Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Otec Saši Dluhoše zmizel v roce 1982, když se s partou kamarádů pokusil sjet Černou řeku. Sašovi se dostane do rukou otcův deník, fotografie a několik starých filmů z osudné výpravy, a tak se rozhodne vydat po otcových stopách. Obrátí se na specializovanou cestovní kancelář. Ta připraví cestu na raftu a zajistí zbytek posádky. Kromě Saši a zkušeného profesionála Ronyho ji tvoří nerudný učitel zeměpisu Kužník, Slovenka Míša a její milenec Dominik. Dramatické situace je čekají ještě dřív, než se dostanou na vodu. Při konfliktu s policejní hlídkou na ně policista Razvan vytáhne zbraň. Když se pustí po proudu, sleduje Saša na skalách znamení, která tu zanechal jeho otec. Bez potíží sjedou první peřeje, u dalších však jejich vinou spadne ze své loďky místní dívka Anica. Saša ji zachrání a její otec, starý rybář a pytlák Božko, je pohostí. Saša z jeho řečí pochopí, že ví o osudu výpravy jeho otce. Jenže dřív než se stačí dozvědět víc, znovu se objeví policista Razvan, který vodáky napadne a ti ho v sebeobraně zabijí. Pokusí se těla zbavit, před sebou však mají velký vodopád. Pokud se jim podaří přežít, možná se Saša přece jen dozví děsivé tajemství otcova zmizení. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (398)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Se zpomalenými záběry to F.Renč opravdu přehnal. Na hraně s nimi pracovalo Statečné srdce M.Gibsona, avšak méně znamená většinou více. Četné záběry v peřejích byly k nevydržení. Jestliže po většinu filmu se zdálo patrné, jak si režisér puntíčkářsky vyhrál s kamerou a věrohodností, pak mne hrubě zarazila scéna, kdy hlavní aktéři padají do rozbouřené vody, leč podvodní záběry říkají, že byly dotočeny v tišině, snad v nějakém bazénu.... Příběh a dramatičnost nula, kdeže jsou časy Requiem pro panenku... Hvězda za krásnou přírodu a vodu, byť uznávám, že NG či BBC mi je nabídnou rovněž a možná atraktivněji. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Bohové, to se zas jednou sešly okolnosti. Z dosud nevybalených věcí z každoroční štreky do Rumunska se ještě neodrolil karpatský prach, mysl kormoutil tesklivý čas posledního dne dovolené a týral rozhoupaný Damoklův meč následujícího dne v práci, na polici se svůdně leskla láhev bihorky a v televizi poblikával příslib připomenutí onoho blaženého času vzdáleného jen hodiny a přece tak daleko. Inu, jediný způsob, jak odolat pokušení, je podlehnout mu (měl jsi pravdu, Oscare) a já podléhám kolikrát dřív, než jsem se stihla začít prát. Tím spíš, že první půlhodina vypadala docela lákavě. Bohužel většina z nás ví, že sebelepší předehra není ani v nejmenším zárukou, že se dostaví orgasmus. Že jsem nebyla jediná, kdo podlehl, začaly brzy dosvědčovat textovky od dalších pravidelných členů našich výprav, a že už jsme všichni dokázali líp podlehnout jindy a jinde, dosvědčoval prakticky neměnný obsah všech SMS (jakýmsi pravzorem se stalo "co ten píp Renč u všech píp touhletou píp myslel, PÍP?!"). Že nepůjde o zrovna sofistikovanou podívanou, jsem tušila, konečně v jednoduchosti je síla a mně se celoživotně líbí jednoduché věci. Například chlapi. Jenomže na to, co bylo provedeno s potenciálem dobrodružného příběhu z balkánské divočiny, nestačí slova (gesta možná jo), Langmajer a Blažek se ze sympatických drsňáků mění před očima v karikatury mužů, jež by nepřelstily ani čajový pytlík (to bylo naposledy, co jsem vykradla Červeného trpaslíka, slibuju), Jiráček se Siposovou vydařeně nacvičovali post nejotravnějších hrdinů filmů Filipa Renče, akční atmosféra je zredukována na pár doma-to-nezkoušejte záběrů a jedině Krobotovy hlášky, které by byly ozdobou každé vogonské básně, to spolu s kamerou a hudbou udržely mimo nejnebezpečnější úseky a nad hladinou. A abych nebyla out módního trendu papouškování každé hovadiny, kterou je zde neustálé přirovnávání k práci Michaela Baye, přispěju svou troškou. To, že Renč i Bay natočili každý přesně jeden film, který se mi opravdu líbil, a zbytkem jejich tvorby s lehkým srdcem příští rok zatopím pod karpatským nebem, nemůže být náhoda. Inu, Krobot takovej válec nečekal a já taky ne. Ale kocovinu jsem nečekala taky a přitom vzhledem k Filipově tvorbě a množství zkonzumované kořalky jsem mohla čekat obojí. Omluvte mě, jdu sníst desátou dnešní česnečku. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Toto by nezavadilo o Boormanovo Deliverance ani kdyby došlo k análnímu zneužití Filipa Blažka rumunským domorodcem.. Dokonale mě iritovalo to mezinárodně srozumitelné slovanské nářečí, pitomě napsané i pronášené dialogy a snad ze všeho nejvíc ten zpomalený závěr s vodopádem, co ne a ne skončit. At Your Own Risk bohužel nepomůžou ani krásné přírodní scenérie, či odhalení 4 ňader v rychlém sledu za sebou a já ho musím zařadit na úroveň Janákových báječných nadrženců na nafukovacích člunech.. Alespoň že tam byl Miroslav Krobot. Fascinující postavička, která s neměnnou dikcí a gesty představuje pořád stejnou osobu, proplouvající zcela nerušeně českými filmy napříč spektrem žánrů. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Miluji režisérský styl Filipa Renče, ale "Na vlastní nebezpečí" pro mne bylo obrovským zklamáním. Zápletka působí jako z (béčkového) amerického filmu, herci jsou až neuvěřitelně nepřesvědčiví (výjimku tvoří jen Filip Blažek) a ono "nečekané" vyvrcholení čekáte již po patnácti minutách. Akční scény jsou sice dobré, ale pohřbívá je až přehnané množství zpomalených scén (navíc se ztlumeným zvukem), takže suma sumárum za 2*. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Páni, co z tohohle filmu mohlo být, točit ho někdo jiný a jinak!... Pátrání po dávno zmizelém otci-kajákáři, který dost možná zahynul v dravých vodách nádherné jugoslávské přírody, postupné odkrývání tajemného příběhu, to vše na pozadí složitých osobních vztahů účastníků tohohle dobrodružství- to je námět jako hrom! Jenže ouha, do židličky s nápisem Director se posadil pan Renč a z dobrého základu je tu zoufalý pokus o cosi, co ani neumím dobře pojmenovat. ---------------Prvních 10 minut filmu budiž, jenže co ty ostatní? To, co se poté odehrálo, je jakási kaše příšerné hatmatilky, kdy domorodci mluví každou chvíli jinou směsicí nářečí (jak vidno, s problémem dorozumění se s jižními Slovany si Renč problémy nedělá) a korunu všemu nasadí místní policie (či vojsko) s veletrapnou všudypřítomností a plýtváním nábojů do samopalu (patrně reminiscence na nedávnou občanskou válku). Dialogy nejsou stupidní, jsou ještě horší! Původně silný příběh se na konci rozplyne v páru nad řekou (dlouho jsem si myslel, že onen zarostlý rybář/pytlák je ztracený Sašův otec, ale vysvětlení bylo ještě tupější). Jedna hvězdička je za nádhernou přírodu kolem blbého filmu (být to bez těch herců jako dokument, jen s průvodkyní Raluca Aprodu, bude to mnohem lepší). ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Na jedné lokaci v Bosně měli herci přesně vymezený prostor, kde se směli pohybovat, aby nešlápli na minu. (Cherish)
  • Herec Jiří Langmajer si při natáčení v Rumunsku poranil páteř, musel být operován a kvůli zranění musel na poslední chvíli odmítnout i původně domluvenou roli v novém filmu Dušana Kleina Svatba na bitevním poli. (hippyman)
  • Hluk vodopádu, během natáčení vrcholné scény filmu, vyřadil téměř všechnu komunikační techniku. Pomocný režisér Jiří Kačírek tedy dával pokyny pro natáčení pomocí signalizace s využitím barevných praporků. (DaViD´82)

Související novinky

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Reklama

Reklama