Režie:
J.A. BayonaScénář:
Sergio G. SánchezKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Belén Rueda, Fernando Cayo, Geraldine Chaplin, Mabel Rivera, Edgar Vivar, Roger Príncep, Andrés Gertrúdix, Montserrat Carulla, Óscar CasasVOD (1)
Obsahy(2)
Mrtvé děti si chtějí hrát... Laura vyrůstala v sirotčinci na mořském pobřeží a po třiceti letech se spolu s manželem a synem vrací do míst dětství. Ráda by znovu otevřela opuštěný ústav jako domov pro postižené děti. Její syn se však na novém místě začíná chovat zvláštně a Laura se pomalu přesvědčuje, že starý dům má své hrůzostrašné tajemství, o kterém neměla ani potuchy! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (968)
Už při traileru mě mrazilo a říkal jsem si, že tento počin musím vidět v kině, ale obával jsem se, že dostanu podobnou porci strachu jak ve filmu Ti druzí . První půlhodina mě moc nebavila a nemohl jsem najít správnou polohu k sezení, ale po scéně s děsivou babičkou jsem se přikoval k sedadlu a zasednul polohu „bojím se toho co nevidím“. Čím více se film blížil závěru, tím více mě mrazilo a mžoural jsem pohledem jinam než na plátno... tolik husté atmosféry a husiny jsem nečekal, chtěl jsem z kina utéci, ale nemohl jsem, měl jsem zmražené nohy. Jestli chcete vidět film podobný The Others, tak Sirotčinec vřele doporučuji, mé hodnocení silné 4 hvězdičky… ()
Mix vsetkeho mozneho od Omenu az po Los Otros a mozno este aj nieco navrch. To nebol kompliment, ale ani vycitka, iba konstatovanie, ze na mna to neucinkovalo (dokonca ani "sanka" mi pri sanke nepadla...). Navyse v sekvenciach hry bolo smutne to, ze hru hraju iba postavy vo filme a nie s nimi aj divak, ktory jednotlive indicie nema sancu za tak kratku chvilu spoznat a zasadit do rozvijajuceho sa vzorca. Dokonale naplnanie osvedcenych zanrovych postupov budovania strachu isli prave vdaka odhadnutelnosti mimo mna, vratane zaverecnej pointy. Profesionalne natocena, dobre zahrana, ovsem nijak prevratna zalezitost. ()
Bravo. Španělé opět dokazují své výsadní postavení na hororové scéně. El Orfanato nepřekvapí originálním příběhem, nýbrž silným působením na naše podvědomí, schopností vyvolat opravdový strach a napětí. Na pečlivém a pomalém budování atmosféry celý tento film stojí, divák má nutkání se bát, ačkoli "reálně" není čeho - nejsou zde žádné infarktové lekačky, žádné časté zjevování hrůzných duchů, vše je založeno na zvucích, práci se světlem a tmou a na pohybech kamery. ()
Ve své podstatě velmi klasické, vlastně až familiérně známé vyprávění (se závanem Henryho Jamese) v novém audiovizuálně uchvacujícím přednesu, které má diváka (a jeho touhy) přečteného od hlavy k patě. Není sporu o tom, že pro stagnující mysteriózně/duchařský horor jde o spásnou živou vodu, navíc krásně načasovanou. Hlavní devizy: kamera, zvuk, hudba a... Belén Rueda. ()
Sirotčinec je velmi napínavý a strašidelný film a toto si dokáže udržet po celou dobu. Problém mám s tím, že vztahy a citové vazby členů rodiny mi připadaly nedotažené. Tím pádem mi místy postava např. Laury připadala jako hysterka z béčkového hororu, která je ve filmu jenom proto, aby bylo koho strašit. Zrovna tak jsem úplně nerozuměl motivacím staré/mladé vychovatelky. Takže kdyby byly motivace a chování postav uvěřitelnější a pochopitelnější, uvažoval bych o plném hodnocení. ()
Galerie (47)
Photo © Picturehouse Entertainment
Zajímavosti (21)
- J.A. Bayona, který byl ve společnosti herecké veteránky Geraldine Chaplinové (Aurora) poněkud nesvůj, prolomil ledy hned první den tím, že se schoval pod postel a chytil ji za nohu, když si ve tmě klekla. Její leknutí ve filmu je tak autentické. (Šakalík)
- Španělská filmová akademie vybrala film jako španělského kandidáta na Oscara za nejlepší zahraniční film roku 2007, ale nakonec se do nejužšího výběru finálních pěti nominovaných filmů v této kategorii nedostal. (HellFire)
- Film si odbyl premiéru na festivalu v Cannes, kde se mu poté dostalo desetiminutového potlesku ve stoje. (Šakalík)
Reklama