Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři sta let po škole! Tak zněl ortel vynesený před mnoha a mnoha lety nad Saxánou, studentkou čarodějnické školy v Říši pohádek, která utekla do světa lidí za svou první láskou Honzou Bláhou. Saxána nyní žije normálním životem v krásné rodinné vile se svým manželem Janem, dcerkou Saxánkou, bláznivou tetou Irmou a strýcem Evženem. Na co ale úplně zapomněla, je půda skrývající tajemství o jejím předešlém čarodějnickém životě. Právě toto maminčino tajemství náhodou objeví dcerka Saxánka, která se nenadálou souhrou okolností a své zvědavosti ocitne v kouzelné Říši pohádek plné trpaslíků, rarachů, draků, bazilišků, šotků a morkolabů. Na malou holčičku čekají neuvěřitelná dobrodružství neznámého světa, který se právě ocitl na pokraji zkázy. Odvážná Saxánka za pomoci svých nových pohádkových kamarádů rozplétá zamotaný svět pohádek, který se zlými silami snaží ovládnout komiksový gangster Crashman. Žákyni 2.B čeká nelehký úkol, jak se vypořádat se všemi nástrahami podzemní říše, přelstít komiksového gangstera a dostat se zpátky domů k mamince. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (655)

Bubble74 odpad!

všechny recenze uživatele

Kdeže jen ty loňské sněhy jsou, kdy česká filmová pohádka bývala naším národním pokladem a chloubou. To by jeden zaplakal, jaké žalostné bláboly jsou dneska scénaristi schopní nacpat hercům do úst. A nejen v pohádkách. Apeluji proto na tuzemské tvůrce, aby měli s námi, trpícími diváky slitování a produkovali výhradně němé filmy. Dokud se jim nenavrátí vkus. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Originální Saxana je o 14 minut kratší, ale akce střídá akci. Zatímco Saxana se školníkem těží ze svého bloumání lidským světem, tak Saxánka s tetičkou se snaží zorientovat ve světě pohádkovém. Škoda, že v pohádkovém světě vystupují nové postavy pro mě naprosto neznámé. Přitom ty původní (ředitel, učitelka) se podařilo velmi dobře nahradit. Motiv komiksu je zajímavý, mohlo se víc vytěžit z pozemského kluka, který byl Crashmanem poblázněn. Triky z roku 2011 působily méně přesvědčivěji než ty z r. 1971. Neviděl jsem rozdíl mezi Ušáčkem a dědečkem netopýrem... Z hlediska nápadů kvituji připomenutí postavy dědečka netopýra, vděčné byly i scénky s trpaslíkem v blázinci. Naopak nepatřičně působilo rušení u soudu. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Je vlastně jedno, jak tohle (zlo)volné pokračování vypadalo před svou modernizací, tvůrci oprávněně cítili průser na sto honů a tak premiéru vytrvale odkládali. "Když bude Lexikon, tak to bude všechno dobrý! A když nebude, tak to bude všechno špatný." Touhle větou jako by čert vystihl celý projekt, ve kterém senilní Vorlíček vykrádá kromě Harryho Pottera mohutně i sám sebe. Nějak se mu to celé chudákovi popletlo s Arabelou. Pana Somra si moc vážím, ale když za ním přišli, měl prostě říct, že roli po Josefu Bláhovi hrát nebude. Film s hroznými efekty, totálně ubitý nevhodně použitým playbackem (natáčení zřejmě trvalo tak dlouho, až Poloczek musel být předabován Vlachem). Co dřív mistrně zahráli čeští herci (učitelka Ludmila Píchová, učitel zmenšování), teď totálně zmršilo 40 specialistů trikové výroby z celého světa. Už dlouho jsem neviděl film, který by byl tak mimo. První pohádka, ve které si postavy nadávají do debilů! ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Kdo očekával, že svou kvalitou bude tento film navazovat na "jedničku", tak musel být hodně zklamán. Mezi takové diváky patřím i já, a přece jsem dokázal vydržet - k svému úžasu - sledovat celý film. K čemu tuhle slátaninu přirovnat? Jak je možné, že to napsal tentýž člověk, co "jedničku", a s režií to bylo totéž? Ubohá amatérština, a smutek z toho celého, to je můj výsledný pocit. ()

Hromino odpad!

všechny recenze uživatele

Přestože jsem samozřejmě o nesporných "kvalitách" druhé Saxany věděl dopředu, stejně mi to nedalo a dovolil jsem svému občasnému filmovému masochismu se naplno projevit. A ano, byl to teda zážitek. Sic už z trailerů a recenzí připraven na vše možné, stejně mě dokázaly některé věty, efekty či zvraty v příběhu překvapit. Tenhle film je zkrátka originál i na světové poměry. To, do jaké míry překračuje své meze v některých momentech nelogičnost a úroveň triků vzhledem k dnešní době, je něco skutečně nevídaného. Když si vzpomenu, jak měl tento film jít do kin nejprve v roce 2009 a neustále se odkládal, nedá mi to a stejně se musím vysmát tvrzení režiséra, že premiéra byla tolik natahována proto, aby byly triky "na světové úrovni". Ne, tohle si opravdu nevymýšlím. Zatraceně, tak špatné triky snad nebyly ani v osmdesátkových nebo devadesátkových filmech, tak jaká světová úroveň? Kam se poděly ty velký prachy, které měly být údajně utraceny právě za ty triky? To se opravdu tuneluje, kam se jen podívám? Jako ani bych se těm hochům nedivil, protože kdo by stál o to dělat triky k už tak dost zprasenému filmu, jakým právě druhá Saxana je? Dobře, možná by bylo konečně trochu od věci pozastavit se nad trochu objektivnější kritikou a napsat, co je tady špatně a dobře. Začnu tedy tím kratším na výčet, čímž jsou klady. Vyloženě kladem snímku mi přijdou úvodní titulky, jeden-dva trošku povedenější efekty a asi prvních deset minut, kde se film tváří ještě docela nevinně. Zápory: vše ostatní. Od té chvíle, kdy teta Irma vletí za svým bratrem na soud, jde film postupně (co postupně, zatraceně strmě) do sraček. Tyto sračky jsou tvořeny hned několika složkami, z nichž některé jsem už výše naznačil. První složka – herci. Dovolil bych si říct, že kromě Jiřiny Bohdalové v roli šíleně nadržené tety Irmy v růžovém župánku a papučkách, která se v průběhu celého filmu snaží sbalit co nejvíce chlapů (a to má bejt prý pohádka, pche!), tu snad nikdo nepředvádí něco, co by šlo s trochou nadsázky nazvat hereckým výkonem. Hlavní herečka malé Saxany je fakt vrcholově nesympatická, sousloví jako herecký přednes jí zřejmě neříká nic a opravdu je mi záhadou, z jakého důvodu byla právě ona vybrána do hlavní role... i když je pravda, že u tohohle filmu se snad nemůžu divit ničemu. Největším tragédem snímku bych si však dovolil vyhlásit Hrušínského, u něhož mám pocit, že se snažil tak trochu parodovat emoce Chucka Norrise. Jeho projev během situací, kdy zjistil, že se mu např. ztratila dcera, že se mu po dlouhé době konečně vrátila dcera nebo když si třeba nevěděl rady – u všech těchto situací své repliky odříkal prostě jedním tónem, nejlépe ještě v takovém superstrohém stylu: „Hm.” – „Tak jo.” – „Udělej něco.” Při takových situacích jsem si tak trochu nebyl jist, zda náhodou nemá ještě v plánu vypustit větu "mouchy, klidně si mě sežerte", ale to by byla vzhledem k jeho roli až příliš dlouhá replika, proto jsem tuhle myšlenku zahodil. Dobře, další věc hodná zmínění: ony propírané efekty. Myslím, že už o nich bylo řečeno jak mnou, tak ostatními vskutku mnoho, proto si jen dovolím ještě jednou povzdychnout nad jejich mizernou úrovní. Nejhorší jsou podle mě efekty ve chvílích, kdy spolu nějaké dvě CGI postavičky interagují, případně když je daná CGI postava přenesena do našeho reálného světa – v takových momentech jsem se zhrozeně odtahoval od obrazovky. Za třetí: nelogičnost v chování postav/příběhu. Myslím, že počet všelijakých nelogičností, jaké jsou v snímku předvedeny v celé své kráse, je na český film vskutku rekordní. To, že postavy ve filmu považují naprosto očividného hrocha stojícího na dvou za draka, je jen drobnost vzniklá zřejmě rozdílnou koncepcí scenáristů a výtvarníků, která si navzájem nesedla, i když – byl by takový problém pomocí postsynchronů nahradit slovo "drak" slovem "hroch", když daná bytost opravdu vypadá jak hroch? Dobře, nechám to ležet. Ale že jsou ve filmu setkání s kouzelnou bytostí a následná přenesení do kouzelného světa, respektive oživlé obrázky v knížce nebo třeba otočení vlaku o 180° ve vzduchu považována za úplně normální věci, které se nám snad podle představ tvůrců stávají den co den a nejsou vlastně nic neobvyklého, to opravdu neberu. Že stačí ve vlaku Českých drah (muhehe) jen drcnout do dveří a už z nich vypadnete ven (a venku narazíte jen tak náhodně na trpaslíka, s nímž se drezínou dostanete do kouzelné říše), že když se potkáte se svým příbuzným jen tak náhodně v jedné pohádkové říši, začínáte konverzaci úplně ležérním prohlášením: „Bože, tady je ale vzduch”, že když oživíte v kámen proměněnou příšerku, zeptáte se jí: „Kde jsi byl tak dlouho?”... vše v tomhle komentáři uvedené je v tomto filmu zjevně považováno za naprosto normální. No, ono je tam toho samozřejmě daleko více, ale tohle bylo takové to nejnezapomenutelnější, co jsem si teď vzpomněl. Myslím, že názor na to, jak hrozně šílený to je film, si prostě musíte udělat sami, protože takový zážitek se nedá tak úplně popsat sáhodlouhými souvětími. On je to film tak trochu podobně nehodnotitelný jako The Room nebo Turkish Star Wars, protože pokud se to bere s recesí a nejednou kapkou alkoholu v krvi, věřil bych, že se u toho dá i pětihvězdičkově pobavit. Za střízliva se to však i přes veškerou úctu k předchozí tvorbě pana Vorlíčka nedá ohodnotit jinak než odpadem. () (méně) (více)

Galerie (35)

Zajímavosti (26)

  • „Řekl bych, že realizace těch animací je velice zdařilá. Je tam řada humorných situací, takže o této pohádce můžeme hovořit také jako o komedii a to, stejně jako já, mají diváci nejraději,“ uvedl režisér a scenárista filmu Václav Vorlíček. (SONY_)
  • Film se v roce 2012 představil na jednom z nejlegendárnějších filmových festivalů v Cannes. Projekci bohužel navštívilo pouze 10 lidí, přičemž do konce vydrželi jen 2. (gogos)

Související novinky

Bronislav Poloczek (1939 - 2012)

Bronislav Poloczek (1939 - 2012)

16.03.2012

Po vleklých zdravotních problémech dnes zemřel ve věku 72 let herec Bronislav Poloczek. Pocházel sice z hornické rodiny, ale vzhledem k otcovým problémům s účastí ve 2. světové válce pod britskou… (více)

Taková normální rodinka je zpět!

Taková normální rodinka je zpět!

20.04.2007

Je už takovým nepsaným zvykem, že se úspěšné filmové tendence ze zahraničí časem dostanou i k nám. V zámoří trend nekonečných remaků a pokračování snad už dosáhl svého vrcholu, zatímco u nás se tato… (více)

Reklama

Reklama