Obsahy(1)
Film o žene, ktorá po šiestich mesiacoch manželstva zisťuje, že už nie je nič také, ako bývalo. Zo vzťahu zmizla všetka vášeň a hlavne orgazmus.
A tak, zatiaľ čo jej manžel chodí po rôznych výstavách a večierkoch, ona sa oddáva tajomnému Francúzovi.
(Pekisan)
Recenze (21)
Když hezká ženská, i když ne nejmladší, pobíhá nahatá po pokoji, dá se na to vždycky dívat. Scénář jako obvykle chabý - Tinto se na mě dosud v této věci neobrátil. Andertonova poznámka: Je zaujímavé sledovať erotický film režiséra, ktorý točí erotiku ako v 80. rokoch a tá je zasadená do súčasnosti je určitě relevantní až na to, zda je to doopravdy zajímavé. ()
Otřesný hudební doprovod a směšný umělohmotný nástroj Leona = to máme dva mínusy, jenže na ten druhý asi budou případné divačky jen nevěřícně zírat .. a slastně vlhnout ... naštěstí je tam i Marta, tedy Anna Jimskaia, její tělo filmu vévodí a zcela po zásluze ho posouvá k vyššímu hodnocení (nádherně rostlá, ta se opravdu rodičům povedla) .. ostatně i ta její kamarádka má hezkou postavu - hold, příroda je mocná čarodějka ... příjemné pokoukáníčko - díky Tinto ... ()
Nohavičky ako symbol manželskej vernosti. Pretože ak si vyjde žena do spoločnosti naostro, ihneď môže naraziť na nenechavé ruky obratných fešákov. Tie bez zaváhania a ohľadu na prítomnosť iných vkĺznu pomedzi stehná či obliny pozadia, aby sa trošku poihrali. Po vykĺznutí rúk si k nim ich majitelia môžu vzrušene privoniavať - divák párkrát uvidí, že sa to vskutku deje. Nebol by to Tinto Brass aby neposunul klasickú shakespearovskú dilemu do svojho spôsobu videnia sveta: Mať či nemať nohavičky? Manželská vášeň totiž stratila iskru, orgazmus sa stal neznámym pojmom a vo vzájomnej konverzácii zmizla vtipnosť. Monamour dámam radí: ak sa nechcete utrápiť sa v takto nudnom vzťahu, nájdite si milenca. Alebo hneď viacerých. Ak sa nechcete ani rozviesť, stanovte si pri tom nejaké pravidlo - napríklad do ktorého otvoru vpustíte milenca a do ktorého iba manžela. Tinto sa po rokoch vyrábania eroticko-filozofických gebuzín dostatočne otrkal, aby z po rokoch vydestiloval niečo zábavné a: nahlodávajúce mužskú márnomyseľnosť. Pridal pár myšlienok a záberov pripomínajúcich režisérove filmové začiatky (kritika ho vtedy nazvala Godardom chudobných). Tentokrát nejde o lacnú ulepenosť, ale o filozofiu života. Síce len zo strany libida, ale čo. Veď nemusí byť každé dielo sebatýraním sa nad utrpením jedinca i ľudstva. Stačí vydarená ľahká komédia so všetkými typickými súčasťami režisérovho videnia sveta. Plného odhalených chlpatých ohanbí, guľatučkých zadných pologúľ , vyskakujúcich prsníkov, zrkadlových odrazov tohto všetkého a tradičných detailov eroticko-masturbačno hygienických úkonov (tu detailné scény používania bidetu a rozhovor dvoch dám na toalete pri močení). Všetko v svojrázne estetizovaných interiéroch dekadentne rozmarného baroka, plného nahých postáv mužov, žien aj putti anjelikov s malými pipíkmi. ()
Věřili byste, že dokáže někdo natočit film přesně na pomezí klasického "eroťáku" a pořádného porna a ještě to celé umí pokládat za velké umění? Tak jestli ne, podívejte se na Monamour. Herecké výkony jsou šílené, děj je vlastně taky o ničem,... ale co mi je po tom, jestli to má nějakou hlubokou myšlenku nebo ne, já sháněl tenhle večer erotiku a té je tu koňská dávka. Monamour mě prostě uspokojilo. Doslova... ()
Tinto Brass je docela úchyl a já jsem za to docela rád, protože Anna Jimskaia, kterou obsadil do hlavní role, je prostě kočka a díky tomuhle filmu nám ze sebe ukáže skutečně všechno. Hned úvodní záběry zvláště na některé její části jsou nádherné. O tom snímek je především - o ní. A o manželství, které potřebuje pořádnou jiskru. ()
Reklama