Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Vjemy, získávané z takřka perfektní animace, nedokáží vyvážit nesmyslnost příběhu, v němž se spousta věcí děje vyloženě náhodou, místy to nedává ani trochu smysl, postavy jsou chvílemi dost imbecilní a jejich vnitřní chlad působí neuvěřitelně odtažitě. Vizuálně je to sice agresivně precizní podívaná, ale to nenahradí vyprávěcí talent, který režisérovi prostě chybí. Jednou se mu rozsype scéna na kousky, podruhé nedokáže vytěžit potřebné emoce, a potřetí se mu rozpadne celý závěr s tak blbě podanou pointou až se mi chtělo brečet. ()
Téměř kompletně černobílá animace svým stylem připomíná Sin City, v pozadí příběhu jsou zase věci, které jakoby vypadly z Minority Report, Blade Runnera, Světa zítřka a dalších. Ani příběh točící se kolem únosu vědkyně pracující na výzkumu léčby progerie není zrovna originální. Hlavní je, že všechny tyhle prvky jsou dobře poskládány a výsledkem je nadupaný akčně-thrillerový sci-fi příběh, na který se dobře kouká. ()
Vizuální stránka filmu je opravdu brilantní, to bez diskuze. Příběh je také více než zajímavý. Tak v čem je problém? Asi v tom, že mě film nedokáže dostatečně strhnout a i přes svou krátkou stopáž mi moc rychle neutíkal. A navíc mě nikdy filmy noir (a tenhle aspoň z poloviny noir je) moc nechytly a nejsou můj šálek kávy. Nevybudoval jsem si k nim žádný vztah a možná proto mě nedokáže tento film dostatečně strhnout. I tak to jsou ty nejlepší 3* jaké bych mohl dát. Na více hvězd to bohužel není. ()
Neskutečně dokonalá audiovizuální stránka tohohle filmu, z toho dělá skoro srovanatelný dílo se Sin City, i když je to o poznání míň drsný a postavy nejsou tak pěkně propracovaný, ale ta ukrutná hyperdokonalá hra světel s až nechutně skvělou animací mě dostávala celej film a to ani nemluvim o tom, že příběh tady rozhodně neni žádná druhořadá záležitost, spíš naopak, trošku mi to připomínalo Já, robot a o napínavý a akční scény neni žádná nouze a konec je takřka dokonale vyřešenej. Víc k tomu nemam co dodat ()
Moc to nefunguje a nějak nevím, kde hledat příčinu. Vizuálně zajímavé a i samotný příběh stojí za pozornost, ale možná to prostě jen neklape dohromady. Nebo mají oba tyto základní prvky filmy pouze slušný nástřel a samotné provedení už není takové. Šlo si ještě více vyhrát s animací? Šlo se více zaměřit na jednotlivé postavy než na samotné kličkování děje? Nebo by to tomů vůbec nepomohlo? Nemám páru. Výsledek je, že ač mi vizuál přišel hodně zajímavý a z námětu se evidentně dá vykřesat hodně zajímavých myšlenek...spíše jsem se nudil. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)
- Při tvorbě filmu byla mj. využita i technika motion capture – proces záznamu pohybu herců ověšených senzory, které snímají jejich pohyby, jenž jsou posléze přeneseny na digitální model. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
Reklama