Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Veľmi príťažlivé, detailne vycibrené, inovačne lákavé a sugestívne grafické spracovanie je nespornou výhodou filmu, viem si však predstaviť, že niekomu môže byť tiež pekne proti srsti. Aj na plazmoTV mal film svoje čaro, krása a efekt tejto čiernobielej podmanivej animácie by však jednoznačne a kompletný vyznel práve na plátne kina. Ja som sa na tú vizuálnu dokonalosť nemohol vynadívať počas celého filmu. Presná farebná vyváženosť a rovnováha, čierna a biela farba sa v každom zábere dokonale dopĺňajú. V prvých záberoch som si pomyslel, že tá úplná prehľadnosť, ktorú museli grafici ustriehnuť, aby film nepôsobil neprehľadne, predsa nemôže vydržať do konca, no nemal som pravdu. Uchvátený grafickou dokonalosťou filmu som sa však neraz pristihol miernom tápaní v deji, čo však na veľkú škodu nebolo nakoniec spôsobené ani tak mojou nepozornosťou, ako tým, že príbeh toho v ponuke naozaj veľa nemal. Zápletka a námet sú chytľavé, no prevedenie som si vedel predstaviť aj živšie a hlavne akčnejšie. Čakal som trošku rýchlejšie tempo a jednotlivé scény si vyslovene pýtali viac akcie. So žiadnym filmom však neporovnateľné a pokiaľ by práve tento film načrel nové štádium podobne smerujúcich filmov, nemal by som nič proti. Teda keby bol výsledok a dojem aspoň tak uspokojivý, aký ho mám z tohto filmu. 75%. ()
Mám rád temné, depresivní filmy a sci-fi tuplem. Renaissance je po dlouhé době opravdu kvalitním francouzským počinem a doufám, že se v následujících letech ještě dočkáme nějakého podobného filmu. Atmosféra skvělá, práce se světlem nemá chybu. Škoda jen, že v černobílém provedení občas zaniknou některé detaily. Tvůrcům se velmi podařila mimika, naopak někdy zazlobí přece jen poněkud znatelný nerealný pohyb. Taktéž místy přeci jen poněkud pomalejší tempo sráží jinak velmi intenzivní filmový zážitek na pouhé 4 hvězdičky ()
Kriminálny príbeh ozvláštnený zaujímavou vizuálnou stránkou, pri ktorej som si hovoril, ako by to super vyzeralo, ak by film nebol animovaný a čiernobiely. A to hlavne pri zobrazení Paríža blízkej budúcnosti. Snímok pripomína atmosférou Blade runner, pomalším tempom Immortel. Príbeh je zakončený celkom originálne, čo je po niektorých klišé (suspendovaný policajt,milostný pomer) príjemným prekvapením. ()
„Avalon, pro dlouhý život...” Velkolepé vizuální orgie spolu s originálním pojetím budoucnosti, dále charismatický hlavní hrdina s hlasem Jamese Bonda, intenzivně napínavé akční scény a krásná noir-detectiv atmosféra v černobílém hávu městě milenců. Sin City je možná dobrý snímek, ale oproti tomuhle se jedná o levnou slátaninu. Renesance ukazuje, že i animovaný film může bez problémů konkurovat mainstreamové tvorbě světových multiplexů. Tichá, depresivní, černobílá atmosféra se dostává i do těch nejtemnějších zákoutí mysli... hledání odpovědí, lásky a sebe sama. Renesanci hltám ve velkém při každém dalším shlédnutí. ()
Vjemy, získávané z takřka perfektní animace, nedokáží vyvážit nesmyslnost příběhu, v němž se spousta věcí děje vyloženě náhodou, místy to nedává ani trochu smysl, postavy jsou chvílemi dost imbecilní a jejich vnitřní chlad působí neuvěřitelně odtažitě. Vizuálně je to sice agresivně precizní podívaná, ale to nenahradí vyprávěcí talent, který režisérovi prostě chybí. Jednou se mu rozsype scéna na kousky, podruhé nedokáže vytěžit potřebné emoce, a potřetí se mu rozpadne celý závěr s tak blbě podanou pointou až se mi chtělo brečet. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
- Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)
Reklama