Reklama

Reklama

Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (240)

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, v němž věcí, nejsou tím, čím se zdají být (nebezpečně vypadající pistole může být vodní) a který sám nikdy dlouho není tím, čím se jeví. Protagonisté romantické komedie o souboji pohlaví se ocitají ve světě špionážního thrilleru a kromě dvojsmyslných kousavých poznámek si začínají vyměňovat také přísně tajné informace, kvůli kterým umírají lidé a jsou unášeny otravné děti. Cary Grant je pohodlně usazen v roli elegána zorientovaného ve světě zločinu a v zásadě jen rekapituluje svou spolupráci s Hitchem (odkazy k Na sever severozápadní linkou, Chyťte zloděje a dalším jejich filmům). Audrey Hepburn mezitím jako na běžícím pásu střídá šaty od Givenchyho a snaží se alespoň malinko vykročit z přidělené škatulky naivní a křehké krásky, která potřebuje muže, aby jí zachránili život, případně vysvětlili, že CIA opravdu není letecká společnost. V hlavních rolích jiného typu ale ženy dobrodružné „klučičí“ žánry dříve infiltrovaly jen ojediněle. Společné scény obou hvězd fungují zejména díky charismatu a půvabu každého z nich, ne zásluhou kdovíjaké sehranosti, natož přesvědčivosti jejich romantického vztahu (který vůbec přesvědčivý není, naopak působí dost nuceně). Nesladěnost jejich hereckých stylů a velký, skoro třicetiletý věkový rozdíl, na druhou stranu dobře slouží (tonální) proměnlivosti filmu, který odmítá setrvat v jedné poloze a neustále nás důmyslně dávkovanými informacemi vyvádí z konceptu a drží v pochybnostech ohledně postav a jejich pravých záměrů. Dle potřeb vyprávění a podle toho, zda se máme bavit, nebo být napjatí, chvílemi tápeme stejně jako hlavní hrdinka, jindy jsme o krok napřed. Zejména v pohrávání si s divákem jde o hitchcockovský film. Donen ke špionážním intrikám ovšem přistupuje lehkovážněji a víc si hraje s barvami. Škoda, že komediálních thrillerů nenatočil víc, neboť jeho balancování na laně mezi dvěma žánry je obdivuhodně zdatné, chytré a zábavné. 85% Zajímavé komentáře: sportovec, Oskar ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Tento film je naprosto geniální! Obsazení je brilantní, protože se zde nevyskytují žádní uměle hrající hezouni či modelky, obvyklá přísada thrillerů. Tady ale máme důvtipného Caryho Granta, půvabnou Audrey Hepburnovou a břitkého Waltera Matthaua. Všichni včetně vedlejších rolí (Jacques Marin jako komisař Grandpierre) umějí hrát a když dojde na vtip, je vše přesně načasováno. Stanley Donen natočil inteligentní "hitchcockovský" thriller, ve kterém romantická zápletka vůbec nepůsobí uměle. Všichni dnešní tvůrci by se mohli učit. Film byl natočen počátkem 60. let a tak můžete krásně sledovat módu a design té doby lépe než v některých tehdejších bondovkách. Mimořádně povedené jsou také záběry na Paříž. Donenův příští a tématicky podobný film Arabeska byl také povedený, ale Šaráda je nejspíše jeho nejlepší film (a to počítám i Zpívání v dešti). Pravda, Na sever severozápadní linkou to není, je to totiž ještě lepší. ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Zajímavé romantické krimi se skvělým Carym Grantem a kouzelnou Audrey Hepburn. Celé se to točí kolem záhadného dědictví, které se všichni snaží získat. Vdova Audrey samozřejmě o ničem neví a netuší, komu může věřit a komu ne. Kdo je agent a kdo skutečný přítel. Stojí proti ní partička zlověstných vojáků, nejhrozivější je ten s hákem místo ruky. Nakonec se vše vysvětlí. Film má pár dost zajímavých zvratů. Je to taky jeden z posledních Grantových filmů. "Jak se vlastně jmenuješ?" ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Och, Šarádu prohlašuju svým novým oblíbeným filmem. Pro zjev Audrey Hepburn nenacházím slov, snad v žádném filmu se mi nelíbila víc. Film vyniká skvěle napsanými dialogy, výtvarně nápaditými úvodními titulky a nezapomenutelným závěrem ("Och, miluji tě, Adame, Alexi, Petere, Briane, ať se jmenuješ, jak chceš. Miluji tě. Doufám, že budeme mít hodně synů. Můžeme je pojmenovat po tobě."). Vadil mi snad jen věkový rozdíl mezi dvojicí hlavních postav, bělovlasý Grant mi k Audrey moc nesedl. Ó ano, samozřejmě je to proto, že bych se vedle ní nejraději viděl já, pročež už mlčím. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilý film, který kombinuje prvky krimi thrilleru, romantického filmu a komedie. Příběh filmu je vemi zajímavý, pořád se něco děje, divák je v napětí, jak to dopadne, a mimoto si divák v některých pasážích odpočine u romanticko-komediální linky. Audrey Hepburn byla velmi krásná a výborná herečka, Cary Grant byl také fajn, i když zde už trošku starší. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (26)

  • Thomas Chelimsky (Jean-Louis) bol nadabovaný ženou, francúzskou. (TheRoller)
  • Pasy Charlese Lamperta jsou z následujících zemí v tomto pořadí: Švýcarsko, USA, Chile a Itálie. (Kulmon)

Související novinky

Film Sokolov

Film Sokolov

06.10.2007

Ve dnech 12. - 14. 10. proběhne v Sokolově již 7. ročník festivalu Film Sokolov. Téma letošního ročníku zní - Podraz. V rámci festivalu budete moci v sokolovském Městském domě kultury shlédnout např.… (více)

Reklama

Reklama