Reklama

Reklama

Lištičky

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Au pair Alžběta (23) se zoufale snaží vytvořit si svůj nový domov v Irsku tím, že si chce najít chlapa za každou cenu. Částečně proto, že její skutečný domov na Slovensku bude brzy srovnán se zemí kvůli nové dálnici, ale hlavně má své osobní důvody. Její starší sestra Tina (27), zasnoubená s Irem Stevem (30), jí chce pomoct, cítí, že jí to dluží. Alžběta ale její pomoc kategoricky odmítá a zdá se, že na idylický bezstarostný život Tiny se Stevem žárlí.

Od začátku je mezi sestrami něco temného, nevyřčeného, co vytváří obrovské napětí a brání jim přiblížit se k sobě. Z jejich pohledu představují muži jedinou šanci nabízející štěstí a lepší život. Jedinou možností pro sestry, jak se dostat ven z tohoto bludného kruhu, je postavit se jejich společné minulosti – momentu, o kterém nikdo nepromluvil a nepojmenoval ho od chvíle, kdy se stala.

Alžběta se rozhodne zůstat v Dublinu na vlastní pěst. Potkává tam podivnou punkerku Ducky (23), která Alžbětě pomůže udělat první krok do neznáma. Avšak s Ducky nepřichází jenom fyzická proměna Alžběty, ale vrací se i temná minulost.

Jakkoli se obě sestry snaží vyhnout konfrontaci s tím, co bylo - což je následně vede do slepé uličky - jedině vzájemným odpuštěním se k sobě opět mohou přiblížit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Slepá ulička. Režisérka je nešťastný produkt FAMU - "Autorská filmárka". Sama nevie, čo chce robiť, tak sa rozhodla, že bude režírovať. Nejaké to umenie, aby bola svetu osožná! Nebude predsa robiť nejaké komerčné bludy. Ručná kamera, aktuálna téma, pocit vykorenenosti, trable v rodine + nožničky do p*čky. To sú tie správne ingrediencie na artový v tomto prípade ťažký neúspech. Nuda a trápne slovenské dialógy po anglicky. Márne očakávania slovenského publika. Pamätám si ako sa po premiére na MFF Bratislava režisérka zúfalo oháňala argumentami, že film nechápeme, lebo je určený pre svetové festivalové publikum. Ja by som ho púšťal len ľudom, ktorých by som chcel mučiť. ()

wata 

všechny recenze uživatele

Nápad na film výborný, ale ten scenár- uáááááá. V polovici filmu je divákovi jasné, že Beátka trpí psychickou poruchou, ale nemá až do konca filmu jasno, z čoho by to mohlo vyplývať. "Prekvapujúce" rozuzlenie prišlo príliš neskoro na to, aby som ako divák mohla oceniť potenciál tohto diela. Počas celého filmu som sa nedozvedela nič o ľuďoch v okolí hlavnej hrdinky a moc ani o nej samotnej. A celý čas som nadávala. Nadávam vtedy, keď mi niečo absolútne nedáva zmysel.. ()

Reklama

SG_ever 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdinka je bezpochyby "kráva" a celý příběh je determinován jejím charakterem. Je pravda, že jednání jí i lidí kolem se dá pochopit až v závěru, ale i přesto mě dokázal film zaujmout - ať už mrazivou přitažlivostí hlavní hrdinky, imigrantskou atmosférou (která tam je opravdu jen "aby se neřeklo") nebo právě samotným koncem. Určitě je bezpočet věcí, které se snímku dají vytknout - nepřehlednost až roztěkanost, klesající kvalita či fakt, že se vše dozvíme až na konci a do té doby budeme jen tápat a začínat se nudit. I přesto mají LIŠTIČKY nějakou vnitřní, vypovídající hodnotu, která zkrátka zůstane. (65%) ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

Mě osobně k filmu přitáhl především zájem o téma. Ale popravdě také negativní hodnocení psaná jak přes nějaký kopírák:-) Zpravidla se totiž probírá film ze všech stran: od scénáře, přes rozpočet, až po zadek představitelky hlavní role. Zde jsem se zpravidla dozvěděl jenom něco o liškách rozhrabávající odpadky a že hlavní postava byla naprostá kravka... _______ Vyodpadění filmu s odůvodněním, že hlavní postava je kráva, neberu, pokud není zdůvodněno, co je špatně na tom, že se postava chová tak, jak se chová. Protože mi to nějak nehrálo, schválně jsem se pro srovnání mrkl na hodnocení na IMDb: 57 %! Cha! Ale abych komentujícím nekřivdil – v zásadě si myslím, že hlavní kámen úrazu reflektují komentáře věrně, byť se z nich nedozvíme nic konkrétnějšího... Alžběta se totiž opravdu chová jako emoční blb, jejíž chaotické destruktivní konání postádá zdání smyslu. Takže pokud bylo cílem filmu zpodobnit nevyzrálou rozloženou holku, která neřeší svou situaci adekvátně... a jakou paseku to nadělá jí osobně i všem okolo, podařilo se to výborně. Pokud bylo smyslem vytvořit film s naprosto překvapujícím závěrem, při kterém divák projde katarzí a pochopí, jak je důležité nenechávat věci ve vztazích k blízkým vyhnívat a je potřeba si odpouštět, tak v tomto případě se režisérce nepodařilo její nápady přenést dostatečně přesvědčivě na plátno. Musím ale říci, že na podprahové úrovni film nějak funguje, a člověku to vrtá hlavou. Možná proto tolik rozhořčených reakcí. Když jsem se pak s časovým odstupem k filmu vrátil, projížděl jsem namátkou některé zajímavější scény, celé to najednou dostalo úplně jiné grády. To mi potvrdilo mou domněnku, že filmu by mnohem více slušel krátkometrážní formát. Některá místa film zbytečně natahují a mučí diváka. Přestříhat a udělat z toho kraťas!! :-D No dobře, tak alespoň filmu dopřát pořádnou redukční dietu. _______ Střípky: 1/ Krátká soulož s černochem – že by pomsta za nějakou kamarádku?:-) 2/ Nesouhlasím s názorem, že film ničí pověst našim dívkám vyjíždějícím za prací jako au pair. Film pouze potvrzuje názorová klišé, která obyvatelé západních zemí o au pair z východu již mají. _______ Hodnocení: Objektivně by to bylo na 2 lepší hvězdy. S ohledem na to, že se jedná o debut, navíc naprosto ojedinělé a dosud nezpracované téma, dorovnávám na 3 (pokud byste o podobném filmu věděli, budu vděčný za tip – pokud to nebude americká komedie Au Pair).:-) Režisérce držím palce a doufám, že se nenechá odradit a zase něco osobitého natočí. Zajímavý komentář, se kterým se naprosto ztotožňuji: puget. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Trefné vystihnutie popoťahovania sa od baru k baru, od vzťahu k vzťahu a od nájmu k nájmu. Typické pre väčšinu tých, čo hľadajú východisko v západnom raji. Jednotlivci i partie z východnej Európy sa húfne vyberajú zarobiť do Anglicka či Írska. Niektorí sa zároveň oslobodzujú od bezperspektívneho pocitu života v smradľavej slovenskej diere či neuvážených skutkov minulosti. Riedky kultúrny vkus a povrchný psychologicko-intuitívny partnerský odhad tejto sorty je tiež vystihnutý presne. Bezhraničný obdiv kadejakým treťotriednym slovenským artistom je znak lapania čokohoľvek z rodného kraja. Kombinovaný so sebavedomím, nadobudnutým zároveň s odstrihnutím sa od rodičovského cecku: "som už nezávislý, dokážem sa postarať sama/ sám o seba a tak viem, čo je dobré všeobecne aj zvlášť.". Líštičky netreba vnímať len ako drámu jednotlivca, načrtnuté situácie sa dajú veľmi pekne uplatniť na celé skupiny postboľševických gastarbajtrov roztrúsených vo veľkom počte po celom anglosasko/germánsko/iberoamerickom svete. Mínusové body získali na snahe byť dôrazne artový, aby film zabodoval na festivaloch. Výsledok je vďaka tomu len slušný priemer. Tunajší zdrbung nechápem. Je naozaj tak zlé sa pozrieť občas úprimne do zrkadla a priznať si, že život človeka je prevažne len o naháňaní sa za akýmkoľvek vyplnením časovej medzery od narodenia do smrti, ktoré nemá žiadny rozumný účel ani zmysel? 63% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Film Lištičky byl letos vybrán do soutěže 66. mezinárodního filmového festivalu v Benátkách (soutěžní sekce Týden mezinárodní kritiky - 24 International Film Critics´ Week). Po roce 1989 nebyl do některé ze soutěžních sekcí tohoto festivalu zařazen žádný český nebo slovenský filmový debut. (Martin00x)
  • Režisérka filmu Mira Fornayová o filmu říká: „Tajemství jsou v našich životech jako kotvy. Dokud je nepojmenujeme, neodkryjeme a nepromluvíme si otevřeně, drží nás na jednom místě a točíme se jakoby v kruhu. O tom je příběh Alžběty a možná i ostatních postav filmu.“ (Martin00x)

Reklama

Reklama