Režie:
Jonas PateScénář:
Thomas MoffettKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian ReitzellHrají:
Kevin Spacey, Dallas Roberts, Jack Huston, Pell James, Robin Williams, Sierra McClain, Laura Ramsey, Saffron Burrows, Keke Palmer, Robert Loggia, Mei Melançon (více)Obsahy(2)
Snímek Cvokař představuje pestrou mozaiku hollywoodských postaviček: všechny tápou, všechny v tom velkém a zkaženém Městě andělů zkouší najít pravdu. Neurotický agent trpící obsedantně-kompulzivní poruchou, puberťačka neschopná vyrovnat se s matčinou smrtí a posedlá sledováním filmů, obstarožní herečka se svým nešťastným manželstvím i snaživý, ale Hollywoodem opomíjený mladý spisovatel... všichni mají jedno společné: psychiatra Henryho Cartera. Ironií osudu je, že Carter, na kterého se všichni s důvěrou obracejí, je z nich asi nejbezradnější. Tento prominentní cvokař s hvězdnou klientelou se ve skutečnosti není schopen vzpamatovat z nedávné osobní ztráty. Dny tráví pokuřováním trávy a přestává dbát na svůj zevnějšek. A co hůř - ztrácí veškerou dřívější víru ve svou schopnost pomoci pacientům. Střídavě tragický a škodolibě komický film Cvokař podává svědectví o síle mezilidských pout a připomíná, že nikdo z nás nemůže být sám. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (191)
Po shédnutí Cvokaře mám dost rozporuplný dojem. Zpočátku jsem si říkal, že film mě moc bavit nebude, ale pak se to střídavě měnilo z dobrého do špatného dojmu a podobně. Kevin Spacey byl dobrý a už od začátku jako ztroskotanec, avšak byly tu i horší existence. Zapůsobila na mě postava Marka Webbera, jehož herecký výkon se dal srovnávat s Spaceyiho. Co říci o filmu více? Máme tu zkrachovalé životy lidí, kteří tak něják žijí svůj bláznivý svět, někteří jsou poučutelní někteří ne. Ve finále se tu střetávají protipóly i podobné lidské osudy. Film je určen pro trošku náročnějšího diváka a věřím, že spoustu lidí by ho hned zavrhlo, přes to má své kouzlo - ostatně jako Americká krása, ovšem ta měla daleko filosofičtějšího ducha pro chápajícího diváka. Ke konci se Spacey přece jenom napraví ze svého věčně zhuleného stavu a prolínání situací jednotlivých postav se vyjasní. Překvapilo mě i obsazení Robina Williamse, který mohl dostat více prostoru. ŠKODA! Nutno závěrem podotknout, že film má právě ono již několikrát zmiňované táhnoucí se a pomalé tempo, tudíž 100 minut jako by trvalo 3 hodiny. Hodnocením je to pro náročnějšího diváka za čtyři hvězdičky. Zkrátka přeberte si to každý po svém. ()
Film ťažiaci z atraktivity povolania a riešiaci kto je väčší pacient. Jediné, čo sa mu darí je tváriť sa. Hyperpasívnym tempom sú ponúknuté útržkovité výrezky zo života zhuleného Spaceyho, nadržaného Williamsa, depkoidnej Jemmy, obsedantno-kompulzívného génia...ktorích nakoniec spojí predsa len niečo spoločné....kto by to čakal...Shrink je zúfalo nudný, vlečúci sa slimačím tempom, popisný a neanalytický a brutál americký, rozčulujúci. ()
Za tu hodinu a půl co trval film jsem měl pocit, že asi zajdu nudou.Něco tak otřesně vleklýho jsem dlouho neviděl.To co tu předvádí K.S. jsme měli možnost shlédnou v Americké kráse a v daleko lepším provedení.Tady se omezil jen na kouření jointa, ale když to trvá většinu filmu, tak to fakt není prdel.Kde jsou ty časy, kdy jeho jméno bylo zárukou skvělé podívané.Vítej v kategorii BÉ Kevine! ()
Hodně, hodně jsem si tento film chtěla oblíbit, protože v jeho jádru je ukryta řada aspektů, které mám v příbězích ráda: hlavní hrdiny je lidský, zranitelný (a zraněný), postavy nejsou rozděleny na kladné a záporné. Bohužel po scénáristické stránce vše úplně nefunguje – a i když jsou to jen detaily, výrazně ovlivňují můj celkový dojem. Jsou to zbytečné expozice, kdy některá z postav jen kvůli divákovi vysvětluje to, co všichni v dané scéně ví. Jsou to neuvěřitelné náhody jako moment, kdy jedna z postav najde cosi, co se jí přímo týká, pohozené na ulici. Je to uspěchaný scénář, který se v závěru snaží divákovi vnutit rychlou proměnu postav, ačkoliv stopáž by si zasloužila deset až dvacet minut navíc. Je to konec, který náhle změní vyznění celého filmu. U jiného žánru by tato zaškobrtnutí scénáristovi asi prošla, když se však snažíte dát dohromady civilní, citlivou, civilizační výpověď, může několik nerealistických scén snadno udělat z filmu s velkým potenciálem jen zapomenutelné drama. ()
Člověk je s určitostí tvor omylný a zranitelný - podobně jako "cvokař" Kevin Spacey. Měl by lidem pomáhat a rozebírat s nimi jejich problémy, ale sám si vlastně nevyřešil tak úplně ty svoje a tak mu to řešení cizích problémů už nejde tolik jako dříve. Tenhle snímek je ale natočen zajímavě, ale bohužel občas celkem únavně, ale pocit z něj mám dobrý. Opět americký happy end naštěstí bez zjevného tlačení na citovou pilu - čímž se stává pro diváka mnohem příjemnější než obvykle. ()
Reklama