Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Chcete vidět něco nového? Něco se zvláštní kamerou a animací? Podívejte se na Renesanci. Škoda, že se filmu nevyhnulo pár hluchých míst a částečná nepřehlednost a zmatenost postav pro diváka. Ale i přez to hlavní stránka filmu a to výtvarné zpracování, vysoko vyčnívá a zaujme nejedno divácké oko.70% ()
Za zajímavé lze považovat, že v Paříži roku 2054 by mělo dle tvůrců tohoto filmu neustále pršet. Nebude-li pršet, bude sněžit. Je proto poněkud překvapivé, že se voda nedrží ani v podzemí. Ale dosti hnidopišství. Každá krása má mít svou pihu. A tento napínavý příběh se šmrncovním vizuálem krásný je. ()
Hodně stylová žánrovka, která sice nemá čím překvapit, ale na druhou stranu aspoň hraje s otevřenými kartami. Ten, kdo se nebude šťourat v těch největších klišé filmového plátna, bude nejspíš spokojen. Tahle akční noirovka je opravdu milou a hlavně poctivou jednohubkou v záplavě "nové vlny" akčňáků jakým je třeba "strašidelný" Crank. ()
Veľmi príťažlivé, detailne vycibrené, inovačne lákavé a sugestívne grafické spracovanie je nespornou výhodou filmu, viem si však predstaviť, že niekomu môže byť tiež pekne proti srsti. Aj na plazmoTV mal film svoje čaro, krása a efekt tejto čiernobielej podmanivej animácie by však jednoznačne a kompletný vyznel práve na plátne kina. Ja som sa na tú vizuálnu dokonalosť nemohol vynadívať počas celého filmu. Presná farebná vyváženosť a rovnováha, čierna a biela farba sa v každom zábere dokonale dopĺňajú. V prvých záberoch som si pomyslel, že tá úplná prehľadnosť, ktorú museli grafici ustriehnuť, aby film nepôsobil neprehľadne, predsa nemôže vydržať do konca, no nemal som pravdu. Uchvátený grafickou dokonalosťou filmu som sa však neraz pristihol miernom tápaní v deji, čo však na veľkú škodu nebolo nakoniec spôsobené ani tak mojou nepozornosťou, ako tým, že príbeh toho v ponuke naozaj veľa nemal. Zápletka a námet sú chytľavé, no prevedenie som si vedel predstaviť aj živšie a hlavne akčnejšie. Čakal som trošku rýchlejšie tempo a jednotlivé scény si vyslovene pýtali viac akcie. So žiadnym filmom však neporovnateľné a pokiaľ by práve tento film načrel nové štádium podobne smerujúcich filmov, nemal by som nič proti. Teda keby bol výsledok a dojem aspoň tak uspokojivý, aký ho mám z tohto filmu. 75%. ()
Od Renesance jsem očekávala francouzské Sin City a musím přiznat, že jsem byla trochu zklamaná. Už to vizuální zpracování mě rozhodně tolik nenachlo, většina obrázků působí celkem ploše a nebýt toho, že jsou tvořeny jen z odstínů šedi, nebylo by na nich asi moc zajímavého. Speciálně mě zklamalo, že si animátoři nepohráli trochu s "dodatkovými barvami" jako v Sin City a nepřidali do učitých záběrů nějakou silně kontrastní barvu (žlutá, červená). Ale to by asi byli nařčeni z kopírování Millerovy předlohy. No, skutečně ráda bych nechala vizuální stránku být, nehodnotit film podle ní, ale vše má ještě jeden problém, totiž že Renesance je na ní postavena. Nejenom vizuálně, ale i jako hlavní prostředek k přitáhnutí diváků. Scénář, atmosféra, ztotožnění s nějakou postavou, nějaká zajímavá scéna... to všechno bylo odsunuto na vedlejší kolej. A zase se neubráním srovnání se Sin City, kde jsem skutečně tu ponurou atmosféru města "cítila" kvůli brutalitě, stylu vyprávění, hereckým výkonům, hudbě a celkové atmosféře. Právě ta v Renesanci z mého hlediska celkem hodně chybí a prakticky nic neukazuje k tomu, že sledujete nějaké nadprůměrné dílo. Trochu škoda. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Renesance bývá často přirovnávána k filmu Sin City - Město hříchu (2005), tvůrci se ale hlásí spíš k filmu Metropolis (1927). (vesper001)
- Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)
Reklama