Režie:
Otakáro Maria SchmidtScénář:
Otakáro Maria SchmidtKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Varhan Orchestrovič BauerHrají:
Zuzana Stivínová, Bolek Polívka, Martin Dejdar, Veronika Žilková, Jiří Lábus, David Vávra, Kamila Asterová, Bohumil Klepl, Tatiana Dyková, Sandra Nováková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jsou filmy, ze kterých je každou minutu cítit léto, bezstarostnost a chuť si hrát. Přesně takovým je i snímek letošního režiséra a scenáristy Otakára Schmidta, jímž na sklonku 90. let vstoupil do světa hraného filmu. Zavádí nás do podniku požitkáře Marčéla, který funguje jako letní bar i varieté. On sám s manželkou vystupuje po večerech na jevišti, přes den pracuje jako plavčík a Eliška v místní požitkářské cukrárně. Zdá se, že jejich domov se stává středobodem celého předměstí, v němž se začínají dít věci balancující na hraně absurdity. Do ohnivých vztahových soubojů protagonistů vstupuje opojení z omamných hub i realita filmového natáčení, jehož se hlavní postavy náhle stávají účastníky. Barvitý film plný bezbřehé stylizace a vypravěčské svobody plně zapadá do nespoutané tvůrčí atmosféry sklonku 90. let, kterou stojí za to si připomenout. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Po 17 letech jsem si splnil svůj sen a viděl jsem tento ve své době jistě zcela šokující film. A musím říct, že film předčil má očekávání. Čekal jsem opravdu divočinu bez ladu a skladu. Ale nejen že to byla divočina, ono to mělo i hlavu a patu. Hlavně se mi líbí ta bezstarostnost, ten výsměch všem těm Pelíškům a spol.!!! Prostě film, který bylo třeba, protože dokáže občas okořenit zatuchlou polévku české kinematografie. Škoda, že těchto pokusů není více - ale dnes by to toho asi už nikdo peníze nevrazil. Film se pyšní nejen skvělými hereckými výkony, ale též výbornou hudbou a samozřejmě barevností - jako bych v tom viděl Almodovara :)))) Prostě hravá letní taškařice na zimní večery.:) ()
Jako většina tady film hodnotím podle jiných měřítek, dávám čtyři hvězdy s tím, abych zvýšil jeho prestiž. O hvězdy ale vůbec tentokrát nejde, Schmidt natočil neotřelý film, který postupem času a tím co se dnes točí, musím mít pořád ve větší a větší oblibě. Má ve všech směrech prvenství v tom pozitivním smyslu. Těším se, až někdo smysluplně naváže na tento stylotvorný experiment. ()
Je to hrozně nesmyslný film, ale pane bože, je nesmírně fascinující, nemohl jsem z něj spustit oči. Prezentačně je to hrozný nepořádek, spousta nesmyslných střihů a záběrů na ůplně náhodné věci, které nijak nesouvisí s dějem. Zvuk taky není o moc lepší, ja tam spousta zbytečných, otřesně znějících a špatně zakomponovaných zvukových efektů. Ale herecké výkony jsou fantastické a postavy jsou celkem zajímavé. Je to hrozně matoucí film, ale má něco do sebe, něčím mě oslovil a já bohužel ani nemám ponětí čím. 5/10 ()
Není to tak dlouho, co byla Eliška mezi 200 nejhoršími filmy na ČSFD. Může za to především první třetina filmu, která je natolik chaotická, nepochopitelná a neuchopitelná, že spolehlivě odrovná takových osmdesát procent diváků - to jsou ti, co dali odpad nebo jednu hvězdu. Uklidněný zbytek filmu sice pořád není nic extra, zajímavé mi ale přišlo režisérovo alter ego Motýlek (kterého hraje také Dejdar a o kterém se po většinu filmu jen mluví), který se vlastně jen snaží natočit film o svém rodišti a figurkách kolem něho. Švanda (ne pan profesor z JAMU) ovšem začíná v momentě, kdy děti ukradnou Motýlkovi scénář a čtou si, co se vlastně kolem nich odehrává, v jednu chvíli dokonce holčina zahlásí, že jestli to Motýlek dotočí, tak to bude ještě peklo, což se bohužel nevyplní - peklo byl ten začátek. ()
Ono to tak trochu odpovídá režii i obsazení. Bláíznivá pantomima bez ladu a skladu, spojení Divadel Husa na provázku a Sklep, tahle dvě obsazení mě nikdy zvlášť divácky neukojovala, ale když se to takhle smíchalo, tak vznikl skutečný odpad bez ladu a skladu, bez jediné nosné myšlenky, prostě plácanina, která možná zaujme jen skutečné odborníky ve filmovém "umění"... ()
Reklama