Scénář:
Michael CooneyKamera:
Linus SandgrenHudba:
John FrizzellHrají:
Julianne Moore, Jonathan Rhys Meyers, Jeffrey DeMunn, Brooklynn Proulx, Brian Anthony Wilson, Jeremy Ambler, Aaron Bernard, Frances Conroy (více)Obsahy(2)
Forenzní psychiatrička Dr. Cara Jessupová postavila svou kariéru na definování rozpolcených osobností schizofreniků. V soudní síni často svědčí coby expert a její názory a poznatky ohledně schizofrenie pomohly k trestu smrti více než půl tuctu vrahů. Cara je sice oddaná vědě, ale věří také v boha a svou víru neztratila ani poté, když byl její manžel brutálně zavražděn. Její dcera Samantha na rozdíl od své matky věřící není. Po jednom zvláště znepokojujícím soudním řízení představí Caře její otec Dr. Harding svého nového pacienta Adama. Čím více se toho Cara o Adamovi dozvídá, tím více je její život i životy jejích blízkých v ohrožení. Když se doktorka seznámí s pacientovou minulostí, její svět se začíná hroutit a ona začne pochybovat o bohu i o vědě. Cara však musí co nejrychleji odhalit závoj tajemství kolem Adama a především neztratit svou víru, jinak bude celá její rodina v nebezpečí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (344)
Na tento film jsem byl velmi zvědavý od okamžiku, kdy jsem se o něm dozvěděl. Ne kvůli Julianne Moore, ani kvůli dvojici švédských režisérů, od nichž jsem nikdy nic neviděl, nýbrž protože scénář napsal Michael Cooney, který je podepsán i pod scénářem k jednomu z mých nejoblíbenějších mysteriózních thrillerů - Identitě. Zde se - už vzhledem k nástinu děje - všeobecně čekalo něco podobného. Nakonec je Shelter mírně slabší než právě již zmíněná Identita, ale i tak se jedná o velice příjemnou podívanou, u níž jsem se za celou její nekrátkou stopáž ani chvíli nenudil. V polovině se to celé přehoupne z psychologického thrilleru kamsi úplně jinam. Řekl bych, že velká část diváků tento přechod ohodnotí spíše záporně, mně to ale vyloženě sedlo. Od doby, kdy se rozdají karty (takže divák ví, o co se jedná - podobně jako odhalení pointy v Identitě), Shelter šlape naprosto skvěle. Tímto svůj komentář ukončím, protože nechci příliš spoilerovat - pouze podotknu, že ačkoli se naskýtala spousta možností, jak totálně pomrvit celý závěr, je právě posledních pár scén důvodem, které v mém případě rozhodly o čtyřech hvězdách. ()
Do poloviny dobré. Oba hlavní představitelé odehráli své vysoké standardy a zdálo se, že i scénáristé odvedli poměrně slušnou práci. Jenže zhruba v polovině šlo všechno do kopru. Ve chvíli, - SPOILER- kdy se objevila bába, dědek s kamerou a úplně připitomělá legenda, jsem měl sto chutí odejít. Nicméně zůstal jsem a ptal se jen proč to museli zase a opakovaně zku*vit. Tak snad (pokolikáté už?) příště. 50% ()
Ztratils v Boha víru? Budeš kuckat hlínu! Švédské Mårlind-Steinovy kapky se nekonaly. Dokud se Shelter pohybuje v rovině psychologické (podpořený mrazivou atmosférou, epilepticky se spínajícím Tudorem, či pěkně hrající Moore se škaredýma rukama), je všechno v intenzivním cajku, ale co by to bylo za religiózní thriller, kdyby nebyl „super načůral“, což od přítomnosti nevidomé báby-vysavače přináší zbytečně komplikovaný finiš vrávorající na ochablých nohou žánrových zvyklostí. Protestant nechť si přidá k mému hodnocení jednu hvězdu, modly vzývající katolík dvě a pokud se tu pohybuje nějaký nihilistický agnostik, ten ať si raději pustí cédéčko od německé kapely Autobahn.. ()
Docela zajímavě rozjetý mysteriózní thriller s Julianne Moore v hlavní roli forenzní psychiatričky, ovdovělé matky malé holčičky. Moore se dostane do rukou případ mladého muže, který trpí jakousi schizofrenií... časem však psychiatrička začíná rozplétat klubko, které ji zavede daleko od domova (a hluboko do historie), zatímco by ale měla dávat pozor právě na dceru, protože nebezpečí je blízko. V závěru však bohužel začíná tempo klesat (jak bývá zvykem) a vše je zamotané až moc uměle - neschopnost scenáristů z filmu úplně prýští. Nemluvě o zcela posledním záběru filmu. Holt si musíme počkat na nějaký další pokus. ()
Původně to vypadalo jako další z řady thrillerů, kde bude potřeba odhlait, jestli má vrah opravdu rozdvojenou osobnost a nebo to jen hraje, sice to teda není zrovna originální, ale pobavit se u toho dá skoro vždycky, ale tohle se bohužel po slušným rozjezdu zvrtne v takový trochu sci-fi a jde to do hnoje i s Julianne Moore a Jonathanem Rhys Meyersem ()
Galerie (22)
Zajímavosti (3)
- Film sa natáčal v Pittsburghu (Pensylvánia, USA). (Arsenal83)
- Vo filme hrá Julianne Moore postavu, ktorá sa volá Cara Harding. V snímke Stratený svet: Jurský park (1997) stvárnila postavu s veľmi podobným menom - Sarah Harding. Obe postavy sú lekárky. (misterz)
- V 74. minutě je v pozadí možné vidět plakát k filmu Noc oživlých mrtvol (1968). (Terva)
Reklama