Režie:
Jean-Marc ValléeScénář:
Jean-Marc ValléeKamera:
Pierre MignotHrají:
Michel Côté, Marc-André Grondin, Émile Vallée, Pierre-Luc Brillant, Maxime Tremblay, Alex Gravel, Mariloup Wolfe, Mohamed Majd, Jean-Marc Vallée (více)Obsahy(1)
Kanadské komediální drama v režii Jean-Marca Valléeho se odehrává v 70. letech v Montrealu. Rodina Beaulieuových má pět synů a ten, který se narodil přímo o Vánocích, dostal jméno Zachary (Marc-André Grondin). Je jiný než jeho bratři, i když se moc snaží, aby mezi ně zapadl. Má rád svého konzervativního otce a raději mu lže, než by zklamal jeho očekávání. Sexuálně zmatený Zac hledá útěchu v muzice Pink Floyd a Davida Bowieho, jež mu dovoluje snít, ale sám život ho nakonec přiměje k tomu, aby přijal svou přirozenost. A co je ještě důležitější, i jeho otec posléze pochopí, že má svého syna mít rád takového, jaký je. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (159)
"Co je to buzík? - Ale nic. Taková hloupost." Příjemný snímek s výbornými herci, který pobavil, zabavil a krásně u něj plynul čas, ale zase zázrak na 5* to není ani omylem. "Jak krátká a příjemná byla půlnoční mše, když jsem se stal ateistou." No ten chlap každopádně neměl nehorázně moc synů, že? "To jako mám doma líheň teploušů?" Přišlo mi, že tato rodina byla ale docela hodně otevřená novému a výchova byla relativně volná, jinak si nedokážu vysvětlit, jak by mohl být z toho nejstaršího takové totální hovado, ten Zachary měl taky období, kdy se třeba oblékal a chodil vystylovaný úplně mimo normálnost a oni to všechno tolerovali... tolerantní je to slovo pro tuto rodinu vcelku adekvátní, samozřejmě až na postoj vůči tomu, že by měl syna teplouše. Naprosto fantaskní záběr byla scéna, kdy ho srazilo auto.. jak letěl.. dokonalá lahoda pro mé oči. Zastávám názor, že odteď každá scéna bitky nebo rodinných nepokojů u stolu by měla být doprovázena áriemi, zpomalenými scénami (zásadně.. už nikdy nechci vidět jinak zpracovaný tento typ scény) a ignorantským vítězoslavným povýšeneckým poklidným a přesto vysmívajícím se pohledem. Z toho jeho pohledu jsem vůbec celá roztávala aka pohled teď-jsem-vyhrál-ty-kokote-a-ty-s-tím-nic-nezmůžeš. ()
Přestože je film tak vysoko hodnocený, nemohu si pomoct, mě zase až tak moc nenadchnul. Souhlasím určitě s tím, že mladí lidé typu Zaca to mají v dnešní době nejednoduché a obzvlášť pak v takové konzervativní rodině Beaulieuových. Rozhodně mně to nepřišlo jako komediální drama, spíš bych se přiklonila k psychologické sondě do života mladého člověka, hledajícího svou skutečnou identitu Měla jsem však tu smůlu, nebo štěstí, jak se to vezme, že jsem v poslední době viděla dost filmů s podobnou tématikou (kterou já navíc vůbec nemusím), že mohu srovnávat. A také souhlasím s některými uživateli týkající se příliš dlouhé stopáže. Tudíž pro mě zklamání i když ten soundtrack byl super. To je můj ještě horký dojem, možná, že ho ještě změním...... ()
Rodinné drama, kde prakticky není žádný humor. Jednotlivé vztahy nejsou ničím extra zvláštní. Mladý muž hledá sám sebe a naráží na překážky. Pochmurné vypravění by potřebovalo minimálně o 30 minut zkrátit (výlet do Jeruzaléma byl úplně zbytečný). Z postav ve filmu mě nejvíce zaujal otec (pěkný herecký výkon). 55%. ()
Opäť jeden z neznámych, "malých" a nenápadných klubových filmov, ktoré chytia za srdce, jemne rozvibrujú mozgové závity a zároveň pobavia. C.R.A.Z.Y. je filmom rovnako inteligentným ako kreatívnym, veľmi citlivo napísaným a prevedeným, s geniálne zakomponovanou hudbou. Pre mňa jeden z filmov, na ktoré sa nezabúda... ()
Film z kategórie, že naň s vysokou pravdepodobnosťou narazíte skôr náhodou ako cielene a keď narazíte, rozhodne nebudete ľutovať. C.R.A.Z.Y má výborný scenár - viacvrstvový s duchovno-filzoficko-satiricko-psychologickým rozmerom, rovnako má výborné herecké výkony a originálne spracovanie, nehovoriac o geniálne zvolenej hudbe. Story line hovorí o jednej veľkej rodine a iných veľkých veciach v momentoch kedy človek hľadá sám seba. Jedným slovom krásny, dojemný a originálne nasnímaný film o dospievaní a dozrievaní, kde tu sa dá toho dosť povytýkať, no nosný dojem prehlušuje všetko menej podstatné. ()
Galerie (45)
Photo © Cirrus Communications
Zajímavosti (7)
- I když jsou filmové dialogy ve francouzštině, ve Francii byly do filmu přidány francouzské titulky pro diváky, kteří nerozumí québecké francouzštině. (mi-ib)
- Na dveřích Raymondova pokoje visí plakát k filmu Harold a Maude (1971). (agass)
- Napsání scénáře trvalo Jean-Marcu Valléemu deset let. (mi-ib)
Reklama