Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Odplata je skvělej Gibsonův film a já vůbec nerozumím tomu proč někdo staví tuto verzi bez Kristoffersona, s horší hudbou a Gibsona bez hlášek výše než původní dílo. Samozřejmě Straight Up se dá bez úhony přežít, ale těch fatálních odlišností není zase až tolik, úvod (asi minuta) začíná jinak a závěr (10 minut) je zcela jiných a Gibson se tedy mnohem méně usmívá a je za bručouna. Nemám důvod si tuto verzi nechávat. 80% ()

Aiax 

všechny recenze uživatele

Zdravím kolegy z fanouškovského tábora Mela Gibsona, vidím, že jste se zde sešli v hojném počtu, abyste počastovali nejnovější roli svého idolu převážně pěti hvězdičkami. Mám pro vás pochopení, sám patřím do fantábora Arnolda Schwarzeneggera a vím, že není snadné žít se slabostí pro obskurní céčkové akce, jejichž zápletka se svou inteligencí a složitostí řadí někde mezi kliku od dveří a tyč na záclony. Společnost nás nechápe. Leč vaše nadšení konkrétně nad tímto filmem a tímto hercem bohužel sdílet nemohu, modré Melovy oči mne nechávají chladným, třebaže uznávám, že vyloženě špatný drsňák to není (Arnold by si jej samozřejmě dal k lehké poobědní svačince, ale to jen tak na okraj, no flame pleaze :)) a sám za sebe si jednu hvězdičku rozhodně zaslouží. Oceňuji rovněž snahu o noirové vyznění, teda alespoň hádám, že se o to režisér snažil, z těch asi dvou nesmělých náznaků, které jsem během té půl hodiny, co jsem se na tohle vydržel koukat, zaznamenal. Ovšem jinak už tenhle film svou dějovou demencí, průměrnými herci a stupidními dialogy nijak z řady nevybočuje. ()

Reklama

BoPo 

všechny recenze uživatele

Odplata z roku 1999 ma bavila viac. Táto režisérska verzia nie je drsnejšia. Áno, je tu manželská bitka, ale inak rozdiely v tomto smere nevníma. Príbehové zmeny ale vnímam k horšiemu. Menej priestoru pre Mariu Bello, výmena hlavného bossa, iný záver. Za mňa fanúšikovia pôvodnej Odplaty do týchto znovu prestrihaných končín zavítať naozaj nemusia. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Jiný přístup, jiný film. Je mi jasné, proč si Helgeland léta tvrdohlavě prosazoval svoji verzi, i když ta původní došla tak dobrých ohlasů. Jeho vize Porterovy cesty se nese v podstatně temnějším duchu (i když tu nejsou „tři malá prasátka“). Zmizel modrý filtr, zmizely voicovery, zmizel Kris Kristofferson a posledních třicet minut (pro verzi z 99tého bylo po odvolání Helgelanda přetočena téměř polovina filmu). Zatímco sestřih z 99tého tíhne zvoleným stylem spíše k tarantinovkám a ritchiovkám, Director's Cut je čistá noir záležitost, která mi svým finále připomněla excelentní přestřelky z Neúplatných. Vzniká tak unikátní situace, kdy máme dva filmy na jedno téma, s jedním základem a mnoha stejnými scénami a přesto jsou oba filmy ve výsledku naprosto rozdílné, co se fílingu týče a oba jsou naprosto vynikající… něco podobného ve filmové historii nepamatuju. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Výborná krimi. Minimalistická, jednoduchá a přímočará. Je to navíc celé hozené do takové retro atmosféry, jak z 50. let. Ale nejlepší je, že hlavní hrdina kromě dodržování pár zásad není "jakože hodný lupič". Je to brutální kriminálník a s ničím se moc nemaže. Né že by zabíjel nezučastněné, ale u zučastněných mu k tomu stačí někdy dost málo. Násilí je tady tolik, třeba v přestřelce s Číňany, že by to mohlo skoro být brané až jako parodie, ale díky Melovi se to pořád udrží v ranku ultra drsné krimi. Celkově se mi líbil už původní Payback, ale tenhle ještě o kus víc. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno