil. Nemám na mysli prvoplánové prasárny, ale vysoce estetickou erotiku tak, jak ji Francouzi umí. Dokonce se šetřilo i s krví, takže žádné zpomalené kulky doprovázené temnými gejzíry - to mně ale kupodivu vadilo nejméně. Jako celek jsem si film užil, a tak místo zasloužených 3* dávám 4*. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si že dospělý počítačově animovaný film nemůže vzniknout nikde jinde než v japonsku... a jsem velice rád že jsem se mýlil. Rainessance je velmi dobrá sci-fi detektivka které k dokonalosti chybí jen trochu propracovanější děj, více rozvedená hlavní myšlenka (která opravdu stojí za zamyšlení) a hutnější atmosféra která by dokázala diváka naplno pohltit. Autoři se evidentně shlédli v takových klasikách jako je Blade Runner nebo Ghost in the Shell na které je ve filmu velké množství odkazů. Jeho příběh nás zavádí do Paříže roku 2054 kde sledujeme detektiva Karase jak hledá tajemně unesenou vědkyni pracující v nadnárodní korporaci Avalon. Detektivní zápletka už od začátku mile překvapí svou oldschoolovostí, Karas je správně DirtyHarryovská postava která se ve své práci nezastaví před ničím a před nikým, dokonce dojde i na obligátní "odevzdej mi odznak" a jeho morální pohnutky jsou také velmi diskutabilní (což z něj ale na druhou stranu činí ještě zajímavější postavu, opět škoda že to není ve filmu zpracováno lépe). To co ale jistě každého upoutá každého na první pohled je technické zpracování které je často přirovnáváno k Sin City, ale přitom jde k podobnému cíli, vzhledu, z úplě opačné strany. Zatímco Sin City je hraný film mohutně upravený pomocí počítačů do podoby komiksu, Rainessance je počítačově animovaný film stylizovaný do černobílého hraného filmu. Jeho naprostá stylizace se přitom ani zdaleka nezastavila na hranicích reality a pokračuje mnohem dál - přímo smazává jakékoli šedé přechody a staví vizuální stránku jen na naprostém kontrastu dokonale černé a čistě bílé barvy. To vypadá opravdu fámózně a nebál bych se říct že ještě mnohem lépe a zajímavěji než v Sin City. Bohužel, ani technické zpracování není dokonalé a tak tam kde exceluje obrazová imaginace grafiků, selhává um animátorů. Postavy se často pohybují nepřirozeně a, pokud se o tom dá v jejich případě takto mluvit, hrají velice nepřesvědčivě. Celkově je tedy film pro mě velmi milým překvapením se zajímavým dějem a dokonalým vizuálním zpracováním. 8/10 ()

Reklama

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejnápaditějších a nejzajímavějších filmů roku 2006 co se Audio-vizuální stránky týče. Příběhová linie temného Animovaného Krimi je místy dost zmatená a chatrná, ale nenudí a má tempo, které nutí diváka napjatě sledovat film, až do úplného konce. Zajímavá hra se světlem a stínem, u které se tvůrci pravděpodobně nechali volně inspirovat u filmu Sin City z předešlého roku. Povedené sci fi s úchvatným comixovým Black & White obrazem. 80 % ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

70%. Francouzský snímek, který přišel z nevídaným ztvárněním co se týče animace, je jinak docela obyčejná scifárna, která nedokázala udržet mou plnou pozornost po celých 105 minut. Ne, že bych od filmu odbíhal či podobně, jen jsem vedle revolučního looku čekal i nabušenou story, a tak jsem místami unaveně usínal. Nakonec si Renesance ode mne vykoledovala "lepší tři", a to za originální příběh, zvučný dabing a právě onu stylizaci. Nebýt roztomilé (a k thrilleru přesně pasující) černobílé, ve které převládají spíše stíny, nejpíše bych televizi po půlhodině vypnul. V paměti mi tak nakonec zůstane pouze jedna parádní akční scéna mezi stromy a úderný konec, nad jehož pointou jsem v překvapení kroutil hlavou... A Daniel Craig: nad tím hlasem jsem do titulků přemýšlel snad nejvíce - super výběr! ()

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Takže k vizuálu francouzského snímku můžu říct, že prvních 10 minut bylo pro mě rozpačitých, i když to bylo tím, že si na to musí každý jedinec prvně zvyknout. Animace potom působí propracovaně, moderně a svižně. Na tento druh filmy, kde šlo hlavně o vizuální stránku, byl namontován velice zdařilý příběh, u kterého mě párkrát překvapila pointa (byl jsem trochu rozespalý, možná jsem byl díky tomu pomalejší v myšlení), což oceňuji. V podobném zpracování bych uvítal například loňský propadák Max Payna. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Daniel Craig, který namluvil hlavní postavu, přislíbil svoji účast ještě předtím, než byl obsazen do nové bondovky. (Siriuss)
  • Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)
  • Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama