Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
Skôr, než o filmový skôst, sa tu jedná o nostalgické navrátenie do sveta real time strategických dôb môjho života, keď som s postavičkami tohoto žánru skoro aj sníval. Možno to veľa fanušíkov vidí inak, ale pre mňa je ten film len ďaľším v rade, ktorý dáva jasnú poctu Tolkienovmu Lord of the Rings, nakoľko vo filmovej podobe je ešte evidentnejšie, že veľký počet motívov, rás a nápadov čerpali tvorcovia Warcraft hier práve z oných Tolkienových knížok. To zatial hovorím len o elementoch. Ale tohtoročný vrchol šiestej série Game of Thrones v deviatej epizóde len potvrdil, že je LotR ešte aj po 15 rokoch filmovou trilógiou, ktorá inšpiruje a dáva nápady pre nové diela aj z vizuálnej a choreografickej stránky remesla. Toľko o odkazoch. Samostatne je nový Warcraft veľkolepím, a zároveň príbehovo a postavami trošku skromným filmom, kde je vizuálna stránka najsilnejšiou doménou, a emócie sú len akoby nutnou súčasťou celku. A to je práve škoda, pretože aj keď je spracovanie orkov alebo grifa realistickej podoby obdivuhodná, ani vizuálna stránka nie je na maxime možností, za čo môže určite rozpočet, ktorý nie je malý, ale žial ani nie megalomanský. Výsledok tým pádom mohol byť ešte plnohodnotnejší. Takto to presne pôsobí, ako film vyrobený ľudmi, ktorý vedia skvelo robiť počítačové hry, ale na citlivosť a detailnosť strieborného plátna buňky jednoducho nemajú. A možno je to aj dobre. Ať všetci robia to, čo vedia najlepšie. U Blizzardu je to jasné. ()
Duncana Jonese šlechtí, že se snaží cílit jak na fanoušky všech druhů předloh, tak i na Warcraftem nedotčené, ale v mém případě zůstal ve výsledku jen na půli cesty, kam ještě spíš doklopýtal. Ve chvíli, kdy se neznámé postavy tváří pár minut po začátku filmu smrtelně vážně a hází v každé větě cizí jméno, název či alespoň tajemné slovo typu "Strážce", nevěřil jsem, že se do děje dokážu dostat. Naštěstí celá mytologie není složitá a všechno do sebe začne zapadat, navíc ještě v kombinaci s dobrodružstvím, kde se pořád něco děje a není chvíle, aby někdo z hlavních charakterů nebojoval, nekouzlil nebo alespoň za bitvou či kouzlením neletěl. Problém je, že za první oponou v podobě pohledné vizuální destrukce nebo emocionálně dobře trefeného soundtracku už nic není. Soubojům, láskám, paktům i válkám chybí zábavnost a celý První střet se odehraje víceméně bez toho, abych začal Lotharovi a spol. fandit. Naopak jediná postava, která mě opravdu zajímala a které jsem držel palce, umírá až trestuhodně rutinním způsobem. Pokračování bych se nebránil, protože při takovéhle šíři bude pořád co rozvíjet, ale tady chyběla duše, pro kterou by mi nově poznaný vesmír mohl být blízký. 50% ()
Shrnuto do jedné věty - je to rozhodně lepší, než jsem čekal. Má to Blizzarďácky nereálnou vizuální stylizaci (obří zbroje, obří meče, chvilku jsou orkové třikrát tak velcí jako lidští pěšáci, chvilku zase ne), která přesně kopíruje Warcraft, jak ho známe z PC (a že jsem hlavně s W2 strávil v "kritickém věku" opravdu hodně času), a má to i Blizzarďáckou animačkovou kvalitu... akorát do ní bohužel pořád lezou nějací ne úplně dobře obsazení živí herci:) I když, špatně obsazení... spíš jsou hloupě napsané jejich scény (nejhorší je asi rozmluva Lothara, Garony a Khadgara u táboráku). Dohromady jsou lidské postavy celkem zajímavé, každá má nějaký svůj silný moment, ale výrazný problém je, že ústřední mužská čtveřice působí jako změkčilí lojzové s pečlivě pěstěnými vousky (a hlavně Lothar je chodící reklama na umělé slzy, i když v první třetině filmu opravdu nemá proč je ronit). Paula Patton nakládá hodně slušně, její lehce zmatené výrazy, když se snaží pochopit lidská hnutí mysli, jsou víc než odpovídající protivahou tomu, že její minikly působí chtě nechtě trochu směšně. Zajímavé je, že se tak nějak stalo, že největší zážitek jsou zcela digitální orkští náčelníci, pochopitelně na čele s Durotanem a Gul'danem. Pokud se týká děje, tak ano, je tu pár klišé, a taky pár věcí, které jste viděli jinde (třeba v Harry Potterovi nebo v Pánu Prstenů), ale jako celek - a hlavně jako počátek trilogie, která doufám skutečně vznikne - je to slušné. Ne super, ne nezapomenutelné, ale zvládnuté, a zkrátka slušné. Kdo ví, třeba se moje výtky k obsazení Lothara Anduina (neplést s Alduinem ze Skyrimu;)) i mladého mága Khadgara (který vládne na novice opravdu podivuhodným arzenálem) rozplynou, až je zocelí žár bitev a nových bojových technik (bambitky nastoupí hned ze začátku;)). Tvůrci mají ještě dost na čem pracovat, ale šance na výraznou stopu v historii adaptací počítačových her jsou značné. Za návštěvu kina to rozhodně stojí, a to jsem byl jen na 2D (protože 3D je minimálně v HK jen dabované:P). A málem bych zapomněl - mytologie světa WoW je mi naprosto cizí, ale není třeba se toho obávat. To, že jsem netušil třeba jaký je rozdíl mezi Kirin Tor a Karazhanem, vůbec ničemu nepřekáželo;) 70% ()
Pro me vcelku prijemny prekvapeni, po tech miliardach odkladu jsem cekal daleko vetsi pruser. Pribeh sice neni buhvijakej, ale je proste v duchu hry, takze je vlastne naprosto dostatecnej, ono ostatne castokrat to vypada, ze spis clovek sleduje nejakou in-game animaci a kolikrat na me padla nostalgie a zavzpominal jsem, jak jsem kdysi Warcraft paril, nektery zabery fakt jako kdyby vypadly ze hry. Coz podporujou taky fajn triky, samozrejme sem tam se neco ne uplne vyladenyho najde, ale nic co by rusilo. Co se tyce hercu, ne ze by hrali spatne, jen tak nejak nemaj dostatek charisma pro svoje role, ale opet, nic, co by vylozene rusilo. Hlavni problem filmu tak vidim v hudbe, ta neni dostatecne chytlava, aby podporila film a dala bojovejm scenam, nebo naopak tem klidnejsim nejakej vetsi naboj, takze i kdyz film odsejpa docela svizne, obcas zacne lehce nudit. No a druha vec, co mi vadilo, je az prilisny zamereni na to, ze mame jakoby prvni dil, nic moc se neuzavre, je to jen takovy povrchni seznameni se svetem a postavama a uprimne bych byl dost prekvapenej, kdyby jsme v nejblizsich letech nejaky pokracovani videli. Ale i tak to da solidni 4*. ()
Rozhodně ne takový průšvih, jak se čekalo, ale obstojná fantasy. Pro mě jí nejvíc kazila přemíra všech možných "magických vychytávek," člověk z toho rychle otupí - ten umí vrhat modrý blesky, ten zase zelený, žen si je zmrazí na místě apod., což ale třeba zase ocení fandové herní předlohy, tak těžko říct, která cesta je ta lepší - zjednodušování pro neznalé nebo žádné vysvětlování pro zasvěcené? Něco mezi... I jako nezasvěcená jsem si film užila, pořád se tam něco děje a herci se snaží (Travis Fimmel, hm...), někteří překvapí svou srandovně minimální účastí (Glenn Close) a filmu se daří, co tady od Shreka nebylo - vytvořit sympatického zlobra. Takže celkově se dá říct, že se to povedlo. Duncan Jones to ukočíroval se ctí. Nezbývá, než se zamyslet, jak by to dopadlo, kdyby se majitele práv skutečně pomátli na mozku a svěřili režii Uwe Bollovi :-D ()
Galerie (104)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (49)
- Duncan Jones a ostatní členové jeho týmu si před začátkem natáčení povinně museli zahrát všechny hry o světě Warcraftu od Blizzardu, včetně MMO-RPG "World of Warcraft". (KREI)
- Studio Blizzard vytvořilo pro film svoje první 3D logo, které zde zobrazuje všechny její nejslavnější produkty: hry "Diablo," "Warcraft" a "Overwatch". (UncleMorty)
- Na Daniela Wu při ztvárnění Gul'dana dohlížela jeho manželka, která je sama velkou fanynkou hry "World of Warcraft." (KREI)
Reklama