Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
David Ayer a zkorumpovaná policie (už zase?) z předměstí Los Angeles (tak tak, zase). Že tenhle chlapík umí prokázal jak jako režisér tak i jako scenárista. Druhý zásadní člověk pro Street Kings je James Ellroy. Ten rozhodně víc než pouze umí, to je neoddiskutovatelný fakt. Street Kings jsou jako takový turek. Sice již potřetí udělaný do stejného nevymytého hrnku, v kterém zůstal lógr po Training Day a Drsných časech, ale až nyní je to ta pravá káva. Silná, temná, hustá, hořká a především lahodná až hanba. Ale není to ten pravý šálek pro každého. Pro oslazení byly přihozy i kostky cukru v podobě perfektních hereckých výkonů. Zvláště Reeves dává zapomenout na mdlá představení z poslední doby a Whitaker jakoby rovnou říkal "sorry za nejsměšnější výkon mé kariéry v Úhlu pohledu" (stále však trochu moc tlačí na pilu, to u něj nebývalo zvykem). Street Kings mají našlápnuto na kriminálku roku, byť se dle zdejších ohlasů zdá, že zřejmě pouze v mých očích. Mě to ke štěstí stejně bohatě stačí i tak. Pět hvězd v rámci žánru, jinak za silnější čtyři. Uznávám totiž, že pár zádrhelů se tu najde, ale nic co by v kriminálce závažněji vadilo. Pro příště by však Ayer mohl zkusit bodnout zase do jiného hnízda. Talentu má až příliš mnoho na to, aby zůstal zastrčen ve škatulce jednoho tématu. ()
Systém policajnej práce je skorumpovaný a slúži záujmom mocných. Králi ulice divákov presviedčajú, že nie systém, ale konkrétni mamonári a ich sluhovia v polícii sú tí odpudzujúci a zlí. Zároveň ponúka riešenie. Spočíva v ráznom odťatí zhnitých častí systému, aby - síce naďalej krivoľako, ale predsa len o kúsok spravodlivejšie ten istý systém mohol fungovať ďalej. Základom sú čestní a nekompromisní jednotlivci. Ich prototyp predstavuje vysoko mravný policajt v podaní Keanu Reevesa. S dokonale tvrdnúcim výrazom nenávisti v tvári stále nekompromisnejšie odstraňuje z povrchu zemského predstaviteľov zločineckých komplotov. Poznámka: Alkoholová presiaknutosť hrdinov dnes už zďaleka nepredstavuje taký problém ako kedysi. To je, popri spomenutom základnom predpoklade filmu - obhajobe existujúceho stavu - nenápadná propaganda alkoholovej lobby, ktorá v reklame aj vo filmoch poráža na hlavu lobby cigaretovú. Vďaka tomu nejedným pohárikom potúžený chlap či žena môže stále konať vysoko hrdinské akčné činy. ()
Ayer už hneď v úvode sníma západy/východy slnka Mesta anjelov a mrakodrapy Downtownu s podobnou chuťou a gráciou ako Friedkin v jednom jedinečnom Žiť a zomrieť v L.A., a kriminálne živly tohto mesta spôsobom jemu vlastným, typickým pre jeho tvorbu, s láskou, obľubou, záujmom a znalosťou. Dielo Street Kings relatívne stojí v malom tieni za zvyškom jeho počinov, nie však kvôli svojej nekvalite, ale ich kvalite. Ayer je priekopníkom a vedúcim týchto anjelských skorumpovaných fízlačín, gangsterčín, drsných charakterov drsného mesta, v minulej dekáde, v tomto tisícročí, čo táto snímka a zvyšok identicky tematicky ladenej tvorby potvrdzuje. Podlosť, klam, lesť, opozitum lojality a špina à la Training Day. A hoci má od neho na pár blokov ďaleko, žezlo, respektíve štafetu, drží naozaj obstojne... (14.2.2015) (6.5.2018) (15.11.2021) --- "You got eyes like apostrophes, you dress white, talk black and drive Jew. So, how am I supposed to know what kind of zipper head, dog-munching dink you are if you don't?" ()
Keanu Reeves jak jsme ho neznal, ale jak jsem ho moc rád poznal. Kriminální filmy byly vždy mými oblíbenými, ale poslední dobou zde nebyl vysloveně zajímavý kousek, který by využíval všech aspektů, které nabízí policejní práce. Až do teď. Nejen morální problematika spojená s policejní prací, ale i mnohem více nabízí Street kings. Velmi dobře napsaný a využitý příběh nečistého poldy, který koná jak cítí a jak má za úkol. V jeden okamžik ho určitě budete chápat, aby jste ho v druhý nenáviděli. Morální problematiku mám moc rád a když se využije v tomto prostředí a se střelnými zbraněmi, proč ne? Na jaké straně a s jakým názorem by jste chtěli být policista vy? Film se nesnaží odpovědět, jen ukázat a nechat vás rozhodnout a tato volnost je velmi příjemná. Mimo to Keanu Reeves odvádí skvělý výkon, stejně jako již starý známý Forest Whitaker a svou holí, kterou asi nechal doma, proslavený Hugh "House" Laurie. Drsná a velmi vkusná podívaná, která neztrácí tempo ani myšlenku. ()
Drsný časy Toma Ludlowa. Detektiva, jehož buňky tankují vodku z lahviček a jehož zásobníky nikdy nezůstávají dlouho plné. Scénárista James Ellroy jej zasadil do jednoduchého příběhu, ve kterém jsou zkorumpované snad i tkaničky od bot. Do prostředí, které režisér David Ayer vykreslil znovu slušně, tvrdě a neúprosně. Keanu Reeves tu doslova žhne, Chris Evans působí spíše přizdisráčově, Forest Whitaker s přivřeným okem si po nevýrazné roli v Úhlu pohledu napravil pověst, od Hugha "Dr. House" Laurieho hlavně nečekejte žádný sarkasmus, už takhle se zaškatulkoval víc než dost. 100 minut poctivé filmařiny s dobrými herci, krvavými přestřelkami a dynamickým, nepříliš originálním scénářem. 20 miliónů dolarů(rozpočet)/55,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- Scéna z policajnej kúpeľni sa v skutočnosti natáčala v štúdiách Fox. Na pisoároch je možné vidieť štítok "Do Not Use" ("Nepoužívať"). (Real Tom Hardy)
- V původním scénáři byla scéna, která odhalovala poměr kapitána Wandera (Forest Whitaker) se ženou Ludlowa (Keanu Reeves). (KucC)
- Scény naháňačky v gangsterskej štvrti sa skutočne natáčala v South Central. Pre tvorbu Davida Ayera to nie je nič nezvyčajné, už aj v minulosti natáčal v podobne nebezpečných štvrtiach. (Real Tom Hardy)
Reklama