Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

rawen 

všechny recenze uživatele

Vizuální styl ukradený Sin City, svět podezřele podobný tomu z Blade Runnera, příběh kompromisem mezi detektivkou, love story a akčním scifi. Když se to splácá dohromady, vypadne z toho sice slušná, ale nepříliš dotaženě působící záležitost. Typický eurobiják. 7/10 PS: největší slabinou je dozajista příběh, škoda, dalo se to uhníst nějak smysluplněji ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Revoluční futuristická noir detektivka si mě podmanila hlavně svojí dech beroucí vizuální stránkou. Příběh nepřináší nic moc nového (zlá korporace versus málomluvný detektiv) a na to, že je tak přímočarý jsem v něm měl občas docela hokej. Nicméně atmosféra věčně setmělého města byla skvělá a celá ta hra se světlem a stínem inspirovaná Rembrantem se vskutku povedla. Netradiční filmová podívaná, především pro fajnšmekry. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Poměrně dlouhou dobu jsem byl přesvědčen, že forma zcela zvítězí nad obsahem. Někde za polovinou se konečně příběh rozjel a začal šlapat. Po vizuální stránce je uhrančivý a jistě vyvolá vzpomínky na ve stejném roce vzniklý Temný obraz, na tvůrci zmiňovaný Blade Runner, Sin City, Metropolis, Predátora, japonské animované sci-fi filmy....a samozřejmě i klasické noir comicsy. Vcelku nenápaditý příběh má v závěru velké dilema - jakým způsobem zachránit unesenou dívku? Jestliže divák má brzy jasno, pak zachraňující kapitán váhá až do poslední chvíle... Na evropský film jsem čekal více sexu, kterým však snímek zbytečně šetřil. Nemám na mysli prvoplánové prasárny, ale vysoce estetickou erotiku tak, jak ji Francouzi umí. Dokonce se šetřilo i s krví, takže žádné zpomalené kulky doprovázené temnými gejzíry - to mně ale kupodivu vadilo nejméně. Jako celek jsem si film užil, a tak místo zasloužených 3* dávám 4*. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Podobne ako v prípade bábkových Strings, aj príbeh Renaissance je klasický až natoľko, že nie je problém predvídať, kam sa jeho zápletka bude uberať. Lenže rovnako tak ani nepredstiera inú ambíciu, než potešiť diváka modernou variáciou dôverne známych momentov. Vrúcne ho víta vo svete spomienok, vracia do čias, kedy hltal podobné potemnelé dobrodružstvá či sa v nich vo svojich predstavách strácal a až do samotného záveru zostáva v tomto svojom snažení úprimný a poctivý - na rozdiel od hraných filmov (Minority Report, napríklad) neuhne pred nevyhnutným, nezničí tú drsnú krásu, ba práve naopak - s úspechom vracia žánru noir jeho lesk, podmanivosť i smútok. Čistá práca! ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Ouuuu. Syndrom Sin city a jeho stylu se tu ukázal s velmi podobnými důsledky. Renaissance trochu nezvládá cit pro postavy a všechno ve filmu je ušité na míru stylu, ale ne divákovi. Divák je postaven do role naprosto zbytečného pozorovatele, který si ve filmu nemá najít oblíbence, který nemá nic cítit, jen chytat hlavní myšlenku filmu. Bohužel na tento odstup od diváka film rozhodně dojíždí a zklamává. I přes své poslání zůstává spíš takovou počítačovou animací bez života a bez citu. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
  • Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama