Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Touha po bohatství, láska, vášeň a zrada v napínavém filmovém příběhu z počátku Československé republiky.

Drama mladé manželské dvojice se odehrává ve společensky a politicky pohnuté době mladé Československé republiky v roce 1919, kdy manžel Michal je rozhodnut využít dosud neurovnaných poválečných poměrů k obohacení, které mu má v jeho pošetilých představách získat obdiv a lásku zbožňované ženy. Tento magický příběh s prvky hororu je vlastně také "filozofující thriller", jenž vedle divácké atraktivnosti přináší navíc výrazné myšlenkové poselství o hrůzném dědictví první světové války, jehož výhonky zla jako by se mysticky přenášely do mysli lidí i v době míru. Vždycky, když se lámou dějiny, když končí velká světová krveprolití, jakoby se otevíral v touze po moci a bohatství prostor pro drobné i větší lidské běsy - zákeřnosti, zrady, loupeže, násilí, vraždy. Nejen Michal, ale i další postavy filmu Les mrtvých jsou živoucí příklady, jak lze podlehnout lidským slabostem, ať už ze závisti, žárlivosti, vášně, nebo ve snaze získat lásku či bohatství nepoctivou cestou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

Laurent 

všechny recenze uživatele

Zdejší hodnocení je snad až příliš kruté. Scénář je velmi dobrý, na něm by se nic měnit nemuselo. Problém je v tom, že režisér tohoto scénáře vůbec nevyužil. Opakující se repliky úplně unikly jeho pozornosti, kterými mohl snímku dodat mrazivý a mysteriózní háv. Snímku by také pomohlo, kdyby šel režisér mnohem více "do hlavy" hlavnímu hrdinovi, aby zdůraznil zhoršující se jeho asociace a vidění. Kdyby byl celý snímek výjevem z hrdinovy duše a pointa byla natočena jako logické vyústění a ne jako nějaká náhoda, byl by výsledek výborný. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Nedělní prime time je jakousi výkladní skříní České televize. Každou neděli nám dojde upomínka, na co že vlastně tu stovku měsíčně posíláme. Tohle avízo v podobě snímku Les mrtvých si však můžou protentokrát strčit za klobouk. Cožpak si páni a dámy z Kavčích hor neuvědomují, že dravý snímek nedělá jenom rádoby dynamická kamera? Že záběr na pár mrtvol už dávno nikoho z křesla nepostaví? Že symbolika šestákových románů z Jiřího Svobody žádného velkého umělce neudělá? Cožpak se musí v každém dospělém filmu souložit o s to šest, aby jsme ukázali, jak se ničeho nebojíme? Cožpak je krize natolik tíživá, že Janeček už vyrazil všechny schopné dramaturgy? Cožpak musím mít zase ten palčivý pocit, že tvůrci ukazují asi takové zapálení pro věc, jako brigádník na noční směně? Cožpak se zase musím ptát bez nároků na odpověď? A z Kavčích hor se ozývá jen hrobové ticho. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jiřího Svobodu coby režiséra mám docela rád. A v případě Lesu mrtvých musím ocenit, že z tak zmateného a v nejednom případě/dialogu až hloupého scénáře dokázal vykřesat poměrně zajímavý a atmosférický kousek. Ten film má atmosféru a spoustu dobrých nápadů a scén. ovšem jen ve smyslu zpracování. Jeho největší slabinou je prostě scénář. Nejednou jsem si u filmu říkal, sakra, jde to, jde ta atmosféra, to až horrorové napětí. Tak kde je chyba? Co tomu v Česku pořád chybí, aby se natočil slušný horror? Jsou to peníze? Les mrtvých vůbec není špatný, na televizní tvorbu rozhodně ne. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Jiří Svoboda své základní názory na život nemění. Snad i proto je mi díky tomu sympatiícký. Vybral si sice prostředí a příběh z počátku Československa, tedy po rozpadu mocnářství, ale zjevně s ním chce oslovit současnou dobu, která má některé prvky s tamnějšími časy nápadně společné. Jedinou výhodou dneška je, že společnost je materiálně bohatší, běžný člověk má víc šancí se vzdělávat a vydělat prachy, ale současně v každé době bojují lidi za své radosti, za náplň svých životů atd. A k tomu jim žádný režim nepomůže, to si musí vybojovávat sami. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

I viděl jsem les mrtvých i uzřel jsem, že je to hovadina, obrovská a nezměrná hovadina, kde hapruje skoro všechno, herci hrají hrozně divně a to včetně Jana Dolanského, u kterého jsem si před tím, než jsem si film pustil říkal "hele, že by konečně pořádná role?" ale ono ne, hraje totálního blba, což je ovšem na druhou stranu pořád asi nejlépe napsaná role, bohužel, jeho žena je děvka, u které se člověk diví, že ji Dolanského postava dávno nesvázala ve stodole a nenechala ji o hladu, dále tu máme pár dementních lapků a podivných entit s nejasnými motivacemi a všem bez výjimky scénář nadělil hrozně směšné a hloupé dialogy. Kdy to ale byli jenom ty dialogy... Hrozně směšné jsou i některé záběry, například když se co minutu zjevují prostřihy na sympatického vlčáka, který má nejspíš představovat divého vlka, je to jen vtipné, pokus vytvořit tajemno u jedné postavy tím, že ji na raně sedí opelichalý havran, to už není ani směšné, to je už jen divné, snaha o to, aby výsledek vypadal temně je asi tak úspěšný, jako snaha vytvořit vzezření nebezpečného zvířete u činčily na vodítku s růžovým tupé, před dvaceti lety by to možná, ale teď jednoznačně ne. Nudné a hloupé. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se ve Slavonicích. (M.B)

Reklama

Reklama