Režie:
Robert RodriguezKamera:
Bill PopeHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Rosa Salazar, Christoph Waltz, Keean Johnson, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Jeff Fahey, Jackie Earle Haley, Eiza González, Ed Skrein, Casper Van Dien (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Svět vzdálené budoucnosti není ideálním místem k životu, přesto v něm žijí lidé, kteří nezištně pomáhají jiným. Tak třeba kyberdoktor Ido (Christoph Waltz) prolézá skládky, aby našel funkční součástky, které může implantovat lidem, co o část těla přišli. Takhle objeví Alitu (Rosa Salazar), poničeného kyborga se srdcem a duší dospívající dívky, a vrátí jí život. Po probuzení Alita vůbec nic neví. Nepamatuje si svou minulost, nepoznává svět kolem sebe, ale okamžitě nasává nepřeberné množství nových informací. Se životem vrstevníků Alitu seznamuje Hugo (Keean Johnson), mladý rebel s motorkou, který ji od prvního setkání mimořádně imponuje. Díky své zvědavosti pozná Alita i odvrácenou stránku města Iron City, v němž s doktorem Idem žije. Fyzickou konfrontací se zdejším podsvětím v sobě objeví mimořádné, smrtící schopnosti. V tu chvíli se dostane do hledáčku skupiny nájemných zabijáků, kteří terorizují město, ale teď dostali jediný úkol – najít a zničit Alitu. Z obyčejné kyberholky se stane bojový anděl. A konečně si vzpomene, jaké je její poslání. (Cinemart)
(více)Videa (38)
Recenze (843)
To šlo nějak mimo mě, přišlo mi to takové moc sterilní, málo krve i násilí, skoro jako pohádka pro děti. Příliš Camerona, a naopak málo Rodrigueze, zdá se mi. Christoph Waltz překvapivě nevýrazný, jako by hrál na půl plynu, Rosa Salazar v titulní roli celkem fajn (i když ty zvětšené oči mě celou dobu děsily) a Keean Johnson mi přišel hodně špatný. Nic jsem od toho nečekal a nic moc nakonec ani nedostal. Btw. pro mě už druhé setkání tento týden s Mahershalou Alim (poprvé v Zelené knize) a musím říct, že ten týpek naprosto nemá chybu. ()
Zase ukázalo, že v případě moderních filmů nedokážu dobře trefit na co jít do kina. Alitu jsem vidět až teď na HBO a po skončení těžce lituju, své kino ingoranství, protože audio-vizuální položky filmu jsou top. Moc mě však bavil i příběh, který v sobě čistokrevnou touhu po lásce, záběr kdy si hlavní hrdinka vyndá své srdce, patří mezi nej romantičtější scény a síly okamžiku, které jsem v téhle kategorii kdy viděl. Vynikajcí akční romantika z dokonalým využitím filmařských technologií 21.století. ()
Alita posunuje počítačové herectví na novou úroveň. S pomocí příběhu, jehož přímočarost a naivita (nejbolestivěji vyvstávající do popředí při rozvíjení extrémně jalové romantické podzápletky) mají své kouzlo, které ale na dvě hodiny nevystačí. Předlohu bych spíš než na japonský cyberpunkový manga komiks tipoval na young adult román amerického autora, který má hodně rád japonskou kulturu a filmy Jamese Camerona (minimálně to druhé na Jamese Camerona, který napsal scénář, vlastně nejspíš sedí). Christoph Waltz s krumpáčem na raketový pohon, popisování bojového umění jménem Panzerkunst, filozofování o tom, zda může člověk milovat kyborga a Mahershala Ali jako Blade moc nepomáhají. Rodriguez nicméně už dlouho nevyprávěl tak soustředěně. Ještě lépe než na trpělivém budování (resp. odkrývání) světa od nejnižšího patra je to vidět na přehledných akčních sekvencích s hodně komplexní choreografií (nebál bych se srovnání s Ready Player One). Nepřekvapí mě, pokud to bude takový propadák, že už se dalšího dílu nedočkáme, ale zároveň bych byl rád, kdyby pokračování vzniklo. 65% ()
Robert Rodriguez po velké odmlce je zpátky a nečekaně při síle! K tomu napomáhá i James Cameron jako scénarista. Alita je vizuální žranice podobně jako minulo roční Ready Player One a musím říct, že byť jsem k filmu původně přistupoval jako k Outsiderovi, tak ve výsledku jsem velmi potěšen a odcházel z kina spokojen, jak už dlouho ne. Film se odehrává v 26. století, je to tedy Cyberpunk jak víno s velmi sympatickou hlavní představitelkou, jako obvykle solidním Christophem Waltzem, načančanou, nekompromisní akcí ( Choreografie soubojů špičková, přehledná až dechberoucí Panzerkunst rules!) a při velkolepém finále jsem řval přes celé kino štěstím i dojetím. Povedli se i různorodí záporáci, hudba a hlavně to má tempo rychlé jak horská dráha, že si přejete, ať to má ještě půl hoďky navíc. Vůbec nevadilo, že se Rodriguez stranil násilí a taky příběhově to mohlo být určitě silnější, ale byl jsem ze všeho tak unešený, že člověk nemá chuť přemýšlet asi jako když se před Vámi svlékne Megan Fox, tak hledět s otevřenou pusou bohatě stačí. Jedná se o jedno z nejlepších zpracování Japonské Mangy, které jsem kdy viděl a Japonsko se otřese v základech. Viděno v Imaxu s masážními sedadly a s 8 kopečky zmrzliny a slast. Trilogii okamžitě servírovat bez váhání.85% ()
James „I'm king of the world“ Cameron neměl nikdy s ambicemi problém. Coby scénárista a producent pomohl na svět futuristické sci-fi o okaté holce, která je kombinací člověka a kyborga, má každopádně hbité ruce a nohy i dobré srdce. Starostlivý kyberdoktor Christoph Waltz našel její torzo na smetišti, poskládal do kupy a představil svět, ze kterého si dívka vůbec nic nepamatuje (pochopitelně si brzy vzpomene, že je rozená válečnice). Svět je zdevastovaný, vyšší třída obývá vzdušná velkoměsta, spodina žije na povrchu. K tomu se přidruží jalová romantická linka i drsné robotí závody mezi kyborgy. Cameron, protože se nadosmrti zamiloval do Avataru, projekt přenechal Robertu Rodriguezovi, který dostal k dispozici dosud největší balík peněz. Naložil s ním velmi slušně. Vypráví soustředěně, výsledek má velmi dobré tempo, přehlednost a působivý vizuál. Velká škoda, že tvůrci přeskakují z rodinného dramatu k romantickému, pak zase k násilné řežbě. Právě u ní je největší problém v tom, že snímek měl jít do kin v jiném ratingu a měl být mnohem živelnější a odvázanější. Pár náznaků tam je a jsou velmi chutné. Velká škoda, že do toho Cameron s Rodriguezem nepraštili. Oscaroví taháci (Jennifer Connelly i Mahershala Ali) jsou nezajímaví, několik otázek nám Cameron bohužel nezodpoví. Nahradí to zmiňovaná akce, zpracování robotických postav a zejména hlavní hrdinka ztvárněná Rosou Salazar, která si nás získá velmi rychle na svou stranu. Ta její kukadla jsou plná emocí. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (61)
- Po naléhání Roberta Rodrigueze mu James Cameron předal svých 600 stránek poznámek k projektu s tím, ať z nich tedy zkusí udělat použitelný scénář. Rodriguez mu pak vrátil stotřicetistránkovou verzi. Zprvu skeptický Cameron ji prošel na jedno posezení a prohlásil: „Tohle je přesně ten příběh, který jsem chtěl vyprávět.“ (Tarmenel)
- Režisér Robert Rodriguez se nechal slyšet, že James Cameron původně napsal scénář, který měl mít výsledný rating R (mládeži nepřístupný). Nakonec se ale prý rozhodl trochu „obrousit hrany“, aby uspěl u širšího diváctva. (CrypzzXD)
- Jedná se o druhý film, ve kterém Christoph Waltz (Ido) hraje lovce odměn. Prvním byl Nespoutaný Django (2012). (PlayEasy)
Reklama