Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (797)
Marshall uhňácal dohromady těsto z imbecilních situací a dialogů, nestydatých vykrádaček, pankáčských magorů, oplechovaných primitivů s palcáty a oštěpy, přimíchal krvavě masitou hmotu, ochutil bizarním humorem, nářezovým vizuálem, nablýskaným britským fárem a zadkem Rhony Mitry, zbrkle nasekal na malé kousky a upekl dobrotu, z které jedni hlasitě zvrací a druzí se po ní s úsměvem oblizují. Bezpochyby se u toho smíchy řezal do kolen a určitě se potměšile řeže z vyděšených reakcí početné suity diváků doteď. Tohle snad není možný, tohle nelze brát vážně, tohle je učiněný maglajz. Ale v pozitivním zábavném slově smyslu. Brzy huráá na druhou projekci. :) ()
No, nevravím, že som sa vôbec nebavila, ale rozhodne stačilo raz. Doomsday je hrozný guláš! Lacné hranie na city, lacné hlášky, lacná a mnohokrát i zbytočná explicitná brutalita, jedna bombastická hrdinka, presne rozdelené typizované čiernobiele postavy (tými sa radšej ani nebudem zaoberať) a jeden absolútne nablýskaný, nezaprášený Bentley, čo tridsať rokov čakal v garáži na svoju "superbabu", ale zato v konkurencii starých "křápov" už taký silný nevyzerá... Divák sa ani nemusí namáhať, aby videl, že tento film je iba guláš uvarený (a prevarený) z hromady iných filmov - od Mad Maxa cez Vodný svet až po Vládu ohňa. ()
V Zoo je čas na žranicu!Poriadny guľáš. Od smrtiaceho vírusu cez punkerov (kanibalov) až po stredovek a rytierov. Niekedy na filme vidieť, že je braný s nadhľadom no potom sa to zvrtne a odrazu sa berie všetko veľmi vážne. Niektoré veci sú zvláštne - armáda punkerov pod velením Sola (majú autá, motorky, granáty, molotow cocktaili atď.) už niekoľko rokov bojuje proti stredovekej armáde doktora Kanea ( luky, sekery, kone...) a ono to je celé tie roky nerozhodne. Najväčšou záhadou mi je, že prečo sa vôbec všetci Tí ľudia správajú ako v stredoveku, ehm. Čo je taktiež veľmi zaujímavé - Bentley 2008 proti starým rachotinám a svetu div sa, tie staré zhrdzavené rachotiny sú tak isto rýchle, ehm. Toto je naše mesto! Kohokoľvek sem pošlú, chytíme ho! Uvaríme! A nakoniec zjeme!!!Keď si však odmyslím, že film má množstvo logických trhlín a je postavený na hlavu zámerne, tak sa na to pozerá celkom dobre. Akcia nie je vôbec zlá, kamera je v niektorých momentoch skvelá, brutalita je detailná a častá, slovná zásoba je plná vulgarizmov (čo je kurva dobre) a Rhona Mitra je strááášne sexi. . Nasrať!50% ()
Doomsday nemůže dostat víc jak tři hvězdy z následujících důvodů: 1, Jestliže se Marshall snažil natočit poctu béčkům, proč mu z toho vylezla parodie, která popírá sama sebe, své předobrazy z 80. let uráží a kde jednotícím svorníkem není – podobně jako u klasických autorů grotesky – přesně vyprofilovaná postava klauna, ale klaunem se stává samotný režisér? 2, Proč se Doomsday předvádí jako nonkonformní veselice, když je ve skutečnosti tak umanutě maloměšťácká a bez koulí? Promiňte mi tu floskuli, ale obávám se, že -unrated- verzi by prozívala i moje pramáti. 3, Marshall by si měl konečně vypláchnout pusu kulkou a přestat psát scénáře, protože na to nemá mozek. 4, Celý film odpovídá pouťovému varieté, ovšem bídně natočenému. Filmoví teoretici používají termín neviditelný styl, v němž divák nevnímá samotný proces produkce filmu. Jistě, béčka na sebe jednotlivými scénami pozornost strhávají a moc neviditelné nejsou, ovšem Marshall šel ještě dál a tak zřetelně vytrhává diváka z příběhu (amatérsky „viditelná" kamera), vyprávění (nesouvisle rozsekané a epizodické schéma) a postav (až na hrdinku jsou všechny zbytečný, nesympatický a donkichotský), že Doomsday už není regulérním filmem, ani béčkem, ale Ed Woodovským Z-etkem. ()
Masívní vykrádačka zejména RESIDENT EVILA 2, ÚTĚKU Z NEW YORKU a ŠÍLENÉHO MAXE 2 (celý seznam by byl velmi dlouhý, člověka až jímá paranoia z toho, jak je mu tu všechno odněkud povědomé) s nulovým vlastním vkladem a tragickým střihem nijak zajímavých akčních scén. Ovšem vykrádačka, která si na béčko jen nehraje/neparoduje, ale která jím skutečně je a to béčkem příjemně svižným, brutálním, se sympatickým body countem a s akčními scénami, co mají vzdor nenápaditosti a mizernému střihu povětšinou slušný drajv. A ani ta ostentativní nekorektnost není tak otravná, jak tomu u podobných filmů obvykle bývá. Gratuluju Rhoně k hlavní roli v jaké jsem ji chtěl dávno vidět. Snad už se brzo dočkám i u Agáty Hanychové :) ()
Galerie (43)
Photo © Rogue Pictures
Zajímavosti (17)
- Vozidla vylepšená ocelí, pancířem a ochranými skly byla skutečná. Navrhování zabralo 5 týdnů a jejich postavení 10 týdnů. (TomikZlesa)
- Za námětem k vytvoření bojové scény, při níž se výsadková jednotka Eden Sinclairové (Rhona Mitra) pohybuje směrem ke Glasgowu, infikovanému a nepřátelskými jednotkami obsazenému území Skotska, v zákrytu obrněného transportéru APC, stojí takřka identická scéna z filmu Vetřelci (1986). Vzájemně podobné jsou si i dialogy. (Conspi)
- Automobil, kterým Eden ujíždí motocyklům, je Bentley Continental GT Speed. Firma Bentley se na natáčení nepodílela a producenti zakoupili 3 vozy celkem za cca 150.000 USD. (TomikZlesa)
Reklama