Obsahy(1)
Jednu minutu sledujete jakési umělecké zrnění, které evokuje pocit nabíhajícího filmového pásma... Čistě optická vize, která při delším pozorování středu obrazu nabízí různé interpretace. (charlosina)
Recenze (3)
Niekde hlboko v mysli sa mi vynára dokonalý komentár užívateľa Dionysos ku Kubelkovmu filmu "Arnulf Rainer". ()
Kazimir Malevič se proslavil svým obrazem Černý čtverec. Nezůstal však jen u čtverce, fanouškům umění i výtvarným kritikům lačnícím po geometrii předhodil celou řadu pozoruhodných obrazců, kupříkladu kruh nebo kříž. Časem se začalo vyskytovat i několik obrazců na jednom plátně. Svůj příspěvek modernímu umění nazval suprematismus. Právě na jeho práci v roce 1966 navázal Sharits a přidal k dvěma rozměrům rozměr třetí, čas. Dopad Malevičova díla tak umocnil na 3/2. Tím se Sharits bohužel ocitl zcela mimo mou hvězdičkovou stupnici a stal se nehodnotitelným. Mimo jiné i proto, že film Dots 1&2 je políčkem uštědřeným všem lidem, kteří tvrdí, že svět není černobílý. Ve světle, ehm, rudého, ehm, pole zanechaného touto fackou nelze tento film hodnotit jinak než černobíle, tedy ***** nebo odpadem!, případně vůbec. Kdo hodnotil od * do ****, dílo nepochopil. To platí i pro tebe, Ajantisi! ()
Kadejako preskakujúci čiernobielo bodkovaný obraz je v úvode spestrený asi milisekundovým záberom hlavy ženy. Ako sa píše v obsahu, optická vízia ponúka rôzne interpretácie. Ja som si najčastejšie spomenul na kovové kuchynské strúhadlo a na bodkované umelohmotné obrusy v školskej jedálni. Film trvá necelú minútu. Pustené trikrát po sebe = tri hviezdy. Inak takto je film samotný súčasťou hnutia Fluxus, súboru 37 krátkych filmov, nakrútených v 60. rokoch 20. storočia skupinou poväčšine avantgardných a experimentálnych filmárov, oslavujúcich tak svojráznu estetiku života, spájajúcu v sebe rôzne vplyvy od matematiky, prírodných vied cez budhizmus až po motívy všedného, každodenného života. ()