Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Violeta 

všechny recenze uživatele

Některý český filmy se fakt vyplatí, i mně, letitýmu odpůrci - třeba zrovna Výlet. Nevim, jestli je to Alicí Nellis nebo tím, že roadmovie mě prostě berou. Já bych na tenhle výlet strašně ráda vyrazila s nima, jako zúčastněnej pozorovatel bych se za nima táhla jak smrad a spokojeně se pásla na jejich radostech i starostech. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Nestačím se divit, jak je zde tenhle film obdivován. Opravdu nechápu, co všichni vidí např. na scénáři, který by se dal charakterizovat starým příslovím "Ženy nevědí, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou." Jediné, co stojí za zmínku, jsou skvělé výkony Igora Bareše (jeho monolog před koncem by se měl vytesat do kamene!) a Ivy Janžurové. Nebýt těchto dvou, sotva najdu nějakou pozitivní věc na tomhle snímku, který se tváří, že je ze života, a přitom v něm není jediná postava, která by neměla starosti. Ne, nemám před očima růžové brýle a ano, chápu, co tím režisérka a scénáristka Nellis chtěla říct, ale takhle černobíle podané se mi to prostě nelíbí. A to ani nemluvím o tom, že ten film má asi 50 konců. Vždy jsem měl pocit, že tohle by byl super konec, ale film pokračoval dál, za pět minut jsem si řekl „Tak teď, to by byl super závěr…“ a zase pokračoval. Jakoby ani sama Alice nevěděla, kudy kam a vždy se na poslední chvíli rozhodla přidat minuty navíc. Sorry, ale tenhle Výlet si už fakt nedám. 40 %. ()

Reklama

cab 

všechny recenze uživatele

Na ceske pomery velmi povedene rodinne cernohumorne drama ve stylu starsiho Ene Bene, ale urcite vyzralejsi a divacky pritazlivejsi, protoze vylet z Rakovniku do Noveho Mesta nad Vahom nabizi spoustu nevyrceneho mezi rodinnymi prislusniky. Uvolnene a prirozene herectvi podtrhuje skvely dojem z filmu. 75% ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Typický divný český film. Nekonečná, nudná výprava, podkreslená příšernou hudbou. Kdyby byla aspoň v češtině, ale opravdu mi nesedne kombinace filmu z rádoby staré školy a někdy až hardrockovými skladbami v angličtině. Zbytek, jak jsem už říkal, nudná výprava, nudné postavy, nudné příběhy. Snaha o humor ve formě nekonečného kecání na mě osobně nefungovala. Ne, film mě prostě nebavil. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Velice příjemné "road movie" s velmi nestandardním osazenstvem. I po několikanásobném shlédnutí neztrácí film nic ze svého kouzla. Postavy, hrané jakoby mimoděk, působí na diváka velice silně a dovolují mu sžít se s kterýmkoliv z nich. I přes některá slabší místa (zapadnutí v bahně...) nemůžu dát méně než 5*. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Natáčelo se v okolí Prahy, v Telči, Rakovníku i na Slovensku v Novém Mestě nad Váhom. (hippyman)

Reklama

Reklama