Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
So Sin City to vela spolocneho nema, tak casto je prirovnavana snad len ze animovanych nejaposnkych dospelackych filmov je malo. Po dlhej dobe film ktoreho jazyku skoro vobec nerozumiem, zvlastny pocit, len citat titulky. Inak obrazky premenlive. Raz Karas vyzeral naozaj pekne a vytienovany bol skvele, parkrat som nevedela, ci je to vobec on, kym ho neoslovili, parkrat vyzeral jednoducho nedorobene... V kazdom pripade mimo originality obrazkov nuda, tie 3 hviezdicky skor za snahu... ()
Revoluční futuristická noir detektivka si mě podmanila hlavně svojí dech beroucí vizuální stránkou. Příběh nepřináší nic moc nového (zlá korporace versus málomluvný detektiv) a na to, že je tak přímočarý jsem v něm měl občas docela hokej. Nicméně atmosféra věčně setmělého města byla skvělá a celá ta hra se světlem a stínem inspirovaná Rembrantem se vskutku povedla. Netradiční filmová podívaná, především pro fajnšmekry. ()
Vizuální styl ukradený Sin City, svět podezřele podobný tomu z Blade Runnera, příběh kompromisem mezi detektivkou, love story a akčním scifi. Když se to splácá dohromady, vypadne z toho sice slušná, ale nepříliš dotaženě působící záležitost. Typický eurobiják. 7/10 PS: největší slabinou je dozajista příběh, škoda, dalo se to uhníst nějak smysluplněji ()
Kvůli Renesanci budu muset nejspíš přehodnotit svůj postoj k Sin City (které se mi hodně líbilo). Kdyby totiž bylo zpracováno stejnou technikou (a bez těch otravných monologů), jednalo by se o dokonalý film. Renesanci chybí originálnější a emocionálnější příběh, ale je nadmíru příjemné ztratit se v tak krásných obrazech. Navíc tu na rozdíl od SC nechybí dynamika a mnohem detailnější vykreslení světa, ve kterém se příběh odehrává. Pro patřičné vychutnání NUTNÉ vidět v kině. Tohle je skutečně comicsový film! ()
Sin City po francouzsku, tak tohle přirovnání mě patřičně vyděsilo. Naštěstí zbytečně. „Renaissance“ totiž vypráví napínavý příběh a obrázky se „hýbou“, mají tempo, které jsem tak zoufale postrádala právě u vlekoucího se a pro mě nekonečného Sin City. Místo brutality, tajemná atmosféra se skvělou hudbou a i vizuální zpracování se mi líbilo mnohem víc. Takže jak mi to tak vychází, není to ( naštěstí pro mě) Sin City po francouzsku, protože u něčeho takového bych tentokrát pravděpodobně už zhebla (což by jistě mnoho lidí s povděkem přivítalo), jen styl je podobný. Nicméně, tak či onak, tohle opravdu není žánr pro mě. 3,5* ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Mark Miance jako první se svým týmem animátorů vytvořil emoce projevované očima na plátně. (Geriel)
- Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
Reklama