Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zvolené prostředí módních návrhářek je sice poněkud mondénní, avšak mezilidská dramata vyznívají přesto uvěřitelně. Hrdinou je mladá žena, která se sblíží s kolegou svého manžela. Jenže za milostné vzplanutí zaplatí pocitem provinění, když se ocitá na důležité životní křižovatce a zvažuje, zda učiní rozhodující krok. Režisérka Zuzana Hojdová (později ji zastihujeme jako Zuzanu Zemanovou) se omezila na rodinný mikrokosmos vyvázaný ze širších společenských kontextů. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Už při prvním zhlédnutí mi Příběh utkvěl v paměti, s odstupem času musím jen konstatovat, že se podařlo natočit velmi komorní zpověď, srovnatelnou s filmem Tajnosti od Alice Nellis. Vhled do dilemat života manželského i mileneckého usnadňuje výběr hlavní představitelky Jany Krausové, která doplnila škálu ženských rolí pychologických dramat osmdesátých let (Čas sluhů, Prodloužený čas, Útěky domů). Jde o zdařilý filmový debut, Zuzana Hojdová se později věnovala především televizní tvorbě, výjimkou je snímek Hrad z písku (nominovaný na českého lva za hlavní ženskou roli), který nebyl tak divácky úspěšný, jako Příběh '88. Geny se nezapřou. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Jako režisérský debut velmi povedené. Nicméně, slabé herecké obsazení udělalo své. Šťastná milenka vs. zoufalá maminka. Nejdříve čeká on, potom ona. Téma, které mi vždy přišlo velmi úsměvné. Milenecký pár si užívá nával chemických látek do mozku i jiných částí těla, a potom se strašně diví důsledkům. Rozhodnutí je na ní. Velmi slušná režie s tuctovým obsazením 80. let a tragickou ženskou konfekcí. Pro Jana Krause je to Musím Tě svést poprvé. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zuzana Hojdová tehdy na Barrandov v polovině 80. let přinesla námět ne nepodobný Docela obyčejnému příběhu Clade Sauteta. Ale obdobné ženské téma nikdy nemohlo být zpracováno stejným způsobem ve svobodné Francii na konci 70. let a u nás v polovině 80. let. Takže ve výsledku se postava Romy Schneiderové musela potýkat jen s morální otázkou vážící se k nevěře, potratu a souvislým tématům, zatímco česká Jana Krausová měla situaci mnohem horší. Její kariéra stagnovala z naprosto bizarních důvodů, k mimomanželskému milostnému vzplanutí se přidal definitivní ortel nad volbou vychovat nemanželské dítě nebo už nikdy nemít žádné... A jakoby to nebylo málo, Příběh '88 přišel do kin v předvečer Sametové revoluce a jeho život byl bohužel jepičí. Nicméně souhrnným pohledem je Příběh '88 skvělým melodramatickým kinem, s parádní vizuální složkou, která se opírá o nápad zasadit příběh do uměleckého prostředí módy a divadelního zákulisí. Herecky je celkové vyznění velmi přirozené, ačkoli se místy opírá o příliš literární dialogy. Takové ale někdy milostné situace bývají i v reálném životě. Takže díky za DVD a můžu doufat, že si i po letech televize znovu všimnou takto kvalitního ženského filmu s překrásnými pražskými exteriéry a zasněnou náladou. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

To byla morální facka. 1) 36letý (nevypadal) Jan Kraus (manžel - scénograf Honza) a 22letý příjemný František Staněk (milenec Pavel), netuším proč dabovaný, jsou dva hlavní mužští protagonisté. Pak je tam hlavní postava, 35letá nepříliš sympatická Jana Krausová (záletná manželka) a roztomilý 24letý Michal Suchánek (pomocník scénografa Slávek) s parádním sestřihem. 2) Příběh samotný šacuji tak na dvě hvězdičky, ale přidám třetí za herce, dobovou atmosféru i trochu té nostalgie. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„To byla morální facka..“ Projevy metro-obšousta Vašuta či „Bad Boye“ Suchoše to sice poněkud bagatelizují, ale melancholická Richterova hudba, dobové ukotvení se spíše nepřímou společenskou souvislostí a ryze ženský autorský pohled přinášejí do klasického tématu své osobité kouzlo. Scéna s babičkou na lavičce byla jak od Lynche.. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Film je celovečerním debutem režisérky Zuzany Hojdové-Zemanové, která si k němu ve spolupráci s Olgou Hanzlíkovou napsala i scénář. (JARDAHONDA)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na rôznych miestach Prahy. (dyfur)
  • V dobe natáčania boli hlavní protagonisti, Jana Krausová (Anna) a Jan Kraus (Honza), skutočne manželia. Rovnako tak režisérka Zuzana Zemanová - Hojdová a kameraman Petr Hojda. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama