Reklama

Reklama

Mission: Impossible - Ghost Protocol

  • USA Mission: Impossible - Ghost Protocol (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Oscarový režisér Brad Bird (Ratatouille) natočil svůj hraný debut v podobě čtvrtého pokračování mimořádně úspěšné série Mission Impossible. Bombový útok v Kremlu vrhne na IMF podezření z mezinárodního terorismu. Prezident následkem toho vyhlásil tzv. Ghost Protocol a obvinil Ethana Hunta (Tom Cruise) a jeho tým ze spiknutí s cílem rozpoutat jadernou válku. Ve snaze očistit jméno agentury se Ethan rozhodne sestavit nový tým, aby za využití všech kouzel moderní technologie, která mají v zásobě, odhalili pravdu. Tentokrát jsou v tom ale sami a pokud budou zajati, celý svět se ocitne v děsivé noční můře, z níž se nelze probudit. (Cinemax)

(více)

Videa (43)

Trailer 3

Recenze (1 203)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Ethan Hunt meets The Incredibles. Že je to nesmysl? Úžasňákovi byli animovanou poctou zlatému věku megalomanských padouchů. A série Mission: Impossible na Birdových perutích přelétla od přepálené pseudorealistické fyzické akce, jejímž cílem vždy byla likvidace nějakého terče, rovnou k hrozbě nukleárního holocaustu, který zvládá kompletně zinscenovat de facto jediný muž - charismatický superpadouch Michael Nyqvist. Díky Peggovi to byla občas zábava, díky Paule Patton to bylo občas sexy, díky Cruiseovi se zase prováděly šílené adrenalinové kousky a díky Rennerovi tu byla sebeironie a snaha o psychologický rozměr, ale sakra pořád se tu bavíme o filmu, ve kterém se v pár stech metrech provádějí skoky z visutého lana, ve kterém se rovnají se zemí čtvereční kilometry centra Moskvy, a přitom to celé nestojí za zapamatování. Prostě za každou cenu efektní výplach, který tak nějak postrádá cokoliv, kvůli čemu bych měl chuť absolvovat ty víc než dvě hodiny někdy znova. Není to ztracený čas, ten rozpočet je tam vidět, takže kdybych na to šel do kina, určitě vás tam pošlu taky, ale prostě to v tom hledání dalších rozměrů zábavnosti proti předchozím dílům zašlo příliš daleko a rozpustilo se do bezvýrazna. 70% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Jak příznačné, že potřebný svěží vítr do akčního žánru propadajícího post-bourneovskému stylu kinematografie chaosu, přinesl režisér, který předtím působil na poli animace. Birdovy pixarovky oplývají úžasnými akčními sekvencemi, které staví na přehlednosti scény, dlouhých záběrech a provázání akce s prostředím a jeho elementy. Stejné kvality Bird přináší i do "Ghost Protocol". Vystřídání animace za hraný film pak vede jen k umocnění předností média, což znamená navrat atrakce fyzické akce. V době, kdy blockbustery představují spíš animáky s naklíčovanými tvářemi živých herců, tak Bird nechal Toma Cruise lézt po průčelí nejvyšší budovy světa. Podobně zdejší bravurně rozvržená a neustále prostorově přehledná honička v písečné bouři představuje výmluvný protipól vůči nepřehlednému bordelu scén skládaných z enormně krátkých záběrů roztřesených kamer, které v posledních letech zaplavily vysokorozpočtovou akční produkci. Navíc oproti potemnělosti, vypjatosti a sofistikovanosti konkurence v čele s komiksovými bijáky, přináší "Ghost Protocol" kýženou velkou dávku nadsázky a odlehčení. Bird navíc všechny řečené elementy dokáže spojit do bravurních sekvencí hýřících nápaditostí, šarmantním humorem, fyzickou akcí, hravou interakcí herců i nevážným nadreálným upgradem technologických hračiček. Jestliže ze třetí "Mission Impossible" v paměti diváků zůstaly hrátky s očekáváními a budování napětí, ale naopak žádné akční sekvence, čtvrtý díl se sice neuchytí svými zvraty či peripetiemi, ale všechny jeho akční pasáže (nejen Burj Dubai a robotické parkoviště, ale i sekvence z vězení či chodby v Kremlu) náleží k naprostým špičkám žánru. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Pravdu mají obě strany. Čtvrtá Nemožná mise je výborným akčním thrillerem, na druhou stranu nenabízí TO navíc, kvůli kterému chce divák snímek na potkání doporučovat, nebo si pak pouštět některé scény pořád dokola. Tahle mise totiž není tak opravdová, dynamická, fyzická jako předešlá trojka. Moc se mi ale líbila ona týmová rovina, chemie mezi hlavními hrdiny je výborná, hlavní záporák je slušný, ale prostoru má pramálo. Nepříliš funkční je pak emocionální rovina, šrámy nejen Hunta, ale i jeho rázné kolegyně prostě nedojmou. Akce je dost a je výborná (útěk z vězení, Kreml – našince potěší hojné využití centra české metropole), chtěl bych mít takovou kapacitu plic jako Hunt a všechno s ním udýchat, je poctivá, staromódní, nápaditá, ale absolutní údernost má jen někdy. Tým kolem Cruise navíc obchází ono zaběhnuté, že finále má být velkolepé, bohužel raketa zničená v poslední vteřině je spíše mdlá (vrchol přichází předčasně coby olizování dubajského mrakodrapu a vše, co se následně děje uvnitř něho). Tvůrci ale chtějí ohromit za každé situace (honička nemůže být standardní, nýbrž přímo v písečné bouři). Nechybí ani klasické atributy v podobě typických udělátek, právě moderní technika ale mnohdy dostává do většího srabu, než by se mohlo zdát a naši hrdinové musí plány neustále překopávat a reagovat na nové výzvy. Jak už jsem zmínil, ústřední kvarteto je skutečně výborně vyladěné. Tom Cruise je pořád obrovské lákadlo, které o svou kariéru pečuje s maximální pečlivostí a přeju mu, aby do šedesátky (kdy už to bude spíš směšný) stihl aspoň ještě dvě mise. Jako nejzajímavější postavu týmu tu pak máme záhadného analytika Jeremyho Rennera, jako nejvtipnější ajťáka Simona Pegga a v neposlední řadě Paulu Patton, která kromě kopanců a ran pěstí názorně předvede svůj velmi slušný sex-appeal. Moc hezké!! Mezi agentskými sériemi si u mě Mission: Impossible drží pomyslný vrchol a po Birdově misi se na tom moc nezměnilo.. i když blahem jsem se jako po trojce až tolik netetelil!! ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Mimo povrchně zasvěcenecké rozpoznávání známých tváří českých herců a pražských lokalit (Florenc, Mánesův most), je pro tuzemského diváka Ghost Protocol poučný i z hlediska vytváření fikčního filmového prostoru. Scény z Kremlu, kam Cruise napochoduje maskovaný za ruského důstojníka, jsou samozřejmě z části točené na jednom z nádvoří Pražského hradu, a zároveň obsahují i záběry na kremelský palác, kde stojí postava Pauly Patton. Filmový střih tady hladce propojuje lokace, které jsou od sebe ve skutečnosti vzdálené několik tisíc kilometrů, ale ve filmu tvoří koherentní prostor, který nemáme problém přijmout. Určitou disonanci v tomto případě vnímáme jen proto, že ta místa důvěrně známe, ale jinak jsme takhle podobně "mateni" skoro pořád. Další z důkazů síly filmového média a nesmyslnosti jakýchkoli apelů na jeho (domnělou) realističnost. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Zbytečné byly obavy, že Bird (technologiím bezesporu nakloněný) pohřbí Abramsem nakopnutou sérii pod hromadou moderních hračiček. Hi-tech vychytávky jsou tím posledním, na co se účastníci tohoto zážitkového výletu k seriálovým kořenům mohou spolehnout, ačkoli právě ony z celého filmu podněcují k nejispirativnějším úvahám nad vztahem mezi kopií a originálem, mezi virtuální akcí a jejími reálnými konsekvencemi (několikeré duplikování reality, v jedné sekvenci dokonce vytváření situace právě vznikající, zavání baudrillardovským simulakrem, s krajní podobou počítačové simulace, kdy život člověka závisí na technice, zas pracuje scéna ovládání Brandta pomocí vznášedla). ___ Nefunkční technika a nedostatek času nutí agenty vymýšlet za pochodu alternativní řešení, což trochu podkopává jindy neotřesitelnou jistotu, že vše dobře dopadne a nikdo důležitý nepřijde k úrazu. Během Huntova nejištěného mrakodrapolezení, adrenalinovější verze Lloydova geniálního O patro výš, mi párkrát vážně zatrnulo a to navzdory cartoonové nadsázce, kdy se hrdinové smějí tomu, že pokud něco neklapne, přinejhorším zemřou. Animované filmy a klasické grotesky jsou "cítit" z většiny akčních scén s oživlými objekty (rukavice), bravurní gradací (naskakování do vlaku) a geometrickým využíváním prostoru (finále s paralelním využitím několika směrů pohybu). Prudké stoupání následované klesáním vyvolává i bez stereoskopického efektu podobnou nauzeu jako jízda na horské dráze. ___ Než začali akční filmy točit v Pixaru, bylo perfektní vybalancování napětí a humoru devízou bondovek, jež ale po craigovském restartu zvážněly a pole drahé nadsazené zábavy vyklidily pro jiné. Mission Impossible nemá v osobě Cruise srovnatelně charismatického protagonistu, ale přehánění v mezích zkousnutelnosti a umělé vytváření VELKÝCH akčních situací scenáristé zvládají na výbornou. Větší díry v logice (to vážně nešlo počkat, až dubajský obchod proběhne a pak jeho aktéry sledovat?) jim Bird pomáhá zalepit režií akčních scén a scénář sebereferenčními momenty ("zapalte roznětku", nahrávka se nezničí sama od sebe, "Mission accomplished"). ___ Hrdinům kvůli jejich statusu nežádoucích chybí pevné zázemí. Jako skupina psanců (oproti dnešní módě individuálních renegátů) musí být neustále v pohybu a za běhu řeší i své soukromé záležitosti. Kdyby je neřešily a nenabourávali tím pracovní upřednostňování globálních zájmů nad osobními, filmu to jedině prospěje. I vinou nadbytku zpomalujících flashbacků není vyprávění není z nejsevřenějších. Nedrží nás v neustálém napětí, co přijde v příští minutě a nechybí mnoho, aby šlo o další projev syndromu, jimž trpí tolik současných animáků, v nichž vršení atrakcí nahrazuje promyšlenější vyprávěcí strukturu. K požitku, jaký nabízela trojka, chybí také víc nenávisti vzbuzující padouch (Nyqvist není špatný, ale nedostává se mu náležitého prostoru) a údernější finále (tady jen reklama na airbagy následovaná patetickým "vyšuměním"), ale pořád je to nejrychlejší akční film, jaký letos v Hollywoodu vzniknul. 80% Zajímavé komentáře: Gemini, Adrian, CheGuevara, InJo, mcb, Triple H, GOREGASM () (méně) (více)

Galerie (90)

Zajímavosti (54)

  • Mobilní telefon, který Ethan Hunt (Tom Cruise) používá pro navigaci, je Dell Streak 5 Mini. (rainman93)
  • Celosvětová premiéra proběhla 7. prosince 2011 v Dubaji. (Varan)
  • Plných 30 minut filmu obsahuje scény, které se natáčely na speciální kamery IMAX. Během těchto vybraných sekvencí se výrazně rozšíří obraz filmu, který v tu chvíli vyplní v kinech IMAX celé plátno. Jednou z nich je například scéna, ve které Tom Cruise (Ethan Hunt) slézá nejvyšší budovu světa v Dubaji, zvanou Burdž Chalífa. Kamery byly použity i během velmi sledovaného natáčení v Praze v srpnu a září 2010. (Zdroj: Bontonfilm)

Související novinky

Zemřel herec Tom Wilkinson

Zemřel herec Tom Wilkinson

30.12.2023

V posledních hodinách roku 2023 bohužel přichází smutné zprávy z Velké Británie. V sobotu 30. prosince totiž filmový svět ve věku pětasedmdesáti let náhle opustil anglický herec nominovaný na dvě… (více)

Režisér Johna Wicka vyhlíží nový projekt

Režisér Johna Wicka vyhlíží nový projekt

04.03.2020

Chad Stahelski má momentálně plné ruce práce s přípravou čtyřky Johna Wicka, jakmile ji však dokončí, je zřejmě připraven zkusit něco nového. A podle všeho už si dokonce i vybral, co to bude. Server… (více)

Co chystá režisér Úžasňákových?

Co chystá režisér Úžasňákových?

22.06.2018

Režisér Brad Bird se proslavil zejména svými animovanými filmy Železný obr nebo Úžasňákovi, má na kontě ale třeba i čtvrtou Mission: Impossible – Ghost Protocol či dnes již zapomenutý Tomorrowland.… (více)

Zemřel Michael Nyqvist, padouch z Johna Wicka

Zemřel Michael Nyqvist, padouch z Johna Wicka

28.06.2017

V pouhých 56 letech nás v úterý opustil Michael Nyqvist, švédský herec, jenž se v poslední dekádě dočkal mezinárodní slávy. Ačkoliv vám jeho jméno možná nic neříká, tvář určitě znáte. Nyqvist se… (více)

Reklama

Reklama