Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Varovali ho, že ta dívka nosí smůlu. Netypická válečná romance podle románu Jana de Hartoga s Williamem Holdenem a Sophií Lorenovou v hlavních rolích.  V letech 1940 a 1941, kdy Británie zůstala v nejtemnějších dnech druhé světové války zcela osamocena, sehrály klíčovou roli v udržení životně důležitých atlantických konvojů záoceánské remorkéry Námořní záchranné služby. Tyto remorkéry byly nedostatečně vyzbrojeny, a tím pádem v podstatě bezbranné vůči útokům letadel či ponorek. Každá mise znamenala pro muže, kteří řídili tyto malé záchranné lodě, prakticky sebevražednou akci. Byli to stateční muži. Ale i oni byli jen z masa a kostí a často zažívali strach a beznaděj. Toto je příběh některých z nich. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Film je studií strachu, mizérie a téměř prohrané touhy po aspoň něčem hezkém uprostřed války, kdy ještě měli náckové jasnou převahu. Putovní byt pro kapitány remorkérů, kteří si jej předávají i spolu s půvabnou a trochu bláznivou dívkou – otupenou z nepřetržitých úmrtí svých milenců, věčně čekající, jak dopadne jejich příští sebevražedná mise. Jak se muži srovnají s tím, že musí vyrazit na moře skoro neozbrojení, takže jejich remorkéry využívají německé ponorky i jako cvičný terč pro nováčky? S tím se srovnat nedá a strach, který je ochromuje a někdy i nabudí je z plátna dobře patrný. Každý z kapitánů se s ním pere jinak, ale tohle nemá dobré řešení a musí tedy jen doufat, že se jim znovu podaří vyváznout. A přitom dobrovolně znovu a znovu vstupovat na popraviště. ____ Jedním ze způsobů, jak se vypořádat s těsnou blízkostí smrti, je utlumit všechny city. Když je ale něco přesto probudí, bolí o to víc. Tím spíš, když kapitán zná dívčinu minulost a v mnoha gestech i větách, které s ní sdílí, poznává, že přesně tohle už zažila s přechozími milenci. Jak vyjádřit lásku, když se kapitán slyší říkat stejná slova, jaká říkal jeho předchůdce? Nosí stejnou uniformu a dává ji stejné dárky – jak ji a možná i sebe přesvědčit, že za mnohokrát slyšenými větami je tentokrát oboustranně hluboký cit? ____ Scény záchrany lodí vyvolávaly dojem dokumentárního pohledu na jednu z méně známých kapitol války. ___ Film má tísnivou atmosféru, ale přesto je v něm i humor. Někdy osvěžující, když si kapitán na moři zkouší loď, couvá s ní do všech stran až námořníci padají jako hrušky a na něm je vidět, jak si to užívá – jako kluk, když si prvně hraje s novou hračkou. A někdy je ta legrace cynická, když novopečený milenec pozdraví fotku svého dávno už mrtvého předchůdce, kterou dívka pietně uchovává na skříni – kapitán ví, že právě začíná nový milostný trojúhelník, ve kterém bude figurovat i neustálá vzpomínka na mrtvého. /7. 7. 15./ ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Romantická dráma v popredí 2. svetovej vojny, kde si chce každý uzurpovať kúsok svojho štastia, či aspoň jednoduchého prežitia. 24-ročná Lorenová je síce pôvabná, ale jej mužskí kolegovia sú iba priemerní, naviac Howarda vidieť v romantickej polohe je mierne netypické. Scény na mori sú veľmi jednoduché a jednotvárne, dramatizácia scén tiež mierne pokrivkáva, tým pádom atmosféra filmu sa iba ťažko dostáva ku divákovi. ()

Reklama

pm 

všechny recenze uživatele

Můj nejmilejší herec & režisér Třetího muže & milostná zápletka na pozadí druhé světové války: dlouho a neúspěšně jsem se snažila Klíč koupit…má očekávání byla nezměrná. Ale během filmu jsem většinu času otráveně přemýšlela, jakým Holdenovým filmem bych tu pachuť přerazila. Nakonec dostal šanci znovu Klíč, napodruhé mi příběh putovního bytu a krásné dívky v něm přišel stravitelnější, ale je to asi ovlivněno mými sympatiemi k hereckým výkonům. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý námět, který bohužel nebyl plně využit. Válečná část příběhu odehrávající se na remorkéru na moři moc prostoru nemá, ani závěrečná operace není nijak dramatická a dobře natočená. Film se tak soustředí spíše na putovní byt, ve kterém se střídá jeden kapitán za druhým a každý se kupodivu ihned zamiluje do mladé a krásné Sophie Loren. Ta je součástí a takovým bonusem onoho bytu, nicméně k výkonu v Horalce má ještě hodně daleko. Tato část příběhu je docela zajímavá, bohužel příliš předvídatelná. Tedy až na konec, který potěšil. Přesto na více než průměr to není. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Třetí černobílý anglický válečný film v roce 1958 a tentokrát velmi netradiční. Odehrává se v prostředí záchranných remorkérů, mizerně vyzbrojených lodí, kteří se snaží zachraňovat poničené lodě na moři a čelí palbě německých ponorek. Životnost lodí a kapitánů není velká, čemuž se snaží nový kapitán Ross čelit jak umí. Na moři a s ním i diváky čeká spoustu zajímavých střetnutí, včetně výborné finální akce. O dost ujetější je vedlejší rovina - kapitáni si předávají klíč k bytu a k onomu bytu patří i slečna, která tráví čas s tím, kdo zrovna žije. Na dobu vzniku docela odvážný a zvláštní nápad, dotažený psychologicky tak napůl. Nicméně byla tu slušná režie, výborné herecké výkony Holdena i Howarda, zatímco Sophia Lorenová v anglickém filmu působí divně a jaksi ledově. Přemýšlel jsem nad 4*, ale podivné finále a otevřený konec mě vrátily do 3* reality. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (1)

  • *SPOILER* Boli nakrútené dve verzie záveru filmu. Pre distribúciu v USA sa film končí s happyendom (William Holden dostihne vlak so Sophiou Loren a odchádzajú spolu), kým vo verzii pre Európu vlak tesne pred príchodom Holdena na stanicu odíde a on sa zaprisaháva, že si Loren nájde. (Noddy)

Reklama

Reklama