Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 2

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (197)

sochoking 

všechny recenze uživatele

Dvojka je o hodne lepšia. Je napumpovaná hláškami vytretých magorov a ostro vyrezaných týpkov ako i debilne vyzerajúcimi situáciami, ktoré vás rozhodia od smiechu! Napríklad telka vs bejzbalka , to ma skoro jeblo! No, veselo to natrie i anglickým gangsta filmíkom, na ktoré ja zase nedám dopustiť. ()

octopuska 

všechny recenze uživatele

Ze severu zase vane ostrej a ledovej větříček a přivál nám drsné a silné, pro mě spíše sociální drama . Mads opět naprosto dokonalej, v roli odepsanýho člověka na okraji společnosti s naprosto šílenými rodinnými poměry. Chabý pokus o změnu ze začátku byl, ale bahno a špína zločinu a drog má magickou moc nepustit. Opět kontroverzní téma, malé dítě v rukou feťáků mi nedělalo dobře, jako v Druhé šanci. Ale jinak parádička. Já mam pro ty seveřany velkou slabost. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Druhý Pusher vyniká větší pasivitou – Mikkelsenův Tonny byl už v jedničce ve vleku událostí i "vzorů". To se mu stává v příběhu prodchnutém jistým zvrhlým feťáckým "oidipovstvím" osudné. Mads je úchvatný, zavřený do sebe a směřující k závěrečnému tragickému gestu čistoty uprostřed svinstva. Tragickému proto, že je to gesto nevedoucí nikam – únik neexistuje. V tomto smyslu radikálnější a uzavřenější než jednička, která jakoby před beznadějí přeci jen trochu uhýbala. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Udělat aspoň něco, pokusit se o něco jiného. I tak má jednání drobného dealera drog Tonnyho tragičtější rozměry, než by si přál. Vytetovaný nápis na zátylku oholené hlavy, ne moc velká inteligence a um připlést se do nějaké šlamastyky. Ve špinavém kodaňském podsvětí (a vlastně i kdekoliv jinde – zoufalé a neustále nasrané matky tu šňupou za přítomnosti svých dětí) sledujeme jeho návrat z vězení, zjištění, že je otcem a potvrzení, že jeho otec je bezpáteřní krysa. Ostře řezaná tvář a hluboce posazené oči Madse Mikkelsena podporují jeho „zbytečnost“, je tu za pitomce a podržtašku, který to nikdy nebude mít snadné. Příběhově to není žádná hitparáda, nicméně depresivní a reálná atmosféra výsledek ke čtyřem hvězdám vytáhne!! ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Navzdory stejnému hodnocení mi jednička připadala podstatně lepší. Jenže Mads Mikkelsen je zkrátka machr, takže i když je jeho Tony neschopný lempl který se radši fláká, protože když se o něco snaží, tak to posere, dívá se na něho skvěle. Refn pozvedl jednoduchý námět gangsterky. Děj v lecčem kopíruje předchozí díl, ale přetéká mu do sociálního dramatu. Kupodivu tím neztratil ani tempo, ani koule. Dvojnásob to platí o závěru, kde Tony konečně vzal osud do vlastních rukou. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)
  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)

Reklama

Reklama