Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek z čečenské fronty inscenoval ruský režisér Alexandr Sokurov jako „carsky“ konejšivou filmovou meditaci, kdy nad politikou vítězí metafyzické obrazy všedního dne. Stále čitelnější ambicí Alexandra Sokurova je umístit do středu svých snímků figury jako zástupné symboly své vlasti. Obsazením sopranistky Galiny Višněvské, skutečné ikony nejen ruské kultury, dotáhl své záměry ve filmu Alexandra k určitému vrcholu. Hlavní hrdinka (korpulentní dáma v letech), přijíždějící na návštěvu za svým vnukem na čečenskou frontu, je zřetelnou personifikací Matičky Rusi. V poničené pustině ohledává střepy rodinných vazeb i ničivého regionálního konfliktu. Přestože jde o snímek s válečnou tematikou, je v něm zakleta velká konejšivá síla. [Cinepur Choice 2008] (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (1)

  • Keď babička (Galina Višněvskaja) prechádza táborom pri návšteve svojho vnuka, zvuková stopa obsahuje dialógy medzi vojakmi. Znie to však spoločne s orchestrálnymi akordmi a striedavo stúpajúcim a klesajúcim sopránovým spevom. Táto pridaná koláž reprezentuje kolektívnu dimenziu babičkinej návštevy, totižto akoby tábor navštívila v zastúpení rodín všetkých vojakov. (Biopler)

Reklama

Reklama