Reklama

Reklama

Hlad

Trailer 1

Věznice Maze v severním Irsku, rok 1981. Situace mezi odsouzenými z řad irské republikánské armády (IRA) a dozorci se začíná vymykat kontrole. Ponižující a čím dál tím brutálnější praktiky dozorců naopak utvrzují vězně v jejich odhodlání k odporu. Bobby Sands, vůdce vězňů, dává pokyn nejprve k odmítání jakékoli hygieny. Ale když je tato „provokace“ potlačena policejními těžkooděnci, vyhlásí generální hladovku. Téměř sedmitýdenní hladovka se zapsala do krvavých dějin britsko-irských vztahů a rozdělila společnost na ty, kteří v irských vězních viděli obyčejné teroristy, a na ty, pro které se stali novodobými mučedníky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (433)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Ticho na začátku, ticho na konci a mezi tím předlouhý dialog, který osvětlí vše. Tedy, skoro... je třeba vědět něco o vztazích mezi irčany a anglány v průběhu 20. století... a přiznávám, že tady mám mezery. Mimo jiné mě film ale přiměl si o tom zjistit něco víc. Na výběr je toho dost: http://www.irishfilm.net/IRA.html ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Detailný pohľad do životov väzňov prostredníctvom nehybnej kamery vo vás už po pár minútach dokáže vyvolať pocit ľútosti a úzkosti. Skupinka väzňov spúšťa vlnu protestnej hladovky. To je námet na skvelý film, bohužiaľ, moje očakávania vystriedalo hlboké sklamanie. Vizuál je šialene temný, tvorcovia mu neprifarbili žiadny kontrast a to je škoda. Aj herci mohli predviesť viac. Fassbender síce podal obdivuhodný výkon avšak v tomto filme nieje pekné sa na neho dívať. Je to ešte horšie než Christian Bale v Mechanikovi. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Hlad je snímek s vězeňskou tématikou zpracovanou velmi specifickým rukopisem, který nemusí zaujmout každého. Nejdelší dialog, který ve filmu zazní, trvá zhruba 15 minut a je natočen na jeden dlouhý, statický záběr. Svou délkou i obsahem se v podstatě jedná o nejvýraznější dialog ve filmu. Ty ostatní většinou netrvají déle jak minutu a je jich zde obsaženo jen minimálně. Díky tomu jsem měla pocit, jako bych se dívala na němý film. Proti násilným scénám ve vězeňských snímcích jsem již zřejmě natolik otrlá, že jsem zde při pohledu na dozorce kopajícího či surově bijícího vězně nepociťovala žádné emoce. Zato při pohledu na zbídačeného Michaela Fassbendera mi moc dobře nebylo. Zatím všechny snímky s tématikou IRA, jež jsem zhlédla, pro mě znamenaly silný zážitek. Hlad se svým pojetím liší a myslím, že spousta diváků si ho představovala úplně jinak. To však nic nemění na jeho výpovědní hodnotě. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2010) Nesouhlasím s tím, že by šlo o (ryze) fyzický zážitek, když se v závěrečné části od fyzického přechází až k metafyzickému, a že by šlo o levicový film stavící se na stranu teroristů, protože tenhle až seidlovsky stylisticky strohý film, jehož působivost a výpovědní hodnota je obsažena v promyšleně komponovaných obrazech, je o nedostatečné nekomunikaci na všech stranách trojúhelníku vězni-věznitelé-vláda. (Viz způsob snímání a nastříhání rozhovoru mezi vězněm-hladovkářem a knězem: prostor věnovaný postavám je shodný, nikdo z nich záběru nedominuje a když přijde na promluvy do kamery, nejde o zcizovací efekt, nýbrž nápadité užití figurativní metody záběr-protizáběr, kdy nasloucháme oběma stranám, jenom pozice a optika se mění.) HLAD je modernistický film, který užívá postupy toho nejlepšího z těch nejlepších (především italských) politických snímků: několikaminutový dialog v jednom záběru uprostřed filmu rytmizující dění a sloužící jako předěl, rekontextualizace scén - mytí rukou a kouření na sněhu - upozorňující na rutinnu vykonaného a drzý odklon od "hlavních" postav začátku filmu ke zcela jiným a novým. Takhle by měly vypadat politické filmy - poučené kinematografickou minulostí, sveřepě soustředěné na dané téma a problematiku, angažované nejenom svým obsahem, ale i stylistickou koncepčností a porušováním kanonických pravidel vyprávění. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Poslední hladovka byla špatná. Tentokrát začneme jeden po druhém.... jeden zemře, další ho nahradí ..... Politický film o věcech kterým nemůžeme rozumět, ale můžou se nás dotýkat. Říkám si: to snad není možný!!! Humanita a demokracie v britském provedení značí, že bachař těžkou práci má, ale já mám celkem jasno, na kterou stranu se názorově přikloním. Boj za SVOJI víru zase v jiném podání, v podání těch, jenž ZAVŘENI V HOVNECH CHTĚLI VZBUDIT LÍTOST ČI ZÁJEM. O IRA, o politických pohnutkách, které jsou celkem jasně, srozumitelně a dokonce poutavě vysvětleny. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Zajímám mě, jak bylo zacházeno s vězni IRA. 2.) Proč je film, ve kterém je tolik ,,hnusu“, nazýván jako ,,normální“? 3.) Proč je režisérský debut S. McQueena označován jako nejdiskutovanější a nejoceňovanější nezávislý film tohoto desetiletí?. 4.) Zajímá mě, jak dlouho se dá přežít bez jídla. 5.) Připravuji hladovku a v rámci tréninku omrknu její průběh. 6.) Jsem vedoucí semináře: Čistota půl zdraví. // Mám rád, když se z filmu dozvím něco nového, zajímavého. I kdyby jen, že pro hladovkáře je smrt kurevským vysvobozením. Takhle mi to stačí. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *** ()

Galerie (32)

Zajímavosti (12)

  • Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2008 na filmovém festivalu v Cannes. (BMW12)
  • Film získal na 17. ročníku MFF ArtFilmFest 2009 (Trenčianske Teplice - Trenčín) hlavnú cenu: Modrého anjela pre najlepší film. Michal Fassbender, hlavný protagonista filmu Hlad, ktorý stvárnil postavu Bobbyho Sandsa, získal cenu Modrého anjela pre najlepšieho herca. (rudeboy)
  • Michael Fassbender se musel podrobit náročné dietě pod dohledem lékařů, aby co nejlépe ztvárnil Bobbyho Sandse. (D3VIL)

Reklama

Reklama