Reklama

Reklama

Konzum

  • Švédsko Surplus: Terrorized Into Being Consumers (více)
Dokumentární / Experimentální
Švédsko, 2003, 51 min

Film reaguje na protesty proti summitu G8 v italském Janově v roce 2001, brzy se ale přesouvá k popisu dnešního světa v širší perspektivě. Metodou často neuvěřitelně rychlého střídání jednotlivých záběrů a témat je demonstrována absurdita a iracionálnost stávajícího systému mnohem lépe a názorněji než většina textů, kterých bylo na toto téma už napsáno bezpočet. Autoři pátrají po kořenech černého bloku – a dávají značný prostor Johnu Zerzanovi, anarcho-primitivistovi, který velmi inteligentně kritizuje průmyslovou civilizaci a konzum, obhajuje násilné protesty jako jediné, které upoutají pozornost... a také tvrdí, že ideální by bylo vrátit se do doby před zemědělstvím a vznikem dělby práce. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slaboučký dokument, který má pár hlavních myšlenek, které neustále opakuje v celých 54 minutách. Na konci snímku je v klidu dokážete také zopakovat, ale nedokážete v ně věřit, protože nejsou ani podložené ani logické. Lidé, kteří využívají konzumní společnost si na konzumní společnost stěžují. Tleskám a přeji jim, aby dostali šanci žít bez konzumní společnosti a pak uvidíme kdo si bude stěžovat. Dokument bez hlavy a paty, který se snaží být hezky natočen ( a také je.. velmi videoklipově, první půlka uteče za rytmů hudby opravdu rychle),a le ničím nepřekvapí a v okamžicích (umělé figuríny) se stává nesmyslným. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Největší slabinou tohoto dokumentu je, že divák neví, komu tvůrci dokumentu fandí, na které straně barikády stojí, a pak tedy neví, jestli Konzum ohodnotit jako vynikající satiru vysmívající se přehnaným bojovníkům s konzumní společností (co chtějí zničit veškerý majetek na zemi a žít znovu na stromech.. no vážně!) a nebo je to právě naopak natočeno s úmyslem pomoci takovouto společnost vytvořit. Pokud je to to první (v což doufám), pak je to výborný dokument, kterému na síle hodně přidává stylizování do hudebních videoklipů. Tyto zhudebněné pasáže (rýže! fazole!) jsou velmi výmluvné a skvěle načasované, tak, aby byly co nejvtipnější. To se nedá než pochválit. Horší je to, pokud platí ten druhý případ a tvůrci vážně stojí za anarchistickými výroky typu "Zničme všechen majetek a osvoboďme se!" a vážně nás svým dílem vybízejí, abychom šli pálit auta a rozbíjet výlohy. Otevřeně bych se autorů zeptal, a pokud je to takhle, pálení bych začal s tímto filmem... ()

Reklama

Raven0 

všechny recenze uživatele

Nic moc, rozvleklé, opakující se, na dokument málo informativní... A ty informace co ve filmu jsou, působí docela přehnaně... Jako taky zrovna nemusim konzumní společnost a všechny neduhy s ní spojené... Ale na druhou stranu, vidět jediné východisko v destrukci průmyslu a návratu k době kamené, to je trochu vyšinutej názor. Jen pomyslet na důsledky takového radikálního zásahu do společnosti je docela krutej masakr. ()

-tHESWINe- odpad!

všechny recenze uživatele

Opravdu dost hrozná zkušenost, jde o patosový dokument bez hlavy a paty, natočený formou videoklipu, který dokola divákovi omílá několik myšlenek, které však nějak nezdůvodňuje ani nevysvětluje. To vše za zvuků rytmické hudby, cinkání peněz a mlácení kladiv. Stačilo zaměnit "nekoukejte na MTV!" za "nekoukejte na tenhle dokument" a efekt by byl dokonalý. Na Amazon k dostání za pouhých $23 ... vy mi, pánové, povídejte něco o konzumu a komerci. ()

maslic 

všechny recenze uživatele

Jakysi mix mezi videoklipem a pseudokumentem, ovsem se slabou myslenkou a porad dokola omilanymi argumenty o tom, jak je soucasne spotrebitelstvi mor spolecnosti. Je zde par zaberu, ktere potesi vizualne a ktere se cloveka i nejak dotknou (napr. skladka pneumatik). Ale bohuzel, na necelou hodinovou stopaz autori par temat pouze nakousli. ()

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se přes tři roky v osmi zemích světa. Mimo jiné i při 27. summitu G8 v roce 2001, v Shanghai či v Alangu v Indii. (DaViD´82)
  • Tvůrci se schválně snažili napodobit formu reklam ze stanice MTV. (DaViD´82)

Reklama

Reklama