Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ze uz u nas vzniklo priemernych filmov, ktore mozeme lopatami prehadzovat. Nie je to vyslovene spatny film, ale chyba hlavna dejova linia. Za dejovu liniu rozhodne nepovazujem cestu z A do B, riesenie medziludskych vztahov a pripadne lacne zmykanie emocii pocas cesty. Allice Nellis proste NIECO vyrazne chyba, tazko presne napisat co. Zas dalsi krasny dokaz toho, ze o natoceni kultov typu Spalovac ..... alebo novodobe Kladivo ..... mozeme aj s reziserkou Alice Nellis len snivat : 52 % ()

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické -4* ještě než si časem tento film rád zopakuju, tak chci k němu zatím napsat aspoň pář řádek ze vzpomínek. Jedná se o malý milý film, kde rodina vyrazí s urnou zemřelého otce přes celou republiku na Slovensko splnit poslední přání. Jak jinak se cesta neobejde bez různých peripetií, které jsou zdrojem lehkého humoru. Potěší přirozené herecké obsazení i slušný scénář. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Keď hraje matka s dvomi dcérami vo filme matku s dcérami, tak to môže byť veľmi autentické. Bohužiaľ autentické sú aj hádky o všetkom možnom aj nemožnom, ktorých je príliš aj na takúto road-movie. Alice Nellis sa svojimi filmami často triafa do môjho vkusu, ale tu to bolo mierne vedľa. Niekoľko záverečných obratov bolo zaujímavých, tie pozdvihli film o jednu hviezdu. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Výlet byl ve své době zjevením. Alice Nellis se totiž ukázala jako mimořádně schopná práce s charaktery a tvorby uvěřitelných životních komplikací a mezilidských konfliktů. A také objevila pro český film Igora Bareše. S opakovaným shlédnutím ten film již nepřináší nic nového, kvalitní řemeslo je to ale stále... ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Filmy Alice Nellis vyprávějí o o lidských, potažmo rodinných či partnerských vztazích a mají jen minimum děje. Dívám se na ně, tohle všechno mnou proplouvá a při závěrečných titulcích zjistím, že se mi to líbilo :-) Tohle platí o Ene Bene i o Výletu - někdo může namítnout, že je to stále to samé (zvlášť při podobném obsazení), mě to ale tak nepřipadne. Tenhle argument podpírá i vynikající Igor Bareš, černočerný humor a Theodora...která je...kočka ;-) Navíc s paní Ivou Janžurovou jsem měl možnost se osobně setkat, je to příjemná, zajímavá herečka, vůbec se nedivím, že si vybírá takovéhle netradiční a přitažlivé herecké příležitosti! ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Natáčelo se v okolí Prahy, v Telči, Rakovníku i na Slovensku v Novém Mestě nad Váhom. (hippyman)
  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama