Režie:
Ang LeeKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Joan Chen, Leehom Wang, Wei Tang, Anupam Kher, Akiko Takešita, Yan Su, Hui-Ling Wang, Lisa Lu, Rodrigo Prieto, Jacqueline Zhu, Lawrence Ko (více)Obsahy(1)
Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař). (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Možná by na film stačilo poslat kohokoli vnímavějšího naslepo, a nechat na něj působit filigránsky jemnou hru pohledů a slůvek, která se v druhé půli zlomí do příběhu nebezpečně zbujelé vášně. Rozhodnutí popsat onen zlom jako princip celého vyprávění znamená sice zbavit diváka možnosti být překvapen, ale připraví ho na něco jiného, než napovídají upoutávky. Touha, opatrnost rozhodně není konvenčně uhlazený retrosnímek. Podobně jako Černá kniha Paula Verhoevena je o válečné okupaci a ženské špiónce z odbojového hnutí, která má dostat vysoce postaveného muže. V Číně 40. let jím není německý důstojník, ale vysoce postavený šanghajský úředník kolaborující s japonskými okupanty. V Touze, opatrnosti nenajdeme nadsázku a jízlivost jako v Černé knize; nemilosrdné dějiny se tu neprojevují ani tak přes akci kupící více i méně uvěřitelné zápletky. Vše se projevuje spíš přes pocity hlavní hrdinky a patří k režijnímu mistrovství Anga Lee, že ona hnutí duše umí zprostředkovat obrazem. ()
Romantické drama tu silně zastiňuje špionážně thrillerovou zápletku, která je chvílemi sice trochu vypjatá, ale ne tak jako vztah mezi kolaborantským šéfem policie panem I a mladou studentou Wang Ťian-č vydávající se za bohatou manželku obchodníka paní Maj. Pan I je role, kterou asi mohl zahrát jedině Tony Leung Chiu Wai, protože má přesně ten hlas i výraz, co tahle role potřebuje a Tang Wei se zase pěkně hodí na velmi mladou studentku, která ale dokáže silně improvizovat, aby se dostala do role paní Maj, do které se ale vžije úplně. Některé scény a záběry s panem I připomínají Tonyho Stvořeni pro lásku a 2046, ale tu se to dostává až k erotickým scénám možná trošku odvážnějším i než u celoerotických filmů. Erotické scény jsou ale jen takovým odlehčením v tom opravdovém napětí zvláštního vztahu mezi panem I a paní Maj, které je vidět hlavně ve scénách v klenotnictví, v pracovně pana I a v japonském podniku, kde paní Maj zazpívá. Strach obou dvou a nejistota v tom co vlastně chtějí a čekají a závěr filmu působí velmi silně a dáme tomu pětku i když je to možná trošku pomalejší a ze začátku to ani nevypadá na úplnou pecku. :) ()
Môj obľúbený filmový mesačník označil Lust, Caution za rozťahanú červenú knižnicu (Premiere). Vôbec nejde o to, že nesúhlasím... Je to ponižujúca nálepka kvalitného diela a mylný mostík k jeho porozumeniu. JA ho vidím ako zaujímavú, absolútne neúnavnú špionážnu drámu, čo síce točí okolo klasického trojuholníčka LÁSKA- ZRADA- TREST, no napĺňať nudou vás v žiadnom momente nebude, pretože Lee ju natočil zručne. K erotickým scénam dvoma vetami: Nie sú samoúčelné. Kým spočiatku Lee nijak neosloví, na konci ostanete bezmocne podmanení a vo velepružnej choreografii vyčítate ozajstné umelecké dielo nemlčiacich tiel. Snímka viacerých pekelne sugestívnych scén. A tak ako je VÝNIMOČNÉ pôsobenie Lust, Caution, také výnimočné budú aj moje ****. Zaujímavé komentáre: POMO, Adrian, Bluntman, Tommy987 ()
Až budeš stát tváří v tvář člověku, který zrazuje vlastní lid, půjde ti zabíjení lehce..... ČÍNA NESMÍ PADNOUT! A tak je třeba v rámci odboje přinést oběti. Souhlas. Ale proč se musím obětovat i já? Proč se dívám na tak obrovsky ze široka vyprávěný příběh odbojové skupiny, která během několika let šla vstříc splnění JEDNOHO úkolu? Asi kvůli mladé Wang. Určitě ne kvůli oddanosti straně, vůdci a zemi. A zatímco Wang a Yee šukají jako veverky, mě začíná bejt jasný víc než ohroženýmu ministrovi, že tohle žádnej zázrak nebude. Těším se aspoň na dramatickej závěr a ejhle! Za 2 minuty hotovo! Tady pokřik HOLKA DĚKUJEM! asi nezazní…. Zlatej Protektor! Tady ve mě emoce budí jen ta strašná délka! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Zjistím, proč mladá paní nemůže bejt panna. 2.) Rád sleduji ženy jak hrají Madžong. 3.) Chystám založit odbojovou skupinu a přemýšlím, jaký bude můj popis práce. 4.) Jsem milovník dlouhých filmů (je jedno co se tam děje, hlavní je délka!)(filmu!). 5.) Chci se přesvědčit, že padouchem nemůže bejt každej. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Film spája tie najlepšie ázijské a americké filmové tradície, akokoľvek pri jeho hodnotení sa asi nevyhnem porovnaniu s nedávnou Verhoevenovou Čiernou knihou, no kým Verhoevenovmu filmu dominuje dramatický náboj, Ang Lee je viac emocionálny, ovplyvnený tradičnou čínskou kultúrou. PS: Piatu hviezdičku dávam špeciálne za režisérovo riešenie daného konfliktu. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (7)
- Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsala Eileen Chang. (Terva)
- Obdobie, ktoré Ang Lee dramatizuje, je zriedka zobrazované, keďže je chúlostivé pre súčasnú komunistickú vládu. V tom čase totiž vyčkávala v úzadí, kým sa Kuomingtang vyčerpá bojom proti Japonsku, aby mohla v krajine prevziať moc. Ako prezradil režisér v rozhovore pre londýnske Epoch Times: "Táto historická perióda nebola nikdy predtým na plátne sfilmovaná. Mám dojem, že je to veľmi cenné, nevyučovalo sa o nej ani v školách na oboch stranách Číny. Obe vlády, tchajwanská a čínska, nedovoľujú spomínať režim Wang Jingweia. Nazývali ho 'Wangovým bábkovým režimom', zradcom a psom, ktorý napomohol votreleckej invázii. Sedem až osem rokov ten režim ovládal podstatnú časť Číny. O tomto nie je ani zmienka, čo je veľmi zvláštne,“ pokračuje Ang Lee. „Je to prázdna časť histórie, aspoň na plátne.“ (PeterJon)
Reklama