Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Předně nevím, proč film spojovat se SIN CITY. Snad kvůli výtvarné stránce (ale Sin City je pro mne i tímto někde jinde). Spíš bych to přirovnal příběhově k IMMORTAL. Pocity? Asi právě jako u Immortal. Výtvárná stránka velice působivá. Příběh ucházející. Ale nic co by mělo vydržet v mé mysli na věky. Ale je zajímavé vidět, jak se dá černobíle nakreslit černoch. ()
Kvůli Renesanci budu muset nejspíš přehodnotit svůj postoj k Sin City (které se mi hodně líbilo). Kdyby totiž bylo zpracováno stejnou technikou (a bez těch otravných monologů), jednalo by se o dokonalý film. Renesanci chybí originálnější a emocionálnější příběh, ale je nadmíru příjemné ztratit se v tak krásných obrazech. Navíc tu na rozdíl od SC nechybí dynamika a mnohem detailnější vykreslení světa, ve kterém se příběh odehrává. Pro patřičné vychutnání NUTNÉ vidět v kině. Tohle je skutečně comicsový film! ()
Revoluční futuristická noir detektivka si mě podmanila hlavně svojí dech beroucí vizuální stránkou. Příběh nepřináší nic moc nového (zlá korporace versus málomluvný detektiv) a na to, že je tak přímočarý jsem v něm měl občas docela hokej. Nicméně atmosféra věčně setmělého města byla skvělá a celá ta hra se světlem a stínem inspirovaná Rembrantem se vskutku povedla. Netradiční filmová podívaná, především pro fajnšmekry. ()
Rádoby "cool" film, který má sice zajímavou animaci (možná trochu ve stylu Sin City) a sanží se vám vecpat akční sci-fi noir-příběh se vším, co by divák v něm chtěl mít, ale...Ale je to všechno takové ploché a bez duše. Postupem času jsem se začínal nudit a přišlo mi to hloupé a nedomyšlené. Škoda, mohla to být pecka. ()
Scénář: Alexandre de La Patellière, Mathieu Delaporte, Jean-Bernard Pouy, Patrick Raynal .. Tak předně, tohle chtělo každopádně kino! (pozn. psáno v době, kdy uvedení do CZ kin nebylo ještě plánováno) Velké plátno by stylově zvolené vizuální stránce slušelo mnohem více - velká televize sice byla lepší než display u PC, ale ani to nebylo dostačující. Právě zvolená forma dovoluje ukázat některá obrazová kouzla, bohužel ani to nestačí na dostatečné zamaskování slabé dějové linky. Ta se zaobírá vyšetřováním únosu jedné dívky, v pozadí za osudové nitky tahá velká korporace a vším prostupuje temný stín minulosti. Jednoduše se dá říct, že jde o jakýsi sci-fi noir, jenže hlavně v závěru bez patřičného dopadu na diváka. To zamrzí hlavně proto, že si budu spíše pamatovat formální detaily než dumat nad podstatou příběhu. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Tvůrci nejprve natočili trailer, kterým pak okouzlovali investory. Teprve když sehnali dost peněz, mohli "přidělat" i samotný film. (Siriuss)
- Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)
Reklama