Reklama

Reklama

Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

S gialla souputníků mi je přece jenom bližší takový Lucio Fulci, na jehož geniální Beyond nedám dopustit, ale Argento se po letech podprůměrných a maximálně průměrných žánrových podívaných vrátil ke své nedokončené trilogii o matkách - čarodejnicích a přidal poslední střipek do skládačky. La Terza Madre je naprosto famózní záležitost, která překvapí Mistrovy fanoušky větším soustředěním na klasicky vystavěný narativ s naprosto logickými a kauzálními vazbami mezi jednotlivými scénami... aby pak Argento klasický narativ v nekompromisním a božim závěru/záběru utnul a postavy vnitřně vyprázdnil, nechal je v bláznovském smíchu a dojem podtrhl nereálnými kulisami. Jasně, že konfrontace "té nejkrásnější a nejnebezpečnější" s hlavní hrdinkou, brilantně ztvárněnou Asiou Argentou, je krátký, ale to je poznávací znamení Argenta stejně jako otevřené konce a cliffhangery u Romera. A ústřední skladba je hotový zázrak.... a ty gore scény musí potěšit každého fanouška. Skutečně: nejlepší horrorový film roku 2007 a vzhledem k uchopení ryze žanrových schém a hlavní ženské postavy, která je racionální, značně progresivní nad-žánrová podívaná. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Mám jen takový neblahý pocit, že si chtěl Argento na stará kolena natočit svou verzi Harryho Pottera (no on ji v podstatě natočit, scénář je jednoduše kopie dospělejší verze malého kouzelnického učedníka) se zlými čarodějkami, které vypadají jako z nepovedených Troškových pohádek a jednou velice trapnou lekačkou. Naštěstí s atmosférou nám Dario ještě nezapomněl pracovat a sem tam přihodil nějaký barevný filtr jako za starých dobrých časů, takže těch 50 % dám. No kdyby se čarodějky nesvlékaly, ale raději oblékly dresy a čutli famfrfál tak možná jedno ne-li dvě procenta přidám. ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Všem muselo být jasné, že Matka slz nebude po tolika letech fungovat stejně dobře, jako ve své době Suspiria a Inferno. Tudíž na to šel Argento malinko odlišnou cestou. Fascinující obrazy plné barev a nepolapitelným zlem nasáklá atmosféra tak šla stranou, místo toho se soustředí na kmitající děj a hojnou brutalitu. Ta tu vystupuje ve větším množství než jindy, gore se opravdu povedlo, i když ho občas naruší nedomrlé počítačové efekty. Argento se s novou látkou a na dnešní moderní dobu popral více než dobře, spokojenost je tedy na místě, přesto jsou jeho starší dítka ve své kvalitě samozřejmě pořád nedostižná. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Třetí a poslední matka páně Argenta oplývá asi největší dávkou brutality a gore skopičin, zejména úvodní vyvržení muzejní restaurátorky opravdu stojí za to, krvelačný divák musí být spokojen. Dříve ne až tak podstatné mystérium tří mocných čarodějnic zde pro mne překvapivě narostlo až do apokalyptických rozměrů, ovšem zrovna tenhle motiv na mne působil trochu levně. Sehrané bojůvky na ulicích, výskyt afektovaných moderních čarodějnic apod. mi příliš nesedly, stejně jako digitální finále. Přes všechna negativa mne z nějakého neznámého důvodu ( uhranutí ?) opět Argentovo pojetí filmu nadchlo, možná ta snová atmosféra, možná ty výše zmíněné skopičiny a pak celá ta mozaika obrázků, nevím, čtyři. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Ach jo. Já se docela těšil. Jsou jen 2 možnosti (jak já to vidím) a to, že,buď už prostě nešlo znovu zopakovat feeling z předchozích 2 filmů, které atmosférou doslova přetékají a nebo Argento ztratil jiskru, nebo jak to nazvat. Dodnes nechápu, proč sakra čekal 27! let, aby to dokončil, páč...zasazení do ´´současnosti´´ ten film akorát potopilo, než co jiného. Jsem si naprosto jist, že pokud by to udělal v 80tkách, bylo by to o 300% lepší! Nevím proč, ale 2.pol.filmu mi silně připomíná 3 Dny Kondora nebo Civil War z 3.kpt.USA:) Dále zde vznikl opravdu zajímavý paradox, kdy jsou krvavé scény pohříchu to nejlepší, co lze v tomto jinak veskrze průměrném filmu, nalézti. Protože...to co já považuji za celkem zbytečné (tj.krvavé scény) u předchozích 2 filmů z trilogie, je zde naopak tento handicap...proměněn ve výhodu. Nejvíce jsem si užil skvělou scénu na hajzlíku ve vlaku:) Závěrečná konfrontace, ke které se má správně budovat atmosféra už od začátku...se odbyde během posledních 5(!)minut a jejíž vizuální ztvárnění, si pan Argento tajně vypůjčil z novějších dílů Hellraisera a Silent Hillu. Ona 3.matka, která dle popisu už v 1.filmu, má být ta nejkrásnější (jo, nebyla nejhorší, ale na svou představitelku z Inferna nemá,ale zase oproti ní ukázala vyvinutý hrudník:) a hl. nejmocnější. No...pardón, ale fakt ne. Tak jak nám autor této trilogie tvrdil už od úplného začátku, že z ní máme mít fakt nahnáno, tak těch pár komorních výbuchů násilí na ulicích Říma, ve mě tento pocit nevyvolávalo ani omylem. Musím též varovat rodiče malých dětí (přesněji mimin), aby se raději nedívali na scénu na mostě, páč ta zamávala i se mnou a to děti nemám. A o hudbě (byla tam nějaká?) se nemá smysl asi zmiňovat vůbec. Včetně toho gothic metalového úletu v koncových kreditech.:) Claudio Simonetti (mj. geniální Demons 1+2), má zřejmě již své nejlepší roky...též za sebou:( A absolutní hřeb do rakve byl ten debilní a naprosto nepřístojný smích 2 přeživších postav, hned poté, co vylezou z jakési obří pukliny v zemi. To mě dorazilo. Takový WTF? moment. Musím ale pochválit (alespoň něco,krom příjemných propojovacích narážek na Suspírii) pěkně efektní... byť velmi rychlý způsob smrti, Matky slz. Ten byl opravdu cool, abych použil to příšerné nečeské slovo.:D P.s.chudák Udo Kier, ten dopadl. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (7)

  • Natáčeno v Římě, Turíně a Ternu. (Chatterer)
  • Film měl premiéru 6. září 2007 v Torontu. (Chatterer)
  • Daria Nicolodi a Asia Argento jsou v reálném životě matkou a dcerou. (Chatterer)

Související novinky

Zemřela herečka a scenáristka Daria Nicolodi

Zemřela herečka a scenáristka Daria Nicolodi

26.11.2020

Smutné zprávy přichází z Itálie, v Římě dnes zemřela Daria Nicolodi. Herečce, scenáristce a bývalé dlouholeté partnerce kultovního režiséra Daria Argenta bylo 70 let. Informaci médiím předala jejich… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Dario Argento natočí Giallo

Dario Argento natočí Giallo

19.01.2008

Nic nového pod sluncem, říkají si ti z vás, kteří vědí, že giallo je italské označení hororového subžánru specializujícího se na řádění maniakálních sériových vrahů. A mistr Argento už pár takto… (více)

Reklama

Reklama