Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Takže k vizuálu francouzského snímku můžu říct, že prvních 10 minut bylo pro mě rozpačitých, i když to bylo tím, že si na to musí každý jedinec prvně zvyknout. Animace potom působí propracovaně, moderně a svižně. Na tento druh filmy, kde šlo hlavně o vizuální stránku, byl namontován velice zdařilý příběh, u kterého mě párkrát překvapila pointa (byl jsem trochu rozespalý, možná jsem byl díky tomu pomalejší v myšlení), což oceňuji. V podobném zpracování bych uvítal například loňský propadák Max Payna. ()
So Sin City to vela spolocneho nema, tak casto je prirovnavana snad len ze animovanych nejaposnkych dospelackych filmov je malo. Po dlhej dobe film ktoreho jazyku skoro vobec nerozumiem, zvlastny pocit, len citat titulky. Inak obrazky premenlive. Raz Karas vyzeral naozaj pekne a vytienovany bol skvele, parkrat som nevedela, ci je to vobec on, kym ho neoslovili, parkrat vyzeral jednoducho nedorobene... V kazdom pripade mimo originality obrazkov nuda, tie 3 hviezdicky skor za snahu... ()
Scénář: Alexandre de La Patellière, Mathieu Delaporte, Jean-Bernard Pouy, Patrick Raynal .. Tak předně, tohle chtělo každopádně kino! (pozn. psáno v době, kdy uvedení do CZ kin nebylo ještě plánováno) Velké plátno by stylově zvolené vizuální stránce slušelo mnohem více - velká televize sice byla lepší než display u PC, ale ani to nebylo dostačující. Právě zvolená forma dovoluje ukázat některá obrazová kouzla, bohužel ani to nestačí na dostatečné zamaskování slabé dějové linky. Ta se zaobírá vyšetřováním únosu jedné dívky, v pozadí za osudové nitky tahá velká korporace a vším prostupuje temný stín minulosti. Jednoduše se dá říct, že jde o jakýsi sci-fi noir, jenže hlavně v závěru bez patřičného dopadu na diváka. To zamrzí hlavně proto, že si budu spíše pamatovat formální detaily než dumat nad podstatou příběhu. ()
Zpočátku jsem z té kontrastní černobílé animace měla docela obavy, ale nakonec vše vypadalo a hýbalo se mnohem lépe, než bych čekala, akorát hlavní hrdina chodil a běhal, jako kdyby měl mezi půlkami zapomenutého robertka. Kupodivu až na výjimky nebyl problém rozeznávat jednoho ksichta od druhého. Přesto se nemohu zbavit pocitu, že podbarvit občas nějaký detail jiným odstínem, bylo by to vizuálně přitažlivější. Příběh a jeho postavy by s trochou péče v klidu obstály i v hraném filmu, ale takhle to bylo možná o něco zajímavější a zapamatovatelnější. Milé překvapení - nepřipadala jsem si při sledování jako mrňavý fakan, čumící na roztomilé obrázky s humorně odlehčenými scénami, všechno bylo krásně temně dospělé. 74% ()
70%. Francouzský snímek, který přišel z nevídaným ztvárněním co se týče animace, je jinak docela obyčejná scifárna, která nedokázala udržet mou plnou pozornost po celých 105 minut. Ne, že bych od filmu odbíhal či podobně, jen jsem vedle revolučního looku čekal i nabušenou story, a tak jsem místami unaveně usínal. Nakonec si Renesance ode mne vykoledovala "lepší tři", a to za originální příběh, zvučný dabing a právě onu stylizaci. Nebýt roztomilé (a k thrilleru přesně pasující) černobílé, ve které převládají spíše stíny, nejpíše bych televizi po půlhodině vypnul. V paměti mi tak nakonec zůstane pouze jedna parádní akční scéna mezi stromy a úderný konec, nad jehož pointou jsem v překvapení kroutil hlavou... A Daniel Craig: nad tím hlasem jsem do titulků přemýšlel snad nejvíce - super výběr! ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)
- Mark Miance jako první se svým týmem animátorů vytvořil emoce projevované očima na plátně. (Geriel)
- Renesance bývá často přirovnávána k filmu Sin City - Město hříchu (2005), tvůrci se ale hlásí spíš k filmu Metropolis (1927). (vesper001)
Reklama