Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
Seriál má hlavně zajímavý příběh o vymazávání pamětí a nahrávání potřebných informací speciálním agentům. Sice první díly jsou dost průměrné, ale zhruba od šestého dílu se velmi dobře přidává na tempu a konec je opravdu za silné 4 hvězdy. Druhá série má více dobrých dílů, tak tedy 80 % za 2 série a finále seriálu je velmi povedené. ()
--- PRVNÍ SÉRIE --- Kdo sakra rozhodl vzít Whedonovi seriál z rukou a místo parádního startu udělal prvních 5 epizod tak neskutečně roztahaných a nezáživných, že to muselo odradit většinu diváků? Protože to, co se začíná 6 dílem je vlastně úplně jiný seriál s úplně odlišnou strukturou. Pryč jsou fádní epizodické zápletky, ale naplno se projevuje potenciál, který se v seriálu ukrývá. Kvalitativní skok je znatelný, z prvotního lehkého otrávení se totiž vyklubala pořádná závislost. Hodnocení série: 4/5 --- DRUHÁ SÉRIE --- Druhé Firefly! To mi jako první přichází na mysl po zhlédnutí celé druhé série. Dollhouse byl seriál s tak neskutečným potenciálem, že je škoda, že byl utnul tak brzo. Druhá polovina série na mě působila naprosto stejným dojmem jako Serenity. Tvůrci pracovali s materiálem majícím potenciál na několik sezón na hodně malém prostoru. Dostáváme tak hodně intenzivní a herecky perfektní jízdu chrlící odhalení v každé druhé scéně, byť za cenu jisté zkratkovitosti. Hodnocení série: 5/5 Did I fall a sleep? ()
Joss nasadil nesmírně vysokou laťku originální zápletkou. Technické provedení u něj vždycky lehce kolísá - na to je fanda jeho dítek celkem uvyklý, herecky má nejpodivnější vkus, co znám (hostování ze všech jeho předchozích dílek + extra přídavek z BSG), brutalitou nešetří a tentokrát ani sexem. Bohužel scenáristicky se začal seriál houpat už v prvních dílech, v druhé polovině první série se to lehce vylepšilo. Druhá série je ovšem z jiného těsta - drsnější, neučesanější a celkově fajnovější. Z Echo se konečně stává právoplatná osobnost, která může konkurovat košatým vedlejším charakterům (DeWitt, Saunders, Ballard), děj pádí ke svému závěru velice efektivně. 70% ()
1. série - 90% - Další žánr pod nadvládou seriálového krále. Jedna budova, nespočet misí a neodvratné poznání, že svět agentů, klientů nebo špionů ještě nikdy nebyl takhle úžasný a tajemný. Nejvíc samozřejmě učaruje mytologická linka osudů loutek, Ballardova pátrání nebo aury samotného Alphy, ale Whedon překvapuje hlavně tím, že i převážně epizodické missions of the week jsou žánrovými všehochutěmi a napětím zaostávají jen o chlup. Díky záchraně druhé série tak budoucnost zůstala ještě otevřenější. 2. série - 100% - Kdo ztratil pozornost byť jen na pár minut, ztratil se v Podkroví. Kdo boj s Rossumem vzdal úplně, ten udělal chybu přímo neodpustitelnou. Whedon, Minear a spol. dobojovali bitvu se sledovaností na úplném vrcholu a potenciál rozvedli tak velkolepě, jak snad ani nejvěrnější fanouškovská základna nedoufala. Ani nevím, co vyzdvihnout dřív. Jestli dokonalé výkony herců, lehkost, s jakou se jednotlivé mise proplétají s hlavním příběhem nebo smrtící gradaci, která provází závěrečné tři epizody. Nejhlubší dojmy samozřejmě zanechává finální Epitaph Two. Tolik překvapení, dojetí a nesmrtelnosti vyprávění snad ani na první zhlédnutí nelze pojmout. Událost sezóny je tedy za námi a nejchytřejší seriál svého období se loučí. A my můžeme usnout. Třeba znovu na tu malou chvíli, která trvala krásných šestadvacet epizod. ()
Pět let čekání na nový Jossův opus se vyplatilo, přestože jsem k němu zpočátku přistupoval veskrze kriticky. Dollhouse je na poli seriálů mimořádným zjevením a dosavadním Whedonovým nejambicioznějším, nejrafinovanějším, nejchladnějším a bezesporu nejvyzrálejším počinem. Pro běžného diváka však bude Dollhouse nejspíše těžce stravitelnou pochutinou. Seriál jde proti všem zaběhnutým klišé a seriálovým konceptům (hlavní hrdinka nemá po většinu seriálu vlastní osobnost atd.). Dollhouse je v těchto ohledech jedinečný a nemá konkurenci. Whedon stvořil auru takového tajemna, za které by se nemusel stydět ani Lost, servíruje nám šokující dějové zvraty (které by záviděl i Alias) a všechno je tu chladné a "nedořečené" (a zároveň neustále chytré). K prvním epizodám jsem sice přistupoval skepticky a "missions of the week" (stand- alone epizody) mě nechávaly chladnými, nicméně druhá polovina série vrcholící vynikajícím finále mi vytřela zrak (epilog Epitaph One z budoucnosti snad ještě víc). O poznání temnější a filozofičtější druhá série nabere od páté epizody neuvěřitelné tempo, děj až do konci za přibývající anarchie a chaosu, jež neodvratně směřují k apokalyptickému konci graduje. Dochází tak na precizní lámání charakterů (z nichž má většina svou psychologickou hloubku) rukou v ruce se zajímavou dějovou linií o postupném zneužívání technologie Rossumem. Bohužel nám z důvodů ukončení seriálu studiem Fox nebylo umožněno se dozvědět za jakých okolností vlastně k apokalypse došlo (mnoho vedlejších dějových linií uspokojivě uzavřeno nebylo, osudy mnoha postav neznáme), nicméně Jossem vynucené vynikající finále působí uzavřeně a nesmírně emotivně (poslední scéna je symbolickou tečkou za celým seriálem). ()
Galerie (372)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (10)
- Společnost stojící za „výrobou“ dollhouse se jmenuje Rossum. Jedná se o odkaz na Karla Čapka a jeho slavné R.U.R. (Rossum's Universal Robots). (TomikZlesa)
- Joss Whedon měl pro seriál plán na pět sérií, dokonce si během tvorby pro sebe črtal vývoj hlavních postav. Kvůli zrušení v průběhu druhé série tak základy tohoto vývoje musely být upraveny na plochu několika epizod. (novoten)
- Námět na seriál vymysleli Joss Whedon a Eliza Dushku na společném obědě. (hellstruck)
Reklama