Obsahy(1)
Bigbítové kapely to za socialismu neměly lehké a mnohé byly zakázány. Stejný osud potkal i skupinu z 60. let The Vibrations, jejíž bývalí členové nyní jen nostalgicky vzpomínají na zašlé časy. Ve čtyřech kapitolách natočených třemi debutujícími režiséry, se odehrává příběh členů kapely v rámci jednoho dne a popisuje, jak se dokázali s „obyčejným“ životem vyrovnat. Laco (P. Zedníček) hrál na bicí a po odchodu se stal učitelem a fotbalovým rozhodčím. Basák Pipco (M. Donutil) nyní pracuje na úřadě, vede sbor a jeho největší starostí v tomto dni je prodej zahrady svého tchána. Třetí z nich skladník Stano (J. Filip) – kytarista, si nejvíc zachoval ducha nespoutaného rockera a skončil jako nepolepšitelný záletník a lenoch. Všichni tři se pak chtějí dnes večer spojit s posledním z nich, který se stal popovou ikonou, ale skončil v blázinci… (Česká televize)
(více)Recenze (24)
Tri oddelené príbehy troch hudobníkov, ktoré nemajú šťavu ani žiadny poriadny záver, z toho pútavý film nebude. Naviac nepochopím to silenie s obsadením Čechov do slovenských postáv. Potom znie úplne divne Zedníček bez svojho hlasu, Donutil vie po slovesnky celkom obstojne a situáciu zachraňoval aspoň Jaro Filip, ktorý bol aj v živote hudobníkom. ()
"Ak chcete peniaze a veľa slávy, zahoďte česť aj svoje ideály." vyřvávali v garáži pankáči hitovku od Zóny A, ale pro tři postarší rockery, o kterých jednotlivé povídky jsou, znamenala hudba víc, než zdroj prachů. Mně s nimi bylo celkem fajn, celkem jsem jim i rozuměl, ale problémy jejich civilního života mne nechávaly poměrně chladným. Zato Pavlíčkovu hudbu jsem si vyloženě užil a použití skladby Odnite mu hlavu od skupiny Bez ladu a skladu považuji za jasný důkaz toho, že ani socialistická cenzura nebyla vždy ve střehu. ()
Zedníček a jeho smrteľná mustáž, Donutil a jeho holá riť, Filip a gandža. Trabant, ešpézetky BAD, Bratislava 80. rokov. A ide tu o prachy. Či o ich nedostatok. A o slobodu, ktorá odchádza chtiac nechtiac vekom. Plusové body za odvahu, toto je film z roku 1988. Atmosféra zmeny asi už bola vo vzduchu natoľko, že tento film prešiel. Len škoda, že je to trochu nuda. ()
3,5 poviedok zo zúčastnosti, ktorých spojovacím prvkom je oprášenie starej kapely a uponáhľaný život dneška. Škoda, že si tvorcovia dali tak záležať na vystihnutie toho kúúlového (moderného) dneška, a trochu sa vykašlali na príbehy. Tie zovšednievajú a obrazne splývajú s tou otrasnou hudbou, ktorú máme možnosť počuť. Najlepšia je určite poviedka Basa s Donutikom v hl. úlohe. A nielen kvôli dobre Donutilovej slovenčine. Trochu pekvapilo, ako vo filme otvorene hovorili o kapitalistickom Západe (USA, Spain). ()
Podle meho velmi autenticka a prekvapive sebevedoma mozaika. Chvilema jsem si rikal jak daleko je od psychiatricke lecebny do Solidni nejistoty, ale snad jen ty leta za to muzou... . Velke pozitivum slovenske kinematografie je , ze vzdy dokazala pojmout kazdodeni zivot s nebyvalou atraktivitou a specielne mestske sceny jsou i diky dobre odvedene (vlastne vice nez dobre) remeslne praci doslova plne zivota. Skoro pet hvezd. ()
Galerie (16)
Photo © Slovenský filmový ústav
Zajímavosti (5)
- Kapela, ktorá skúša v garáži, je jedna z prvých slovenských punkových skupín, Zóna A. (rudeboy)
- Vo filme zaznie skladba "All right", ku ktorej hudbu zložil Michal Pavlíček, text napísal Ondřej Hejma a vo filme ju spievajú obaja autori. Kuriózne je, že táto pieseň nevyšla na žiadnom albume autorov. (Raccoon.city)
- Slovenština Pavla Zedníčka je v tomto filmu nadabovaná. Ovšem Miroslav Donutil mluvil slovensky natolik dobře, že v jeho případě dabing nebyl třeba. (jana_cz)
Reklama