Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Touha po bohatství, láska, vášeň a zrada v napínavém filmovém příběhu z počátku Československé republiky.

Drama mladé manželské dvojice se odehrává ve společensky a politicky pohnuté době mladé Československé republiky v roce 1919, kdy manžel Michal je rozhodnut využít dosud neurovnaných poválečných poměrů k obohacení, které mu má v jeho pošetilých představách získat obdiv a lásku zbožňované ženy. Tento magický příběh s prvky hororu je vlastně také "filozofující thriller", jenž vedle divácké atraktivnosti přináší navíc výrazné myšlenkové poselství o hrůzném dědictví první světové války, jehož výhonky zla jako by se mysticky přenášely do mysli lidí i v době míru. Vždycky, když se lámou dějiny, když končí velká světová krveprolití, jakoby se otevíral v touze po moci a bohatství prostor pro drobné i větší lidské běsy - zákeřnosti, zrady, loupeže, násilí, vraždy. Nejen Michal, ale i další postavy filmu Les mrtvých jsou živoucí příklady, jak lze podlehnout lidským slabostem, ať už ze závisti, žárlivosti, vášně, nebo ve snaze získat lásku či bohatství nepoctivou cestou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

No já nevim no. Jiřího Svobodu mám rád, mám ho mezi nejoblíbenějšíma režisérama, ale tohle jsem nějak nepobral. Nevim, jestli je to předlohou, ale na téma svědomí a lidská touha po majetku už toho bylo napsáno a natočeno docela hodně a troufám si říct že lepšího. Film skládající se z představ a reality vzdáleně připomíná Jakubův žebřík, bohužel nesympatickým lidem se nedá fandit ani se o ně bát či s nimi alespoň soucítit. Příběh dle mého také trpí přenosem z Rumunska do Čech, "balkánská" mentalita postav tomuhle prostředí moc neodpovídá. Přitom atmosféra není špatná, Svoboda se nebojí natáčet dost naturalistické i sexuálně explicitní scény a s jiným příběhem by u mě asi uspěl. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jak už jsem někde napsal, Jiří Svoboda je nejspíš jediný renomovaný tuzemský tvůrce thrillerů. Na jeho Les mrtvých jsem se opravdu těšil. A jak to dopadlo? To ani sám nedokážu úplně říct. Při úvodním přepadení v lese jsem se zaradoval - sice nic nového pod sluncem, ale dezertéři jsou docela odpudiví týpci a napětí by se dalo krájet. Ovšem chyba lávky nejspíš ve mne, že jsem si film představoval jako survival thriller alá Strašáci. Ve druhé polovině přichází zmatek na zmatek, za příčiny všech možných předtuch a flashbacků jsem ani nevěděl co je realita a co sen a na závěr nedokážu ani říct, jak to dopadlo. Scénář je poněkud nedotažený a je hodně znát, že Jiřímu Svobodovi nesedí snová témata (narozdíl od tvrdého realismu). Jinak atmosféra je parádní (Svoboda se nezapře), pro nějakou krev a soulož se taky nejde daleko, Jan Dolanský si odehrál svůj standart a Lívia Bielovič byla aspoň hodně sexy. Takže trošku zklamání, ale jinak dobrý thriller. 60%. ()

Reklama

paascha 

všechny recenze uživatele

Nebylo to špatné, ale výborné taky ne. Dolansky podal obvykle nadprůměrný výkon, i když jeho vytrvalé cageovské bulvení se rychle omrzelo a po pravdě mě už trochu sere. Ostatní výkony byly matné až žádné, s vyjímkou té malé kurvy, co mě nesedla hned od začátku a až do konce se to nezměnilo. Co se toh ostatního týče, scénář celkem ušel, kamera trochu roztřesená, ale slušná. Soudruh Svoboda by se coby generální tajemník UV KSČM měl raději věnovat současnému realismu a fantasmagorie nechat někomu, kdo to umí. Motiv svatebního vozu byl zančně nevěrohodný, mrtví v lese taky. V celém filmu byl jediný strašidelný moment s mlhou na křižovatce a utrum. Málo. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Totálně destruktivní, negativní, infernální film komunisty Jiřího Svobody na motivy povídky "Náhoda" rumunského spisovatele Giba Mihaesca. Bez špetky dobra, naděje (na rozdíl od povídky, která zdaleka není tak depresivní a brutální!). Až na častou šikmou kameru a nesmyslně se objevujícího vlčáka formálně na slušné úrovni (mj. točeno ve Slavonicích, pokud jsem se nemýlil), ale s velmi ošklivým obsahem. Manželka (Lívia Bielovič) se nechová jako manželka, ale jako děvka. Krom toho je nepříjemné, jak špatně mluví česky (to měla raději mluvit svou slovenštinou!). Svoboda si to povídku předělal a místo rumunského lesa to zasadil do mladé ČSR roku 1919 kdesi na česko-slovenském pomezí (?) a doplnil židovskými postavami (obchodník Epstein aj.). Všichni se chovají jako zloději a potenciální vrazi, což by ani v hororovém žánru (podivně umístěném do konkrétní doby a lokality) nemělo být. Cha cha, prý "filozofující thriller"... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jiří Svoboda na stará kolena podlehl pocitu, že je Fellini křížený s Kubrickem a ona to bohužel není pravda... Nedávno jsem doslova přetrpěl dvě televizní inscenace z produkce tv NOVa - Mr. Johnson a Natěrač, které mě znechutily svou lacinou podbízivostí. Les mrtvých se mi nelíbí prakticky stejně, byť z opačného důvodu - hraje si na příliš velké umění a pokouší se k tomu používat nepřiměřené prostředky. Je to hrozně přeumělkované, plné laciné a hlavně rušívé symboliky ( neustále se zjevující vlčák nebo opakovaně projíždějící vůz s dávno mrtvými svatebčany ). Inscenaci schází uměřenost - zvlášť typické je to u některých hereckých představitelů (jednak nájemného vraha, jednak Dolanského a Bielovičové v hlavních rolích ), kteří se se nejspíš na pokyn režiséra snaží o tak přepjaté, expresivní herectví, jako by zdrhli ze starých němých německých filmů...Přehnaně stylizované je i výtvarné pojetí nebo scénář plný výstředních postaviček. Záměrem bylo nejspíš natočit něco ve stylu magického realismu, jenže scénárista není Marques a Svoboda není Jakubisko. Celkový dojem: 25 %. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se ve Slavonicích. (M.B)

Reklama

Reklama