Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fantasy snímek Beowulf je filmovou adaptací staré anglosaské hrdinské básně (vznikla někdy okolo roku 1000 a je považována za základní kámen britské literatury). Film režíruje Robert Zemeckis a to opět za pomoci performance capture (tu už použil ve svém předchozím snímku Polární Expres).

Tento slavný příběh vypráví o skvělém skandinávském válečníkovi Beowulfovi (hlas Ray Winstone), který se vydává na pomoc králi Hrotgarovi (Anthony Hopkins). Od něho se dozvídá, že musí porazit a zničit obávanou příšeru jménem Grendel (Crispin Glover). Ten totiž neustále terorizuje skandinávský venkov. To se mu nakonec ve velkolepé bitvě podaří, ale aby to nebylo tak jednoduché, musí ještě zabít Grendelovu matku (Angelina Jolie), protože ta z touhy po pomstě začala zabíjet nevinné vesničany... (catchup)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (801)

POMO 

všechny recenze uživatele

Vizuálne po všetkých stránkach úchvatné. Skvelá hudba Alana Silvestriho, či už tá veľkolepá, alebo temná v Angelininej jaskyni. Taktiež atmosféra filmu by sa dala krájať, a veľkým plusom je násilie, sex a celková dospelosť snímky. Tieto aspekty robia z Beowulfa originálny a oveľa záživnejší animáč, než bol detský Polárny expres. Ale je tu jedno veľké ale… Tie digitálne obrázky proste nemajú srdce, nech sa snažia akokoľvek. Keď v nich zrovna nefigurujú Anthony Hopkins, Angelina Jolie alebo nejaká príšera, niet sa na čo pozerať. Keby Zemeckis ovládol srdce digitálnej animácie, mohol by prekonať Pixarovcov. Zatiaľ sa ale nechytá. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Teraz sme sa stali netvormi my sami.“ Drobné spoilery. 40%. Od mien Gaiman, Avary, Winstone, Zemeckis či Hopkins som čakal viac. Pritom prvú hodinu ma to bavilo. Mám slabosť pre podobné epické, temné, jemne melancholické látky. Ale následne sa príbeh vybral úplne iným smerom, než som čakal. Neviem, prečo som si myslel, že celé dve hodiny budú venované bitke s netvorom, ale neboli a po sľubnej prvej hodine prichádza druhá, ktorá ma nudila ako v občasných akčných scénach, tak v pokojných, kedy sa postavy rozprávali. Niektoré zábery/obrázky parádne, ale inak nuda a miestami dokonca rozpaky (scéna, v ktorej nahý muž bojuje s príšerou je vtipnejšia, ako podobné scény zo série o Austinovi Powersovi, kde tvorcovia tiež stoj čo stoj zakrývali intímne partie herca, vtedy to ale bola KOMÉDIA). ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Jsou legendy a legendy. Některé jsou zajímavé a snesou i dvouhodinovou stopáž a některé jsou holt jako příběh o Beowulfovi… Ta epičnost, o kterou se Zemeckis snažil, je vidět a je znát na každém detailu, ale ve výsledku je Beowulf pouze důkazem toho, že ani skvělý režisér nedokáže téměř nic, když má sotva průměrný námět. Teda, James Cameron to dokázal s Avatarem. A schválně vytahuju tento film, protože na něm jsem si (opět) potvrdil, jak je "big Jim" legendární. Není totiž CGI jako CGI… I když zde byla grafika opravdu dobrá, stále mi připomínala spíše počítačovou hru. A ne špatnou, abych byl objektivní. Ale ty detaily, na těch se to pozná. Kdo viděl tohle i Avatar, dá mi zapravdu v tom, že tohle je… jako srovnávat Trabanta a Mercedes… ;-) Prostě a jednoduše, když Zemeckis neměl technologii na to, aby to vypadalo opravdu věrně, měl to točit "postaru" a projekt pozastavit do doby, než by mu Jim půjčil své "nádobíčko“… Možná bych se pak alespoň tolik nenudil. 50 % s tím, že Angelině to sekne, i když je celá z pixelů… ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Druhý manifest ne/dokazující schopnosti digitálního herectví alias motion-capturingu. Dějově jde o velmi povrchní a nevýraznou záležitost, pod kterou je podepsán velký sexista a kvalitní spisovatel Neil Gaiman, ten jistě s radostí přidal nějakou sexistickou narážku nebo hříčku a poté se podepsal pod scénář. Někdy je obdivující, jak slabý scénář lze považovat za dostačující pro celovečerní film. Avšak Beowulf není ledajakým filmem. Měl to být důkaz zlepšení a skoro dokonalosti technologie, která svůj první krok předvedla před několika lety ve snímku Polární expres. Kromě utápění talentu Roberta Zemeckise v těchto "digitálních" filmech nelze vidět v Beuwulfovi stále nic přelomového a grandiózního. Ano, je tu pár záběrů, kdy si kdokoliv může říct " to je vážně na počítači?", ale 95% délky filmu budete sledovat opravdu dlouho a chvílemi nudnou animaci, kterou by kluci z Blizzardu rozmázli svými podrážkami. Pro herce to má jistě výhodu, že se prakticky nemusí ničeho účastnit kromě "načtení" jejich tělesných propozic a pohybů. Je však toto budoucnost filmu? Jde nám o triky, z kterých se vytrácí všechen cit a "lidskost", kterou žádný počítač nikdy nenahradí? Rád podobný snímek shlédnu, abych věděl, čeho jsou CGI společnosti schopny, ale na lámání rekordů to nevidím. Mimo to je Beowulf plný nelogičností, které jsou chvílemi vysloveně trapné. Ať je to jeho snaha zničit drakovo srdce nebo jiné části snímku, někdy by film neměl být čistě na efekt a logiku nechat plavat jiným směrem. Jinak Angelina Jolie vypadá skvostně(i když krutě počítačově...), ale všechny scény v jeskyni mají náboj, který by hraný snímek pravděpodobně obsahovat nemohl. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Akční úseky připomínají lehce nadprůměrné intro počítačové hry (ačkoli i tady by se tvůrci mohli hodně přiučit, třeba u intra spřízněného Zaklínače), postavy jsou nelidsky bachraté, koně se valí jako osudy a chvíle, kdy má z animace vyzařovat emoce, se vysloveně míjejí účinkem. Což je vlastně škoda, protože jinak je Beowulf docela pěknou a překvapivě ne úplně klišovitou hrdinskou epikou – tedy souzeno měřítky Hollywoodu. Disponuje slušnou hudbou a místy i dobrou atmosférou, ale animace absolutně selhává, co se týče oživení světa "mimo záběry". Beowulf je film s děsivě úzkým záběrem, který žije jen v malém výseku kamery, jinak připomíná indiferentní cosi, čemu fatálně chybí přesvědčivost. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (19)

  • Herci sú zosnímaní za použitia "performance capture", technológie snímania pohybu, ktorú Robert Zemeckis prvýkrát použil vo filme Polárny expres (2004). Táto technológia dôsledne sníma pohyby tela, mimiku a poskytuje kamere maximálnu slobodu. Môže sa potulovať, lietať, vznášať sa po obrazovke spôsobom, ktorý by pri hraní naživo nebol možný. (PeterJon)
  • Grendel (Crispin Glover) mluví většinu času staroangličtinou, užívanou v době, kdy se příběh odehrává. (Karlos80)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 150 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Tintin už má obličej

Tintin už má obličej

25.03.2008

Spielberg a Jackson to s tou digitálně animovanou adaptací slavné komiksové série Tintin myslí opravdu vážně. Dokonce tak vážně, že první díl trilogie bude podle všeho dalším Spielbergovým režijním… (více)

Herecké posily 1: Krásky

Herecké posily 1: Krásky

06.03.2008

Už tradičně pro vás máme souhrn několika zajímavých castingových novinek k filmům, o nichž už jsme psali dříve. Dnes začneme těmi hezčími doplňky ;-). Start natáčení hororu (resp. nadpřirozeného… (více)

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

11.09.2007

Dávnověcí skandinávští bojovníci se vrací na plátna kin. V posledních letech se jim tam kdovíjak nedařilo. Adaptace Crichtonových Pojídačů mrtvých pod tuzemským názvem Vikingové dopadla tuze neslavně… (více)

Reklama

Reklama