Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

agathon 

všechny recenze uživatele

Platí můj komentář k prvnímu dílu trilogie, s tím rozdílem, že tady je to všechno na ještě trochu intenzivnější výrazové rovině - jakoby poučenější a dospělejší podívaná. Hudba více dominuje a určuje tempo obrazů a herecké akce. Už je tu dost znát Refnův vizuální styl. Jsem zvědav na trojku, resp. na Drive, který se má Pusherovi blížit jak v některých dějových motivech a výběru lokací, tak ve vizualitě. Líbilo se mi, že tu spodinu neheroizuje, k čemuž má hodně podobných filmů dnes nebezepčně blízko, ale nechává všechno tam, kam to patří, tj. na úplném dně morálního hnusu. Závěrečná jízda autobusem je naštěstí jako symbol natolik nejednoznačná, že nelze režiséra obviňovat z nějakého nadržování. ()

AlistairMir 

všechny recenze uživatele

Film kde jsou všichni zkrachovalé existence, ubožáci, feťáci, zloději a nebo všechno dohromady. Madsovi musím opět zatleskat protože jeho Tonny mě prudil už od pohledu a cítil jsem k té postavě neuvěřitelný odpor...to prostě umí zahrát jen Mads aby mě donutil ho nesnášet :-D každopádně potom co se mu nedopatřením narodí dítě, získáva Tonny úplně jinej pohled na svět a bavilo mě koukat, jestli ho dítě změní (do té doby mě film jako takovej nebavil vůbec) . Že happyend nebude to bylo jasné hnedle, ale byla zde jistá šance, že se třeba alespoň něco povede no a jak to dopadlo a co nakonec Tonnyho vyfetovanej mozek udělal to se mrkněte sami. Pro mě zvláštní film, kterej mě sice nakonec zaujal, ale podruhé se na něj jen tak nepodívám už z toho důvodu, že takovéhle existence fakt nemusím. Proč jsem si to teda pouštěl - No přece kvůli Madsovi :-) ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Český překlad titulu je zmatečný. Refnův antihrdina je ochoten živit se ledasčím, drogový dealer ale určitě není. Spíš drobný kriminálník, zloděj aut bez fištrónu a trošky štěstí. Zbytečně impulzivní, nevyrovnaný, slabošský a bezradný, bez životní perspektivy a citového zázemí. Refnova tvorba je u diváků spojena především s titulem Drive, což je atmosférický thriller zámořského střihu se záhadným a neprůstřelným hrdinou. Tenhle kousek představuje jeho nekňubovitý evropský protipól, ale v mých očích si kupodivu stojí o něco lépe. Je tak říkajíc ze života. Tenhle obraz galerky bez jakéhokoli pozlátka a romantiky je totiž mnohem přesvědčivější. Navíc má Refn k dispozici virtuózního hereckého chameleona Madse Mikkelsena. Měl jsem možnost vidět ho v kostýmních rolích, jako elegantního kravaťáka, jako ďábelského bondovského padoucha. Teď jsem ho sledoval coby potetovaného troubu se smyslem pro výběr té nejhorší možné varianty řešení. Celkový dojem: 70 %. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Zlomyslná černá komedie, kde nevěřícně sledujete neschopného losera Tonyho ve světě trashového podsvětí, který nějak pořád nechápe, co dělá špatně, zaplétá se do dalších a dalších hovadských situací a cestou se snaží vyšňupat, co se dá. Pokud je vám to tedy k smíchu. Komická postava, kterou nebere nikdo vážně i přes obří tetování "Respekt" na lebce, postupně prochází jakousi katarzí uvědomění ničemnosti kolem a začne usilovat o konzervativci vysněný institut tradiční rodiny, kde dítě vychovává žena s mužem a máte respekt svého otce, což je v jeho prostředí poněkud těžký úkol. Ke konci už to není ani sranda, ale přesto má po dlouho dobu Pusher 2 feeling laskavého filmu ala Homolkovi nebo Hoří má panenko, kde sledujete s nevěřícím úsměvem životy kriminálních loserů a socek. Samozřejmě Mikkelsen hraje blbouna Tonyho opět skvěle a po všech těch odlišných rolích, kde jste ho už viděli, máte pocit starého známého, což je možná trochu ke škodě vnímání filmu, protože Tony si sympatie nezaslouží. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Stále brázdime rovnaké prostredie, ako v prípade prvého filmu. Akurát Frankieho vystriedal Tonny. Hoci to má množstvo recipročných scén ( v zmysle ústrednej zápletky) viac ako na snahu zohnať peniaze sa film snaží zaoberať Tonnyho postavou ako takou. A je to dobrá voľba. Mads Mikkelsen je v postave Tonnyho možno fetka, a zároveň neuveriteľný smoliar, ale v jeho prevedení je niečo veľmi sympatické. Jeho potreba mať k niekomu vzťah ( úprimný a láskavý) je v tomto smere potrebným hnacím motorom. Hľadá niekoho kto by ho nesúdil, neponižoval, kto by ho neklamal a neojebával. Lenže vo svete v ktorom sa nachádza môže čakať iba toto. Jeho premena je uveriteľná a jeho cesta natoľko zaujímavá, že si to odo mňa tú 4* zaslúži. Jednotka je ale príbehovo o trošku lepšia. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama