Reklama

Reklama

Epizody(3)

Znalec černé magie Ivan Trojan a policejní komisař Jiří Dvořák pátrají po pachateli série rituálních vražd. Napínavý kriminální příběh inspirovaný existencí tajemné Ďáblovy bible. (Česká televize)

Videa (3)

TV spot 3

Recenze (435)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Napíšu to obráceně srovnáním se "Ztracenkou", ve které kromě už samotným panem režisérem reflektované a akceptované výtky na nečekaný žánrový skok fantasy konce "Ďáblovky" ubylo dějových klišé, které trochu, ale jen trochu, snižují dojem ze staršího seriálu. Právě množství klišé v Ďáblově lsti je mou největší výtkou (kromě obsazení neherečky Voříškové, kterou by v každém jejím filmu stálo /minimálně/ za to předabovat). Mustr z Ďáblovky zůstal i pro nový seriál, a to je dobře, protože spojení Dvořák/Geislerová/Trojan/Němec šlape na výbornou (a pokud už další projekt půjde maličkou jinou cestou, bude vše v pořádku). Hodnocení: o maličko slabší než Ztracenka, ale v kontextu současné české tvorby pořád nemůžu dát tři. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Český pokus o takovou Šifru mistra Leonarda. Jiří Strach TV tvorbu umí a je to jeden z režisérů, který by si zasloužil pořádný rozpočet. Ďáblova lest dokáže vtáhnout, přestože používá veškerá klišé detektivek (opilecký policajt, snaživá nová kolegyně apod.) ale ztrácí nejvíce na scénáři, což se nejvíce ukáže v závěrečném díle. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

V poslední epizodě, kdy PhDr. Runa pobíhal s křížem jak roztržitý anděl a s pomocí pardubického black hat satanisty prováděl deduktivní kejkle na hranici parodie, jen aby porazili Lucifera v sudoku, jsem si konečně uvědomil, co vlastně sleduji. Petronela, Uriáše a oholeného Mikuláše Šímovou v Anděl Páně 1.5.. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodnocení po zhlédnutých 2 dílech... Filmařsky na ČR je to nadprůměr. Líbí se mi různé drobné vtípky, rýpance, mrknutí okem, detaily, kamera a jízdy kamerou, nasvícení, lokace... Ale ten příběh malinko, někdy víc, pokulhává. Je to asi jako kdybyste si koupili oříškovou mléčnou čokoládu ve zlatavém obalu a uvnitř byla jen tmavá hořká čokoláda s trošičkou oříškové drti... Někteří herci se plácají ve výkonech nahoru/dolů (pan Zindulka, jak ho mám rád), někteří jsou down skoro furt (ano, Munzarová a dokonce bych řekl i Geislerová, Voříšková byla dřevo dycky). Zase na druhou stranu - podobných mystických věcí by to chtělo daleko víc, a nejen od guru Vašíčka (jak je mi ten pán osobně jinak také sympatický .-)). ----- EDIT PO 3. DÍLE: Svým způsobem zklamání. Spousta nedořešených věcí. Logické chyby (např. kde se vzala v Broumově Jitka Schneiderová a proč? Porta Coelli je u Tišnova - i s majáčkem a v noci po dálnici to může trvat z Prahy minimálně hodinu se tam dostat - a minimálně hodinu zpět. Jak to, že v závěru nešel otec se hned podívat za dcerou, jak na tom je? Podezřelou mrtvolu neodváží pohřebáci, ale ústav soudního lékařství. Atd.) Dá se říci, že profesionální Strachova režie celkem banální historku pozvedla na o hodně vyšší úroveň. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Po prvním díle to zatím nehodnotím, protože se mi to zdá přinejmenším nesmyslné. Rozjezd byl hodně zdařilý, Strach potvrzuje, že z českých režisérů je jeden z nejlepších. Plus sympatické obsazení, kterému vévodí Dvořák. Pokud bych měl hodnotit, tak by to byly 4, ale jak říkám, po prvním díle, je to bezúčelné. Uvidíme, co se z toho vyklube. Po všech 3 dílech: Takže, zůstaneme u těch 4. První dva díly jsou pouze o hledání vodítek k tomu, aby jste všechno pěkně pochopili ve 3 díle. A tak se mi to líbí. A dokud v Čechách bude natáčet filmy Strach, tak nemám strach o kvalitu české kinematografie... :-) ()

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • Úvodní gregoriánský chorál (Urbs Ierusalm Beata) je stejný jako ten, který zpívá Sean Connery ve filmu Jméno růže. Dalším odkazem je věta "v tom spočívá veškerý smysl trezoru" (MeaCulpa)
  • Podlažický klášter je poprvé zmiňován v roce 1159. Zanikl na jaře roku 1421, když husité táhli do východních Čech. Nebyl nikdy obnoven. Na jeho místě byl postaven kostel sv. Markéty. (blackrain)
  • Na úvod své přednášky o reinkarnaci říká doktorka Součková v podání Jany Štěpánkové: „Smrt není konečná stanice, to je brána pro přestup do nového života.“ Téměř stejná formulace („Smrt není konečná stanice, ale pouze brána do jiných světů“) zazní také v seriálu Strážce duší (od r. 2005) v epizodě Démoni noci (2005), kde ji (v souvislosti s nemrtvými) říká spisovatel Armín v podání Lukáše Vaculíka. Scénář k oběma seriálům napsal Arnošt Vašíček. (ČSFD)

Reklama

Reklama